פסטות מדויקות והקבב הכי טוב בעיר: המקומות של רן שמואלי

רן שמואלי (צילום: גיל חיון)
רן שמואלי (צילום: גיל חיון)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השף והבעלים של קלארו שאוהב הליכות ברחובות השקטים והירוקים ביותר בעיר, אבל גם לרקוד לאורך הלילה במועדון עם הביטים המדויקים

27 בספטמבר 2021

1. הרחובות גלבוע ומיכל

ללכת לטיול ברחובות גלבוע ומיכל זה האסקפיזם המושלם, רחובות ציוריים ולא מהונדסים שנראה כאילו יצאו מסרט טוב. הבתים ישנים ונעימים והכל טבול בירוק. מבחינתי אלה געגועים לתל אביב של פעם. המדרכות ברובן הולנדיות והן נותנות הרגשה מאוד ביתית וחמה. אני ממש אוהב את הטיולים הקטנים האלה אחר הצהריים או לקראת הערב, שמשחררים אותי מקורות היום.

רחוב מיכ"ל (צילום: שלומי יוסף)
רחוב מיכ"ל (צילום: שלומי יוסף)

2. הס 4

הרבה מסעדות איכותיות וטובות יש בעיר ומכולן אני מחבב במיוחד את הס 4 של תמר כהן צדק, שמלהטטת בכישרון רב וענווה על כל מנה ומנה שיוצאת מהמטבח הקטן. פסטות מדויקות נעשות בעבודת יד, וכל ביס זורק אותי למסעדות הכי אותנטיות באיטליה. המקום קטן ומשובץ בכמה שולחנות והתאורה מדויקת. זהו אחד המקומות האינטימיים שאני חוזר אליהם שוב ושוב.

תגידו מהר תמר כהן צדק מגלגלת גרגנלי (צילום: הילה פלר)
תגידו מהר תמר כהן צדק מגלגלת גרגנלי (צילום: הילה פלר)

3. לוציפר

אני ממש אוהב את המקום ואני נורא אוהב לאכול, אז בלוציפר אני מזמין את המנה היחידה שיש – הקבב של ג'סמינו. זו חוויה מעולה, כי אתה גם יושב ושותה בלוציפר ובלי לעמוד בתור בג'סמינו אתה מקבל את הקבב הכי טעים בעיר. אאוט דור גאוני ועדיין קצת כמוס, שמסב לי הנאה רבה.
אלנבי 97

לוציפר (צילום: יח״צ)
לוציפר (צילום: יח״צ)

4. שוק כרמל

שוק הכרמל מספק תמונה אמיתית של התפתחות עירונית נכונה. כמו שהיא. כמו שאומרים – לא נגענו! ואסור לגעת. למשל העובדה שאני יכול להיכנס ולקנות תבלינים אצל האחים פרוינד, חנות שקיימת כבר 80 שנה ושסבתא שלי קנתה בה כל יום שלישי קפה. אין הרבה מקומות בארץ שאפשר לעבור בהם חוויה דומה כבר שלושה דורות.

שוק הכרמל. צילום: shutterstock
שוק הכרמל. צילום: shutterstock

5. הבלוק

אני אוהב לרקוד. תל אביב היא עיר  עם חיי לילה מהממים ואני גיליתי את הבלוק, שבו הביטים מדויקים לי ועושים טוב על הנשמה. אין דבר משחרר יותר מאשר לרקוד ולשכוח מהכול. אם כל האנשים היו רוקדים כמוני פעם בשבועיים החיים היו קצת יותר נעימים.
דרך שלמה 157 (התחנה המרכזית)

אחי מי הדי.ג'יייייי? הבלוק (צילום: TheBlockTLV)
אחי מי הדי.ג'יייייי? הבלוק (צילום: TheBlockTLV)