בית הקפה של מוישה אופניק והמקום השקט בת"א. העיר של נמרוד רשף

הג'וני פאקינג דפ. נמרוד רשף (נימי נים). צילום: אבישי פינקלשטיין
הג'וני פאקינג דפ. נמרוד רשף (נימי נים). צילום: אבישי פינקלשטיין

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: נמרוד רשף, נימי נים בשביל ילדי שנות ה-90, משיק אלבום סולו ראשון אחרי 30 (!) שנות קריירה, ומספר לנו על המקומות האהובים עליו בעיגידי-עיר

1. הקוסם

במשולש הרחובות של שלמה המלך והמלך ג׳ורג יש קינג נוסף, וקוראים לו אריאל רוזנטל, או "הקוסם". מלך הפלאפל, הסביח, החציל המטוגן, הרימונדה ועוד (אגב, לאן נעלם התמרהינדי?). אפשר לפרק מנה, ובינתיים להתבונן באנשים: בעיקר בחיילים, תיירים וסטודנטים, בעיר עם חתך האוכלוסייה הצעיר במיוחד שלה. ואריאל הפעיל את קסמיו, קיבץ סביבו קהילה נאמנה והרים את פינת הרחוב שאיכלסה בעבר את חנות התקליטים המיתולוגית "חור בשחור". פעם, כשאספתי את אבי משדה התעופה, עצרנו אצל הקוסם עוד לפני שהוא פירק את המזוודות. אברה קדברה, ובתיאבון.
שלמה המלך 1

הפלא ופלא. הקוסם. צילום: נועם רון
הפלא ופלא. הקוסם. צילום: נועם רון

2. בית אריאלה

ברחבה שבין מוזיאון ת"א לספריית שער ציון ניצבים פסלים שנותנים לי תחושה שעזבתי את המולת העיר. כאן האנשים לא צועקים ולא צופרים, הכול מתנהל בדממה. אפילו הילדים רגועים. עולים במדרגות אל הספרייה, הדלת החשמלית נפתחת, עוברים את עמדת הביקורת ולפתע אנו מוקפים בתרבות. מצד שמאל הסטודנטים שוקדים על התזה שלהם אל מול מסכי מחשב, כולם עם אוזניות. שקט מופתי. ושם ישנו היכל ענק ובו ספריה אינסופית – ספרים, תקליטורים, ספרים דיגיטליים, ארכיון עיתונים ומגזינים מכל העולם. בימי הקיץ החמים מצאתי את עצמי לא פעם בבית אריאלה (המזגן נפלא), בעיקר בעבור הקומה התחתונה, כי שם ישנה ספריית קומיקס. קאבום!
שדרות שאול המלך 25

ג'ונגל שם בפנים. ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)
ג'ונגל שם בפנים. ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)

3. דוכן הפרחים

את הדוכן לממכר פרחים על פינת רחוב ברזילי ורחוב מקווה ישראל כל תושבי דרום העיר מכירים, עוד מהימים שגינת החשמל לא הייתה כל כך אטרקטיבית. דוד מוכר שם את הסחורה הטובה ביותר בעיר ובמחירים ממש נוחים, כל שאי אפשר לעצור בדוכן שלו בסופ"ש מבלי לחזור הביתה עם זר צבעוני במיוחד. מבחינתי, שבת בלי דוד מהפרחים זו לא שבת.
מקווה ישראל 1 (פינת ברזילי 1)

זה לא שבת בלעדיהם. צילום: שאטרסטוק
זה לא שבת בלעדיהם. צילום: שאטרסטוק

4. קפה שפירא

במרכז שכונת מגורי, במקום נסתר מן העין בין העצים, ישנו בית קפה עם כיסאות וספסלים מאולתרים שנראה כאילו מוישה אופניק בנה אותו. זה מקום מפגש לבוהמה השכונתית: אנשי רוח, ציירים, אוצרי אומנות, עורכי ספרים מוזיקאים, וגם סתם זרוקים כמוני באים ליהנות מהאווירה המיוחדת והחופשית שיש למקום להציע. ובערבי שלישי, באופן לא עקבי, ישנו אירוע רגאיי מצוין. שכיית חמדה אמיתית.
רלב"ג 15

לא חשבתם שהיום תקראו את נימי נים משתמש בביטוי "שכיית חמדה", אבל הנה זה קרה. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)
לא חשבתם שהיום תקראו את נימי נים משתמש בביטוי "שכיית חמדה", אבל הנה זה קרה. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)

5. הקיוסקים על רוטשילד

כשיש לי זמן פנוי ואני רוצה באמת להרגיש את הלב הפועם של העיר, תמצאו אותי בין שני הקיוסקים במקום הכי טוב בעיר – על רוטשילד, בין רחוב מאז"ה לנחמני. לשניהם יש אייס קפה. כזה מהמכונה. הפשוט. שאני הכי אוהב. אז באמת שזה לא משנה באיזה מהם לבחור, העיקר לתפוס ספסל טוב עם חצי שמש/חצי צל בין שני הקיוסקים, וליהנות מהתהלוכה הטובה ביותר בעיר. מי ברגל? מי על קורקינט? מי סוחב עגלת תינוק? זה המיקום הכי טוב שהעיר הזאת יכולה להציע. באחריות.
רוטשילד 82 (רוטשילדה), רוטשילד 78

רוטשילדה. צילום: אנטולי מיכאלו
רוטשילדה. צילום: אנטולי מיכאלו

הופעת ההשקה לאלבום הסולו הראשון (מי היה מאמין?) של נמרוד רשף, "המחברת", תתקיים במוצ"ש הקרוב, 6.5, במועדון הבארבי, עם הופעות אורח של ג'ימבו ג'יי, סאבלימינל, מוקי ומירו. לרכישת כרטיסים