היפנית האותנטית והבר המדליק. זאת העיר של תומאס זוהר

תומאס זוהר (צילום אסף קרלה)
תומאס זוהר (צילום אסף קרלה)

הכל התחיל עבורו במטבח של הוטל מונטיפיורי, הוא אוהב את הפרטים הקטנים באוכל היפני של מנטנטן והמקום היחיד בו הוא מוכן לשמוע את הביטוי "לפתוח שולחן" זה בטברנה יוונית אחת ביפו. העיר של תומאס זוהר ("משחקי השף", קיוב קיצ'ן, DNA)

1. מנטנטן

מקום שעושה מטבח יפני אותנטי, בין הבודדים בארץ. אני עוקב אחריהם עוד מהימים שהמקום פעל בשוק האוכל באלנבי ומעריך את תשומת הלב לפרטים. בכל פעם שאני מגיע לשם אני מרגיש כמו בבר ראמן בלונדון או ברלין.
נחלת בנימין 57

מן טן טן (צילום: אנטולי מיכאלו)
מן טן טן (צילום: אנטולי מיכאלו)

2. ג'ונז

בת זוגי ואני גרים בשוק לוינסקי אבל ג'ונז חמק לנו מתחת לרדאר. מאוד שמחנו כשגילינו אותו. עברנו שם כמה וכמה פעמים ולא הבנו מה אנחנו רואים עד שראיתי את מוטי (טיטמן, מלגו ומלבר – מערכת טיים אאוט) והבנתי. השירות ברמה גבוהה מאוד, האוכל לא מתחנף אבל מדויק, האלכוהול מעולה והמוזיקה ג'אזית וכיפית, כמו בספיקאיזי מדליק אבל לא מתיימר. אני מעריך מאוד את מוטי וגם הבראנץ' סוסייטי מורנינג שהוא עושה במקום – מדליק מאוד.
זבולון 31

3. הוטל מונטיפיורי

המטבח הראשון שבו בישלתי אי שם בשנת 2010, ועדיין יש לו מקום בלב שלי. אני מעריך מאוד את רותי ברודו וחושב שהיא עושה עבודה פנטסטית בקבוצה. ובסוף ההוטל זה ההוטל, מה כבר יש לומר: השירות, המנות שיוצאות במשך שנים וכל פעם בצורה זהה והאווירה – כולם בסטנדרט הכי גבוה. אפשר לבוא להוטל בכל סיטואציה והחוויה תהיה תמיד טובה.
מונטיפיורי 36

הוטל מונטיפיורי (צילום: שירן כרמל)
הוטל מונטיפיורי (צילום: שירן כרמל)

4. שבתאי היפה

מקום שהוא כביכול תיירותי ומשתייך לקטגוריית המסעדות שפותחים בהן שולחן עם סלטים, אבל אצל שבתאי קורה משהו אחר. בניגוד לשאר המקומות בז'אנר שאני לא מתחבר אליו, האוכל כאן טעים וגם הסיפור מעניין: משפחה מסלוניקי שעלתה לישראל לפני 50 שנה ועושה עד היום מסעדה יוונית אותנטית. כיף להגיע לשם, שבתאי, אשתו והילדים עדיין במקום, המוזיקה טובה והסמטה נראית כמו גן עדן, כך שההצלחה מובטחת. באופן מפתיע, המחירים נגישים לגמרי.
הצורפים 38

5. Wine Berry

אני וזוגתי אוהבים יין ומאוד מסמפטים את וויין ברי, חנות יין קטנה בבעלות זוג עולים צעיר ונחמד. בחנות הקטנה יש מבחר נחמד של יין ובקורונה גם הוציאו החוצה כיסאות, פלטות גבינות ונקניקים. כיף לקנות שם יינות לבית וגם לשבת ערב על בקבוק יין וגבינות. אני לא נוהג לבלות בפלורנטין אבל בפינה הקטנה הזו יש קסם.
פרנקל 2