שת"פ יהודי-ערבי, על אפם וחמתם של המתנגדים. העיר של עודד קוטלר

עודד קוטלר. צילום: אוראל כהן
עודד קוטלר. צילום: אוראל כהן

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: חתן פרס ישראל שמביים בימים אלה את "חשמלית ושמה תשוקה" בצוותא. לפני שנים, הוא עשה שם (בצוותא, אבל במיקום אחר) את הפרינג' הראשון בארץ

1. החלוצים 7

המקום שבו סבא וסבתא שלו גרו, אהבתי לבוא לשם. בעיקר לסבתי (פחות לסבי). לאכול שעועית על מיץ עגבניות. אני הייתי מדבר יידיש והיא עברית.

החלוצים. גוגל מפס
החלוצים. גוגל מפס

2. נווה צדק

אמא שלי למדה שם, בתחילת המאה ה-20. אני הופניתי שם על ידי צ'יץ' (שלמה להט ז"ל, ראש העיר לשעבר) כדי לעשות שם תיאטרון, כך נפתח מרכז נווה צדק לתיאטרון.

נווה צדק. צילום: shutterstock
נווה צדק. צילום: shutterstock

3. גורדון 61

המקום בו נולדתי, זה בית שאבא שלי בנה ושם גדלתי עד שעזבתי אחרי צבא. היום אני עדיין גר קרוב. ואני עובר שם כל יום, מסתכל ונזכר.

גורדון 61. גוגל מפס
גורדון 61. גוגל מפס

4. צוותא

אני מכיר את צוותא לפני שרוב היוצרים והעובדים בצוותא נולדו. המקום הראשון של צוותא היה בנחלת בנימין, השני היה בדיזנגוף. היה קשה לראות שם הצגות כי המושבים לא היו נוחים, אבל כחייל פתחתי שם סטודיו למשחק, יחד עם פיטר פריי, אלכס פלג ועודד תאומי. אחר כך עברנו לרחוב מרכזי יותר בתל אביב – מאפו, שם עשינו את הפרינג' הראשון בארץ, ומשם עברנו לאבן גבירול. מאז ועד היום אני ממשיך להגיע לצוותא לביים ולעבוד בכיף גדול. בימים אלה אני מעלה בצוותא את ההצגה "חשמלית ושמה תשוקה".
אבן גבירול 30

הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי
הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי

5. התיאטרון היהודי הערבי ביפו

עשיתי שם כמה דברים, ואני חושב שזה אחד האתרים החשובים בתל אביב, שמוכיח על אפם וחמתם של כל המתנגדים שיש עבודה משותפת בין ערבים ליהודים בהרמוניה גדולה: שיחות, ויכוחים, הכל ברוח של עשייה אמנותית ויצירה.
מפרץ שלמה 10

לא סופה ולא נעליים כן מחול וכן לינולאום לֶחֶם-רֶחֶם خبز ورحمנותרו כרטיסים מעטים בואו יהיה נעים ויין יגאל עזרתי Rauda Slimanצילומים: איתמר חי http://www.arab-hebrew-theatre.org.il/show.php?id=6789

Posted by ‎תיאטרון יפו مسرح يافا‎ on Tuesday, March 15, 2022

 

"חשמלית ושמה תשוקה" בבימויו של עודד קוטלר תעלה ביום ו' (13.5) ב-13:00 וביום ה' (26.6) ב-20:30 בצוותא. לרכישת כרטיסים