בגיל 8 עניתי פה לגידי גוב בזמן הופעה. שרון מולדאבי, בין ישן לחדש

שרון מולדאבי (צילום: אלעד אקרמן)
שרון מולדאבי (צילום: אלעד אקרמן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאי, סופר והייטקיסט שמשיק בשבוע הבא בצוותא את ספרו "להלל את החול". הוא כותב בין השאר על אחד מפלאי שיבת ציון החילונית

1. היכל התרבות

מקונצרטים לנוער בבית ספר יסודי, דרך אריק קלפטון ובילי ג'ואל בתיכון, חיבוק בחדר ההלבשה החשוך עם מריאן פיית'פול, ועד הופעה מעולה של חמי רודנר באולם צוקר הצעיר. אינספור מוזיקה חיה מרחיבת ומרוממת נפש. הפעם היחידה שלי שם כמופיע: ערב התרמה לאגודה לזכויות האזרח, כשיהודה פוליקר הגדול המופע המרכזי, ואני הקטן פותח. לא רק צלילים, גם זכויות אזרח הן מאבני התשתית הנפשית שלי כיליד תל אביב.
הוברמן 1

היכל התרבות, אולם לואי. מתוך אתר ההיכל
היכל התרבות, אולם לואי. מתוך אתר ההיכל

2. בריכת גורדון

למדתי לשחות בבריכת מלון רמת אביב ז"ל, ובהמשך בבריכה הלימודית ברמת אביב. שחיתי רוב חיי באוניברסיטה, ואז בגורדון. מהפעם הראשונה בה סוף סוף נכנעתי למשכנעים ונכנסתי שם למים, הבנתי שאני א. בגן עדן ב. לא חוזר לבריכות כלור. בסגר הקורונה הממושך הראשון נדהמתי לגלות, אחרי ארבעים שנות אדיקות, שאני מסוגל לחיות בלי לשחות. הליכות על הטיילת ומתקן מתח בייתי החליפו את ההתמכרות הכי ממושכת ובריאה עד כה בחיי. אהיה מאושר אם אחזור למים, ואם כן, רק בגורדון. בריכה שאין כמותה, מפלאי שיבת ציון החילונית.
אליעזר פרי 14

בריכת גורדון (צילום: shutterstock)
בריכת גורדון (צילום: shutterstock)

3. הקומה ה-40 במגדל המשולש בעזריאלי

בגיל חמישים עברתי שלושה אירועים משני חיים: החשוב והמשמח: הולדת בני. הטרגי: עקב היחלשות פרמננטית במייתרי הקול נאלצתי להפסיק עם הופעות והקלטות. ולמזלי הגדול, בדיוק בחודשי הטיפולים הכושלים בגרון קיבלתי הצעה להצטרף לחברה שהיא גאווה ישראלית כלל עולמית, Waves audio. בשלוש שנים מופלאות נגלו לי שם, לראשונה מבפנים, נופי ההיי-טק והיזמות הישראלים, ועברתי הכשרה לחיי החדשים. בכל יום אני מתאבל על שאיני מבלה את מרביתו עם מוזיקאים וכלי נגינה, ובמקביל, מברך על שמצאתי תחומי סקרנות ולמידה ויצירה ופעילות שכה ממלאים אותי. ואת מה שלמדתי מהאנשים המעולים בווייבז, אני משתדל ליישם במיזם מיוזיק-טק בו אני שותף-מייסד.
מנחם בגין 132

מגדלי עזריאלי. צילום: shutterstock
מגדלי עזריאלי. צילום: shutterstock

4. אשכול גנים אריק איינשטיין

בני, בן הדור השני לתל אביביות, מבלה את עיקר ימיו בשלוש השנים האחרונות, גם אלו הקורוניות, במתחם דב הוז. אני נמצא שם לא מעט, בנוכחות וגם בהיעדרות, במחשבות וגעגועים אליו לאורך היום. בשש השנים האחרונות תל אביב שלו הפכה לחלק המכריע בתל אביב שלי. מצדיע לנשות ואנשי אשכול הגנים, שמקדישים עצמם לילדים שלנו בכה הרבה מסירות, ולא פחות מכך, בשמירה והנחלה של ערכים ברוח האמן הכה אהוב על שמו נקרא האשכול, בכיר בניה של תל אביב.
דב הוז 16

מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (הדמיה: עיריית תל אביב-יפו)
מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (הדמיה: עיריית תל אביב-יפו)

5. צוותא

בגיל 8 אימי לקחה אותי למופע הרוק הראשון בחיי, של כוורת, בצוותא הישן ברחוב מאפו. במערכון שהקדים את "מדינה קטנה",  גידי גוב ישב על כיסא מלך עם גלימה וכתר, והנחית שאלה רטורית ואני, הילד, התפרצתי במענה, והקהל הגיב בצחוק מתגלגל. כמו מהיכל התרבות, גם מצוותא לונדון מיניסטור אגרתי אינספור זיכרונות מנקדי שנים. בשבוע הבא (21.2) אשיק שם, לראשונה בחיי, ספר. "להלל את החול", ספרי מדבר בין השאר על השוואות בין התרבות עליה גדלתי במחצית השנייה של המאה שעברה, לזו שתתעצב בעשור הקרוב. התחלתי לכתוב אותו בעקבות כנס מקצועי על וירטואל ריאליטי באמסטרדם, ואשיק אותו בצוותא כשלצידי נבחרת מומחים מגוונת, מהצירים המקשרים בין ספרות וטכנולוגיה. נשוחח, נדגים ונתווכח על עתיד הספרות אונליין. (לכרטיסים לאירוע בצוותא)
אבן גבירול 30

הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי
הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי