רותי ברודו היא כמו קוקה קולה בשבילו. העיר של תום לוי

תום לוי (צילום תמוז רחמן)
תום לוי (צילום תמוז רחמן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: זוכה העונה האחרונה של "משחקי השף" היה יכול להתחיל לשלם ארנונה בהרצל 16 מרוב שהוא יושב שם, אבל לא שוכח גם את הקפה השכונתי ואת השווארמה המושלמת

9 באפריל 2023

1. הרצל 16

סליחה על הקלישאה, אבל זה המקום שאני אוהב להיות בו כמעט בכל שעה ביום: פגישות עבודה, דרינק של ערב/צהריים, בראנצ' שישי. אין מקום בעולם שיודע לעבוד בצורה כל כך מושלמת בכל שעה של היום. זו נוסחה ברמה של קוקה קולה. אני מצדיע לרותי ברודו. מעריץ.
הרצל 16

הרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)
הרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)

2. איזי קפה

הקפה השכונתי שלי, המקום שאני פותח איתו את הבוקר שלי כמעט בכל יום. קפה מעולה וכריכים טעימים ויפים. קרוב לבית ותמיד השירות עם חיוך נעים. אין כמו שמישהו יודע מה הקפה שאתה אוהב בלי שתגיד לו, בעיקר בבוקר. ואם אתם שם תזמינו את כריכון הקיסר המושלם.
פלורנטין 38

3. מפגש רמב"ם

אני מבשל פיין דיינינג וכל הזמן לומד טכניקות חדשות ורץ אחרי חומרי גלם מיוחדים כמו פטריות מגניבות ודגים טריים הכי טובים שיש, אבל תכלס האוכל שאני הכי אוהב בעולם הוא שווארמה. ואם שווארמה – אז רק ברמב"ם. גם כשיש תור הוא מתקתק ולא מעכב את היום, אוכלים-הולכים, ללא ספק אחד הביסים הטובים בתל אביב. עד שפתחו את רמב"ם דגלתי רק בלאפות ועדיף ענקיות ומחוץ לעיר (אור יהודה, חדרה, חיפה), אבל משהו בשילוב של פיתה מושלמת, ירקות סופר טריים וארכיטקטורה של בניית פיתה מושלמת מחזירים אותי לרמב"ם כל פעם מחדש. מדובר בפיתה רכה להפליא עם בשר שמתובל בפשטות וגאונות, לפי הספר והכי כיף שאפשר לבחור בין טחינה ליוגורט, שזה שוס.
רמב"ם 3

 

4. כריסטוף

סלון יין כמו שצריך, שעמרי לייבוביץ׳ – שבכלל היה עורך דין, אוהב ויודע לארח ומבין גדול ביין – פתח ממש לאחרונה בשוק לוינסקי. כריסטוף הפך להיות הבר הקבוע שלי: מצד אחד נעים, מצד שני קרוב מאוד. זה המקום המושלם לערב רגוע עם קצת גבינות מקומיות או מיובאות מעולות בצד וכוס יין שלא הכרתי, שאפשר גם לקחת הביתה.
השוק 28

 

5. אולה

את אורן אסידו פגשתי לראשונה בחצי גמר ׳משחקי השף׳ כשהוא בא לשפוט. אני כבר עליתי לגמר והמתנתי לכולם ומיד התאהבנו, ואולה הפכה להיות בית שני שלי. אני משתדל לעצור אצל אורן בין הסיבובים שלי מתי שרק אפשר. וגם אם אני עוצר לקפה ושיחה – זה תמיד נגמר בארוחה ספונטנית על הבר. התפריט החדש מדבר דגים, ללא בשר, והמנה האהובה עלי היא פילה דג מפורק עם בצל מטוגן שעות וחמאה חומה. כמה פשוט ככה טעים.
שביל האטד 5