תל אביב של אנשי פרויקט 2323 היא עיר במאבק שלא שוכחת גם לכייף

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אנשי פרויקט 2323, "יוזמה אזרחית של צעירות וצעירים, מוזיקאים, אמנים, אנשי תקשורת, פעילות ופעילים חברתיים" עם המקומות האהובים עליהם, המקומות שבשבילם הם נלחמים

נועה זילברמינץ

1. פאפייר

חנות מושלמת לכלי כתיבה, מחברות, גלויות עטים חותמות גומי וכל מה שסטודנטית שחיה בסרט שהיא בפריז יכולה לחלום עליו. מי לא צריך עוד מחברת? הכל אסתטי ואיכותי, אני נכנסת וישר רוצה הכל. בתור בחורה עם בעיות סדר שמה שמציל אותה זה רשימות ויומנים שכל פעילות צבועה במרקר אחר – זו החנות המושלמת להצטייד. לא מומלץ לעבור אם יש לך צורך עז לקנות, מניסיון.
דוד המלך 1

2. קפה נטו

זה בעצם הבית השני שלי. הקפה הכי טוב באוניברסיטה ובגלל זה פולשים לנו מפקולטות אחרות ועושים תור. יש כרטיסייה שזה תמיד בונוס. שירים רועשים שלא עושים וויב למידה בכלל אבל בפנים יש מזגן ושקעים שילוב מנצח. אם לא רוצים ללמוד ורוצים להקשיב לאנשים מעניינים אחרים מדברים, בחוץ יש מלא מקום לשבת וחתולה הורסת שרק רוצה תשומת לב.
בניין גילמן, אוניברסיטת תל אביב

3. הונג קונג דים סאם

טוב, זה מקום שאין שני לו. חברה שלי הכירה לי אותו ומאז זה המקום שפוקדים כשמישהו עצוב. יש משפחה מקסימה שמתפעלת את המקום ותפריט שכל אוהבי הדים סאם ימותו ממנו והכל טרי ונעשה במקום. אמנם סגרו אחרי הקורונה את האפשרות לשבת אבל אפשר להתקשר ולהזמין מראש/לאסוף (הם מדברים אנגלית) ואז לקחת לחוף לראות שקיעה בים. נ.ב תבקשו עוד מהרוטב של מנה 19, לא תתחרטו.
בן יהודה 9

הונג קונג דים סאם (צילום: אנטולי מיכאלו)
הונג קונג דים סאם (צילום: אנטולי מיכאלו)

4. קולנוע יפו

קולנוע עצמאי שמקדם במה ליצירה מקומית ומקרין גם סרטים מכל העולם. הוא מחולק לכמה חדרי הקרנה, בכל אחד מעט מאוד מקומות אז ממליצה להזמין מראש, ויושבים על ספות/כיסאות אז כדאי להגיע לפני לתפוס מקום כדי לשבת כמה שיותר רחוק, ותוך כדי אפשר להזמין אוכל ושתייה ולשבת אחרי בבר בחוץ. מקרינים סרטי קאלט מדהימים.
מרזוק ועזר 14

יותר מעניין מכיסאות רגילים. קולנוע יפו (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי)
יותר מעניין מכיסאות רגילים. קולנוע יפו (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי)

5. האייס קפה של בן יהודה/בן גוריון

הברד אייס קפה בבוטקה על בן יהודה/ בן גוריון הוא ללא ספק בכלל האייס קפה הכי טעים בתל אביב. ברד של קפאין וסוכר – מושלם. הכי קרוב לים, עם גברים נאים שחוזרים מהריצה שלהם. הברד מגיע גם בגודל פיצי שזה כמו צ'ייסר של אושר. גם עכשיו כשעזבתי את השכונה אני אלך במיוחד לשם (ולא חסרים בתי קפה סביבי).

נועה זילברמינץ, 25, תל אביבית בורן אנד רייזד. סטודנטית להיסטוריה ומדעי הרוח, עובדת כמנהלת חווית עובד בחברת הייטק

גיא און

1. בית קנדינוף

בית קנדינוף שוכן בבניין עתיק ביפו, מקום ראשון מסוגו המשלב את עולם המסעדנות והאירוח לצד גלריות לאמנות. מרכז לאמנות עכשווית מקומית הכולל חמש גלריות המציגות גם תערוכה שאני אצרתי – "אנושיות מורכבת".
הצורפים 14

בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)
בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)

2. קלמטה

הכי כיף לשבת על הבר, לראות את הים ולאכול אוכל טעים, כמו שהסבתא היווניה שלי הייתה אוהבת.
כיכר קדומים 10

חלון לים התיכון, קלמטה. (צילום: יורם לשם)
חלון לים התיכון, קלמטה. (צילום: יורם לשם)

3. גסטרום

בר קוקטיילים שכונתי וטעים עם צוות חייכני ומתוק. קוקטליים מעולים והאפי אוור בין 18:00-20:00, הכי כיף להתחיל מוקדם. קוקטייל מומלץ – לה לה לה.
מקווה ישראל 26

4. יוסטר

מותג תכשיטים מקומי ייחודי, שלאחרונה כבש את טוקיו, המייצר תכשיטים מפוסלים מחומרים איכותיים ובהשראה מהמדבר. תקבעו פגישה מראש בסטודיו היפהפה שלהם עם המעצבת הילה עמר ותקבלו השראה לרעיונות חדשים.
קיבוץ גלויות 45

 

View this post on Instagram

 

A post shared by YOSTER (@yoster___)

5. תחנת רכבת ההגנה

התחנה הקרובה אליי ומשם יוצאת הרכבת לנתב״ג. כל מילה נוספת מיותרת.

גיא און, 36, אמן רב תחומי, מעצב ויזם אירועים

עומר עובדיה

1. קפה איסלה

בית הקפה של מלון איסלה ברחוב מונטיפיורי, פסע מדויק מאלנבי העמוס, אבל משרה תחושה נינוחה ורגועה יותר. החלל מעוצב עם לאונג' מודרני ומרווח והקפה משובח ומשמח לבב אנוש. צוות חביב, יינות טובים, ואווירה שמדויקת למנעד של מצבים מלמידה/עבודה באיזי ועד מפגש חברתי קטן. האווירה של המקום מזמינה להתיידד ונעימה לשהייה. ביג לייק.
מונטיפיורי 27

2. "הבימה השחורה"

מדובר על הרחבה בתחילת רוטשילד מאחורי המכון הצרפתי. היא מכונה כך כי היא תמונת מראה מסוימת להבימה הלבנה שבסוף רוטשילד. בקיץ זה אחד המקומות האהובים עליי בעיר, כי חוץ מזה שנחמד לשבת שם עם חבירם זה גם האזור שמקבל הכי הרבה רוח בימים שבהם היא נדרשת כמו חמצן לנשימה. לידה ממוקמת גלידה אותלו שגם באה טוב כשהשמש עושה שואו אוף, והכל מרחק הליכה מנווה צדקֿ פארק המסילה, ואזורים שנעים להתהלך בהם.

גלידריית אותלו (צילום: אנטולי מיכאלו)
גלידריית אותלו (צילום: אנטולי מיכאלו)

3. שלמה ודורון

חומוסייה משפחתית שיושבת בשוק הכרמל. במשך שנים אני פוקד את המקום ועם השנים הוא רק משתבח. בזמן שמקומות רבים רוכבים על המותג ומורידים את הרמה כשהשם כבר מספיק, בשלמה ודורון השם לא בא על חשבון החזון עם הזמן הם הביאו את החומוס לנקסט לבל, לדעתי לפחות. אוהב במיוחד את החומוסנייה עם "בשר טחון" טבעוני.
ישכון 29

שלמה ודורון (צילום: אלעד שור)
שלמה ודורון (צילום: אלעד שור)

4. מוזיאון תל אביב

בתיכון לקחו אותנו לתערוכות מדהימות במוזיאון. המרשימה שבהן הייתה תערוכת הרטרוספקטיבה ללואיז בורז׳ואה. מאז המוזיאון נהיה סוג של בית בעיר, ולהסתובב שם זה כמו מיינדפולנס עבורי. הזדמנות להתנתק מכל מה שקורה בחוץ, להתבונן מחדש ביצירות מוכרות ולהתוודע לחדשות. בנוסף, לאחרונה חידשו את תערוכת הקבע הישראלית, כך שמי שלא ביקר זמן רב בוודאי יהנה מהפתעות וחידושים.
שאול המלך 27

מוזיאון תל אביב (צילום: אלעד שריג)
מוזיאון תל אביב (צילום: אלעד שריג)

5. קריית המלאכה

אני לומד שם ציור כבר כמה שנים, ואני חושב שזה אחד האזורים העולים בעיר. עם הזמן קריית המלאכה מתגבשת יותר ויותר כמוקד תרבותי וקהילתי, עם מגוון סטודיאות של אמנים, גלריות כמו מאיה, רו-ארט ואחרות, תאטרון פרינג', סצנת מסיבות ומקומות שנייס לשבת בהם כמו א-לה רמפה ולא רק.

אזור עולה בעיר. קריית המלאכה. (צילום: ליאת סגל)
אזור עולה בעיר. קריית המלאכה. (צילום: ליאת סגל)

עומר עובדיה, איש סושיאל מדיה וסטודנט לפכ"מ באוניברסיטת תל אביב

נועה זילברמינץ, גיא און ועומר עובדיה לוקחים חלק בהפקת פרויקט 2323 – "מרימות ומרימים את המדינה", יום מאבק מרכזי למען הדמוקרטיה הישראלית בחמישי (2.3.23). להרשמה ולפרטים נוספים