ניו יורק-ת"א-אוגנדה: כשרומי חנוך בארץ, היא מעבירה את זמנה כאן

רומי חנוך. צילום: סי פיש
רומי חנוך. צילום: סי פיש

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית שתופיע מחר בנווה שאנן. קיומה המקומי נע בין כמה מקומות, וכשהיא לא כאן הגעגוע לחוף הים גובר

1. בתה וגריגה

העבודה הראשונה שלי כמלצרית במסעדה תל אביבית מן המניין היתה ב״ג׳וז ולוז״. הייתי בת 19 ובדיוק עברתי לגור לבד. זה היה פרק חדש בחיים, כניסה לעולם שעד אז תמיד הסתכלתי עליו מבחוץ בהשתאות. אהבתי את הג׳וז כל כך. יום אחד שאלו אם מישהי רוצה לתת משמרת בבית הקפה של אותן בעלים – במרחק דקה וחצי הליכה – הבתה וגריגה. מהר מאוד נשאבתי לפינה הזאת של אלנבי-לבונטין, לקיבוץ הגלויות הזה עם האווירה הייחודית והאפשרות להזמין קערת מלפפונים ב-4 ש״ח. ושם נשארתי למשך רוב הקיום התל אביבי שלי.
לבונטין 2

בתה וגריגה. מתוך: פייסבוק
בתה וגריגה. מתוך: פייסבוק

2. אוגנדה

בתור מישהי שגרה בחו״ל כבר מעל 5 שנים, האוגנדה מרגיש כמו עוגן. כשאני מתגעגעת לתל אביב, אני מתגעגעת לאוגנדה. משהו במרירות המתוקה של המקום ושל לקוחותיו, אני ביניהם, תמיד מנחם. מקום שתמיד בא לי לחבק. הכי מוזר לראות את הדור הצעיר של התל אביבים מגיע לשם עכשיו, כשלפני חמש שנים הרגשתי שאני הקטנה ומסביבי כולם גדולים ומביני עניין. מה זה זמן.
סמטת בית הבד 5

אוגנדה. צילום: דין אהרוני רולנד
אוגנדה. צילום: דין אהרוני רולנד

3. חוף צ׳ארלס קלור

או חוף האצ״ל, או עלמא ביץ׳ ובטח עוד כמה. שמות רבים יש לחוף ליד מסעדת מנטה ריי, שבינו ובין הציוויליזציה מפרידות פיסת דשא, שתי רצועות כביש ומתחם התחנה. יש משהו קלאסי בחוף הזה בעיניי. וכשאני בניו יורק בקיץ הלוהט – המחשבה, שבמשך תשע-עשרה שנה גרתי במרחק עשר דקות הליכה בלבד מהחוף הזה ובקושי הלכתי אליו, רודפת אותי.

מרגריטה בעלמה ביץ' (צילום: מאנטה ריי)
מרגריטה בעלמה ביץ' (צילום: מאנטה ריי)

4. אחד העם פינת הרצל

ממש מול כלבו שלום. שזה גם מקום שווה עם דואר, אמפם וספריה. אבל הרחבה ממול, שבעצם נמצאת בין רחוב אחד העם למסעדת פרונטו המופלאה, יקרה לליבי במיוחד. שם היתה לי הנשיקה הראשונה שלי עם החבר הראשון שלי. שם היה התדר בפעם הראשונה שהעזתי ללכת לתדר. שם ביליתי תקופות שונות ומשונות מתוך התבגרותי בעיר הזאת.

פרונטו
פרונטו

5. בית רומנו

בגיל 12 קניתי שם את החזיה הראשונה שלי. בגיל 22 הופעתי שם עם הלהקה האמריקאית שלי. בין לבין הייתי הולכת לאכול שם, לשתות שם, לרקוד שם, לעשן שם, להתנשק שם, להידפק שם. וכל זה ביתר קלות כי תמיד גרתי לא יותר מ10 דקות הליכה מהאימפריה הזאת. לפני שבוע רצה שמועה שהמקום נקנה ועומד בפני סגירה, והיה מרגש ומדויק להרגיש את העיר זועקת. בינתיים השמועה הופרכה אז אפשר לחזור לחייך.
דרך יפו 9

התדר המחודש והמתחדש. צילום: אריאל עפרון
התדר המחודש והמתחדש. צילום: אריאל עפרון

רומי חנוך תופיע מחר (27.1) במרכז קהילתי הגר"א במסגרת "חי בנווה שאנן" (לפרטים נוספים). בשנים האחרונות היא חיה על קו ניו-יורק-ת"א, היתה ועודנה שותפה במספר הרכבים מוזיקליים (בין היתר Powersnap המבוסס בניו יורק). בימים אלה עובדת על אלבום סולו בכורה שעתיד לצאת השנה