פנדה בכרמל וראש ציפור בצפון: 5 המקומות האהובים של ניר מסיקה

ניר מסיקה
ניר מסיקה

אנחנו גאים להציג לכם את "העיר שלי", מדור חדש שבו תבחר כל פעם דמות עירונית מוכרת את המקומות האהובים עליה ביותר בעיר. והפעם: השף המצליח שחזר לא מזמן מניו יורק עם מסעדת תמנע. הוא לוקח אותנו לסיור שמתחיל בבבלי ומסתיים בחנות התבלינים האהובה עליו. זו העיר שלו

1. ראש ציפור

אני גר בבבלי ממש על הפארק ולפחות פעמיים-שלוש בשבוע נועל נעלי ספורט ורץ עד ראש ציפור, היכן שנחלי הירקון ואיילון נפגשים, ונעצר להסתכל בטבע. זו פנינה ירוקה בלב האורבניות שגם מעניקה לי השראה בבישול כשאני פוגש חוביזות, שומר בר, גדילן וצמחי בר נוספים, שגדלים שם בערימות.

מרכז הצפרות בפארק "ראש ציפור" (צילום: יואב ספאחי)
מרכז הצפרות בפארק "ראש ציפור" (צילום: יואב ספאחי)

2. גן העצמאות

אני אוהב את נקודת התצפית הזו מעל לים ונעצר בה כל יום. בזריחה או בשקיעה הנוף תמיד עוצר נשימה ועוזר לי לסדר את המחשבות. על הדרך אני בודק מה מצב הגלים ואם כדאי לצאת לגלוש.

גן העצמאות. צילום: אביחי טייכר
גן העצמאות. צילום: אביחי טייכר

והנה 10 המסעדות הטובות בעיר ב-2021 עד עכשיו. תמנע בפנים

3. חבשוש

בגלל שהתפריט בתמנע משתנה לעתים קרובות, לחנות התבלינים בלוינסקי יש תפקיד חשוב במטבח שלי. אני קופץ לחבשוש לעתים קרובות לראות מה חדש ומה הגיע, מאגוזים ודגנים דרך קטניות ותבלינים ועד תרכיזים וסירופים ממקומות שונים בעולם. חבשוש הוא עבורי מקום עם ערך סנטימנטלי.
חבשוש, החלוצים 18

חבשוש

4. פנדה

אני עף על המקום הזה. מבחינתי זו תחנה מושלמת לארוחת צהריים בין סרוויסים. במיוחד אני אוהב פיתה עם פלדה טלה, שילוב בין טלה שהוא רך ושומני ופיתה שסוחבת את כל המיצים. פשוט ביס מהסרטים שהוא גם יחסית בריא יותר מכל פלאפל ושווארמה.
פנדה פיתה, מל"ן 45 (שוק הכרמל

הפיתה והאגדה. פנדה (צילום: יעקב בלומנטל)
הפיתה והאגדה. פנדה (צילום: יעקב בלומנטל)

5. קפה אדמונד

הקפה השכונתי שלי בבבלי נמצא בתוך גינת משחקים. אני עוצר שם עם רומי בדרך לגן ושותה קפה בזמן שהיא משחקת. מקום סופר סימפתי עם מלא ילדים והורים, שנותן לחיים פרופורציה אחרת ושם אותם בצ'יל.
טולדנו 6, מתנ"ס בבלי

אדמונד 90210
אדמונד 90210

מסעדת תמנע, לילינבלום 24 תל אביב. לפרטים נוספים