כיכר שנכנסה לשיר, שכונה שמאבדת זהות: המקומות של עדי קיסר

עדי קיסר. צילום: ליאור אוחיון
עדי קיסר. צילום: ליאור אוחיון

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המשוררת שתנחה בקרוב סדנת שירה חברתית במסגרת עונת התרבות החדשה של בית אריאלה. היא עדיין מתכננת להקריא שירה מסוכת המציל בחוף האהוב עליה

4 באוקטובר 2021

1. חוף גאולה

הים הוא המקום שלי בעולם. הוא בשגרה, בהוויה ובשירים שלי. אני אוהבת את ההזדמנות למרחב חופשי משוחרר מהעיר ואת הרגע שקופצים פנימה אל הקרירות, התנועה והשקט. אני משתדלת לשחות בבוקר וכיוון ששנים גרתי בדירות באזור הכרם, גאולה הפך לחוף שלי אבל אני גם אוהבת את חוף הילטון ואת גבעת עלייה. כבר שנים שאני מתכננת להקריא שירה מסוכת המציל וזה עוד יקרה.

בראבו לכם (צילום: חיים יוסף)
בראבו לכם (צילום: חיים יוסף)

2. כרם התימנים

ללא ספק האזור האהוב עלי בתל אביב. האנשים, הרחובות הקטנים, הפרלמנטים וההמולה של שוק הכרמל שגולשת פנימה. לצערי בשנים האחרונות, בתהליך מואץ, הכרם הופך משכונה לנדל"ן ומשנה את המרקם הקהילתי המיוחד שלו. מקומות ישנים וחד פעמיים נסגרים, אנשי הכרם הולכים ומתמעטים ומעציב שמקום כזה שיש לו גם מקום חשוב בתרבות, נעלם לאט לאט. מזל שעדין יש את החומוס של שלמה ודורון ואת המאפיה התימנית.

כרם התימנים בשנות ה-70' (צילום: בועז לניר)
כרם התימנים בשנות ה-70' (צילום: בועז לניר)

3. פארק גלית

הבת שלי סימון אוהבת את הפארק שקרוב אלינו לבית כך שאנחנו מבלות בו לא מעט. יש בו המון מתקנים ואפשרויות, תמיד חוגגים שם למישהו יום הולדת, ויש את הסקייט פארק שמגיעים אליו עם גלגלים, וייב ואמביציות מרחבי תל אביב.

פארק גלית ביד אליהו
פארק גלית ביד אליהו

4. אלנבי

אני אוהבת לשוטט ברחובות, לתפוס זנבות של שיחות, ליהנות מסטייל של אנשים, לבהות בחלונות ראווה, להתעצבן מהרעש, לעקוב אחרי הקצב של העיר ורחוב אלנבי הוא רחוב מעולה בשביל זה. מחוף הים ועד כיכר המושבות, במסע לאורך רחוב אלנבי עוברים כמה פאזות, תקופות ומצבים ותמיד אפשר להיתקל במשהו מעניין.

אלנבי. צילום: shutterstock
אלנבי. צילום: shutterstock

5. כיכר השעון

יש מקומות שאפשר להרגיש בהם את ההווה ואת העבר באותו הזמן והמתח הזה מטעין אותם. כיכר השעון נכנסה לשיר שלי, במהלך הליכה עם אחיין שלי שהיה ילד והמרחב הזה גרם לו לשאול שאלות על המקום ועל עצמו בזמן שלי לא היו כל התשובות בשבילו. אני בעד לשאול את השאלות. תמיד.

כיכר השעון ביפו. צילום: shutterstock
כיכר השעון ביפו. צילום: shutterstock

עדי קיסר תנחה סדנת שירה חברתית בת 10 מפגשים במסגרת עונת התרבות החדשה של בית אריאלה, מה-12.10 עד ה-28.12 (ימי שלישי). לפרטים נוספים באתר בית אריאלה