פחמימות מרגיעות אחרי הופעות: 5 המקומות של עומר מושקוביץ

עומר מושקוביץ. צילום: זוהר ראלט
עומר מושקוביץ. צילום: זוהר ראלט

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית המושחזת והאהובה שתופיע מחר במרכז ענב. בינתיים היא לוקחת אתכן לסיבוב שמתחיל בגן הילדות הסודי שלה, עובר אצל סבתא ומסתיים בבר השכונתי שלה (ושל כולנו)

1. רחבת הבימה

בכל פעם שאני רואה את הרחבה בלילה, שזה בעצם כמעט כל יום כי אני גרה ממש קרוב, יש לי תחושה מצד אחד של בית ומצד שני של תיירת. אני לא מצליחה להתרגל לרחבה היפה הזאת. כל פעם שאני הולכת שם עולה בי תחושה של סיפוק ושמחה בחלקי על עצם העובדה שאני גרה ממש לידה. הבור עם הפרחים יפהפה ולקחת לשם פיצה מטוני וספה באמצע הלילה זאת מסורת עתיקה. מומלץ להתרחק מהרחבה בימי שישי בצהריים בגלל הצפיפות! חוץ מזה, זאת רחבה מושלמת.

רחבת הבימה. צילום: Shutterstock
רחבת הבימה. צילום: Shutterstock

2. החדר של סבתא

חדר חזרות מעולה שכבר נהיה בית. בזמן הקורונה לא היו הופעות אבל באיזשהו שלב המשכנו לעשות חזרות לכל מיני מופעי זום שונים ומשונים אבל לא רק. פתאום הבנתי כמה אני אוהבת סתם לנגן עם אנשים ולפני הקורונה נפגשנו שם למטרת חזרות, אבל בקורונה כאשר ניגנו שם הכל הרגיש פתאום כאילו אנחנו בבית. נזכרנו מה המהות של לעשות מוזיקה וזה פשוט לנגן ביחד מבלי המחשבות המיותרות על התוצאה או על ההופעה. רק ניגון משותף. חוץ מזה זה חדר חזרות מעולה ומומלץ ומקצועי בטירוף. אחרי החזרה תמיד גם מאוד נעים וטעים להתיישב באלה רמפה – בר מסעדה ממש ליד.
המרץ 1

 

3. העיר העתיקה ביפו

אחד המקומות היפים בעולם לפי דעתי. הנקודה בה העיר העתיקה נושקת עם הים היא מבחינתי נקודה מרגשת ביופי שלה. זה בול תמונת הנוף שאני הכי אוהבת. גם ללכת בסמטאות יפו העתיקה תמיד נותנות לי מצד אחד הרגשה שאני בחו"ל ומצד שני לראות ולהרגיש את ההיסטוריה המטורפת של הארץ הזאת.

יפו העתיקה (צילום: שאטרסטוק)
יפו העתיקה (צילום: שאטרסטוק)

4. גן סעדיה שושני

סוד כמוס שתל אביבים אמיתיים לא מכירים אלא רק מי שגדל באזור. זה פארק די גדול במונחים של תל אביב והוא נמצא בשכונת רמת החייל (כן, כן) – השכונה בה גדלתי. זה פארק שהלכתי בו יחפה חצי מהחיים שלי. שם נולדתי ושם גם התחתנתי בבית ילדותי. פארק יפהפה ומקום לגדל בו ילדים וכלבים.

גן סעדיה שושני. צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי
גן סעדיה שושני. צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

5. הפיקוק

המקום שאני הולכת לשתות ולאכול בו אחרי ההופעות שלי. תמיד אני סוחבת את כל הנגנים לשם גם כי זה קרוב אלי הביתה (ואני צריכה לשים את הציוד בבית!) וגם כי תמיד נעים וטעים שם. זה הבר השכונתי שלנו ובעיקר המקום שלי להוריד בו את האדרנלין לאט לאט. תמיד אנחנו מגיעים לשם יותר מדי אנשים ואף פעם אין מקום אבל איכשהו תמיד יושבים ובנס הכל מסתדר ואני אוכלת פחמימה שמכילה גלוטן ונרגעת.
מרמורק 14
עומר מושקוביץ תופיע ביום חמישי 5.8 בשעה 21:00 במרכז ענב בתל אביב. פרטים באתר

פיקוק. צילום: דין אהרוני
פיקוק. צילום: דין אהרוני