הקריסטלים של תל אביב. זאת העיר של מיכאל מושונוב ועומר ג'ו נוה

קריסטלים. מיכאל מושונוב וג'ו עמר נוה. צילום: ניקה בק
קריסטלים. מיכאל מושונוב וג'ו עמר נוה. צילום: ניקה בק

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הצמד המוזיקלי קריסטלים, שמורכב ממיכאל מושונוב ועומר ג'ו נוה, שהוציאו הרגע סינגל שני לקראת אלבום בכורה, ונפגשו באחת מהחומוסיות הכי מיוחדות בעיר

העיר של מיכאל מושונוב

הצלמניה

כשאני זקוק להשראה אני תמיד שמח לבקר בצלמניה – מקום קסום, כל תמונה שם היא עולם ומלואו. ארכיון הצילום השמור והאיכותי של רודי ויסנשטין הוא מסע אל העבר דרך תרבות וארכיטקטורה, אירועים היסטוריים ואסתטיקה אינסופית של גדול צלמי ישראל. החנות משפחתית ותמיד מזמינה ונעימה, והניהול של בן פטר דגן מצליח להביט אל העתיד עם המון כבוד לעבר. לפני כמה שנים מצאתי תמונה משנות ה-60 של הבניין בו אני מתגורר, היא ממוסגרת ותלויה אצלי בבית. אם מישהו מבקר את תל אביב, זאת התחנה הראשונה שהייתי עוצר בה.
טשרניחובסקי 5

הצלמניה (צילום: רודי וינסשטיין)
הצלמניה (צילום: רודי וינסשטיין)

האחים

אין כמו בילוי אצל האחים, אוכל ישראלי מדהים, מספק ובמחיר שפוי. כטבעוני, יש שם מבחר ענק של אחלה מנות. שיפוד פטריות היער מטריף את המוח. כל הקטנות מפנקות בקטע אחר, פשוט שפע. אני מעריץ את דוק, ותמיד נהנה לשבת שם, ליהנות מהאווירה של המקום יש אוכל מעולה יש מכולת אדירה וגם מערכונים מצחקים ברמקול של השירותים.
בית ציוני אמריקה, אבן גבירול 26

אין בילוי כמו אצלם. "האחים" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)
אין בילוי כמו אצלם. "האחים" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)

פיקוק

הפיקוק בשבילי הוא באמת סוג של בית. אני מבקר בטווס מאז היום הראשון שהוא נפתח, וזה מרגש להכיר מוסד מתחילת דרכו. הצוות מקסים, תמיד כיף לשתות ולאכול שם וכמובן, תמיד פוגשים שם חברים. יש אמנות על הקיר ומוסיקה כייפית, אני נמצא שם הרבה.
מרמורק 14

כמה טוב שבאנו הביתה. פיקוק (צילום: שלומי יוסף)
כמה טוב שבאנו הביתה. פיקוק (צילום: שלומי יוסף)

416

לדעתי אחת המסעדות הטבעוניות הטובות בעולם. כל חגיגה אשמח לחגוג שם, אוכל מקורי וטעים עם קוקטיילים משוגעים. בתור טבעוני זה כל כך כיף לדעת שיש מקום כזה שעונה על כל קרייב בצורה מושלמת, אתה מרגיש שיש המון מחשבה מאחורי כל מנה, ועכשיו גם יש בראנץ מדהים.
קניון TLV, החשמונאים 94

אוכל טבעוני כיפי וסקסי. 416 (צילום: אנטולי מיכאלו)
אוכל טבעוני כיפי וסקסי. 416 (צילום: אנטולי מיכאלו)

חומוס שלמה ודורון

הגו טו חומוס שלי. יצירת אמנות על צלחת. הפול מושלם ותמיד בא בטוב, יש המון מסורת ויש המון חדשנות במטבח הזה. תמיד כיף לבוא והאמת שגם כיף להזמין אל הבית. זה מגיע מדויק מאוד.
ישכון 29

העיר של עומר ג'ו נוה:

חוף וגבעת הילטון

המקום השקט שלי. על הגבעה מול החוף (גן שפיגל) אני אוהב לבלות עם עצמי מוקדם בבוקר, לפני שיש אנשים. אני יושב שם למדיטציה, לפעמים שותה שם את הקפה של הבוקר. אחה״צ אוהב לצפות שם בשקיעות עם חברים. בימים ותקופות חורפיים פחות, הילטון הדרומי זה החוף האהוב עליי. סוד קטן – בחודשי הקיץ יש צל על החוף עד השעה 11:00. חלום.

חוף הילטון, אז ועכשיו. (צילום מקור: פריץ כהן)
חוף הילטון, אז ועכשיו. (צילום מקור: פריץ כהן)

לה גאטרי/הפינר

לה גטרי זה מוסד בשבילי, עוד בימים שהוא היה בבן יהודה היינו אוכלים שם באמצע הלילה את הקרואסון הכי מושחת וטעים בעיר – עם גבינות, נקניקים וביצה עלומה. זו שחיתות ברמה הגבוהה ביותר. היום המקום עבר לקינג ג׳ורג׳, ובערב הוא הופך לבר יין מושלם תחת השם הפינר. שפע יינות טבעיים, אווירה של אירופה ברחוב וקרואסונים נוטפי חמאה גם בערב.
המלך ג'ורג' 97

לה גאטרי. צילום: אנטולי מיכאלו
לה גאטרי. צילום: אנטולי מיכאלו

קיי

למי שמכיר את השסק ז״ל – הבר האגדי ברחוב לילינבלום, שהיה המקום האהוב עליי (ותכלס, עד היום) – אז הקיי זה ממשיך הדרך. אווירה נכונה, דארקנס, מוזיקה מעולה, ואין הרבה מקום. אל תבואו :).
הרצל 4

קיי בר. צילום: רוי גיא
קיי בר. צילום: רוי גיא

85/15

כשאני רוצה ארוחה זה אחד המקומות האהובים עליי. קרוב לי הביתה, תמיד יש שם אווירה של בלגן טוב וכיף – המנהל, הטבחים, המלצריות, הברמנים והלקוחות – כולם באווירה של חגיגה. הקוקטיילים אש, האוכל תמיד וואו, והאנשים יפים.
מלכי ישראל 15, כיכר רבין

85/15 (צילום: מאריאנה סטנסבה)
85/15 (צילום: מאריאנה סטנסבה)

חומוס שלמה ודורון

עוד מוסד שאני מבקר בו מימי נעוריי כאן בעיר הולדתי. זה ה-מקום אם אתם אוהבים פול. באופן אישי אני כ״כ אוהב פול – הרבה יותר מאשר חומוס – וזה פשוט המקום עם הפול הכי טעים בעיר. זה גם מקום שתמיד פוגשים בו חברים טובים בהפתעה. וגם, זה המקום שבו נולד המפגש המחודש שלי ושל מיכאל, והלהקה החדשה שלנו – קריסטלים.
ישכון 29