מהאירוע הקטן בשינקין בניינטיז, למצעדי הענק. העיר של שירזי

שירזי
שירזי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: מפיק המסיבות האגדי שבוחר בעיקר מקומות ששזורים בהיסטוריה של קהילת הלהט"ב בעיר האהובה עליו ביותר בעולם

10 בפברואר 2022

1. גינת שינקין

רחוב ילדותי, שם שיחקתי בנעוריי. הרבה חוויות מעצבות בחיי ורגע אחד מכונן בשנת 1993 – מצעד הגאווה הראשון שהתקיים בתל אביב יצא מאותה הגינה בה שיחקתי בארגז החול. שנים לאחר מכן, כשהבאתי לשם משאית, קישטתי אותה בבלונים, ויחד יצאנו לתהלוכת גאווה מרגשת ושמחה, עם אמירה מאוד ברורה של שוויון וקבלה. מאבק קהילתי הכרחי, קהילה מתגבשת שצועדת בשם החופש והשוויון – היה זה רגע מרגש ומשמעותי בחיים שלי, וגם בחיי העיר תל אביב.

אירוע הגאווה בשינקין 1993 (צילום: אריאל לוי)
אירוע הגאווה בשינקין 1993 (צילום: אריאל לוי)

2. כיכר הבימה

התיאטרון הלאומי והמתחם שלצידו תמיד מעוררים בי את תחושת הניצחון והחופש, החופש האמנותי להבעה עצמית וליצירה. מכל מקום שמגיעים, תמיד עוברים דרך הכיכר המפורסמת בצומת הרחובות המרכזי. המבנים וצורת הגינה הפתוחה שמסביב מאפשרים מפגשים בין-אישיים, מחאות גדולות, ואת התרבות הבועטת שנוצרת שם כל פעם מחדש. בייחוד לאחר השיפוץ והעיצוב האדריכלי הייחודי שנותן לי תמיד את ההרגשה של חופש ביטוי אמיתי במרחב הפתוח והחופשי.

כיכר הבימה (צילום: shutterstock)
כיכר הבימה (צילום: shutterstock)

3. בית העיר

בניין היסטורי, בית העירייה המקורי, שכיום מציג אמנות עכשווית ומארח תערוכות מתחלפות. זכיתי להיות חלק מהאמנים הצעירים והמוכשרים שמציגים שם, עם תערוכת 'חותמת לילה' – תערוכה פורצת דרך לראשונה מסוגה בעולם, בה קיבלו חיי הלילה אישור רשמי כמוסד תרבותי. התערוכה יצרה תהודה בינלאומית בקרב מפיקים, בעלי מועדונים, אנשי לילה, פרפורמרים ובליינים ששמעו עליה והגיעו לצפות בה מכל העולם (ניו יורק, לונדון, מדריד, פריז, איביזה ועוד), במשך למעלה מחצי שנה שבה היא הוצגה. התגובות היו יוצאות דופן וחיממו לי את הלב.

4. גבעת הילטון

רוב האנשים שמגיעים לאזור הזה, עוברים דרך הגבעה בדרכם אל ובחזרה מ… אני דווקא אוהב לעצור שם ולנצל את הנקודה הקסומה הזו לצפות בשקיעות הכי יפות, לנקות את הראש ממחשבות, לחוות את השילוב האולטימטיבי בין הטבע לאורבני ובעיקר לקבל השראה מהמרחבים הפרוסים לנגד עיני. גבעת הילטון היא גם נקודת ציון סימבולית עבור קהילת הלהט"ב. מימין ניצב חוף הילטון הגאה, ומשמאל גן העצמאות המיתולוגי ונקודת הפתיחה של מצעדי הגאווה והאהבה (שהיו בתחילת שנות ה-2000) – שוב, ביטוי של חופש ושמחה בעיר הכי אהובה עלי בעולם.

קמע פסטיבל הגאווה החורפי מתפנן בחוף הילטון. צילום: אורן זיו
קמע פסטיבל הגאווה החורפי מתפנן בחוף הילטון. צילום: אורן זיו

5. הרצל 16

אני תמיד מרגיש אווירה חמימה ומזמינה במקומות של רותי ברודו, תמיד יש אוכל טעים ומוזיקה טובה. מיקום המבנה של הרצל 16 (הרחוב הראשון של תל אביב), האותנטיות שהוא מסמל, הכניסה הפנימית עם המעלית הראשונה בעיר, יוצרים יחד עבורי חוויות בילוי שונה וייחודית, המקום בו חגגתי את יום הולדתי השנה ואין ספק שבזכות צוות המקום, זו היתה לגמרי שמחה אחת גדולה!

הרצל-16. צילום: עידית-בן עוליאל
הרצל-16. צילום: עידית-בן עוליאל