מטיאס אצל משה, סטייק מהחווה. העיר של מלך הסלטים משה כרובי

משה כרובי (צילום באדיבות ארכיון המשפחה)
משה כרובי (צילום באדיבות ארכיון המשפחה)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: מייסד רשת מי ומי שבגיל 87 עדיין ממשיך לייצר חומוס במפעל קטן בדרום העיר. הערב הוא ישיק ספר חדש במרכז אסיף - המרכז לתרבות אוכל בישראל. כאן הוא אוהב לאכול

1. גרנד קפה טורקיז

אני אוהב את האוכל שם, שהוא תמיד טרי. גרנד קפה טורקיז שומר על רמה ולא משתנה, במיוחד מבחינת איכות חומרי הגלם. אני מזמין לרוב סושי ושניצל ומשתדל להגיע לפחות פעם בשבוע.
איינשטיין 40 (קניון רמת אביב)

2. Wild Bread

מאפייה חדשה יחסית שאני מאוד מתלהב ממנה. מקום קטן עם לחם מעולה ופוקאצ'ה מצוינת. אני מאוד אוהב לחם וכשאני מוצא מאפייה טובה אני חוזר אליה שוב ושוב.
יד חרוצים 14

3. משה לבנזון ("משה דג מלוח")

מטיאס זו אהבה גדולה שלי ואני קונה אצל משה לבנזון כבר שנים רבות. אני מתבל את הדגים בעצמי בשמן ובצל או מכין מהם סלט, אך המנה האהובה עלי ביותר היא מטיאס מקומח ומטוגן. זה מעדן.
דה פיג'וטו 20

4. חוות צוק

אני אוכל הרבה בחוות צוק. אני אוהב בשר טוב ובמסעדה מכירים אותי, כך שאני יכול לבחור את הנתח שאני רוצה.
משה פרלוק 5

חוות צוק (צילום: נתנאל ישראל)
חוות צוק (צילום: נתנאל ישראל)

5. MIMI

לפני שנים התגוררתי בנווה אביבים מול המרכז המסחרי, שבשנים האחרונות התפתח מאוד. לסניף קונדיטוריית מימי אני מגיע בשישי ושבת לקפה ומאפה, טקס קבוע כל סופ"ש.
רב אשי 16

NONO/MIMI (צילום: טל גרינהוט)
NONO/MIMI (צילום: טל גרינהוט)

מחר (שלישי, 22.3) ייערך ערב הוקרה למשה כרובי לרגל השקת ספרו "על סטייק, חומוס וקרם בוואריה", המספק הצצה לפרקים משמעותיים בחייו וחושף את סיפור נסיקתו והתרסקותו בתחילת שנות ה-2000. אסיף – המרכז לתרבות אוכל בישראל, לילינבלום 28, תל אביב, מ־19:00, 65 ש"ח, כרטיסים באתר