ישגב דותן (Lucille Crew) צריך שמש, פיצה וברוקלין. זו העיר שלו

לשם שינוי, הוא בלי הקרו (ולא, זה לא לוסיל. אין לוסיל). ישגב דותן. צילום: אורי טאוב
לשם שינוי, הוא בלי הקרו (ולא, זה לא לוסיל. אין לוסיל). ישגב דותן. צילום: אורי טאוב

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: ישגב דותן, הלב והרוח (והמפיק) של להקת לוסיל קרו, יודע איפה הפיצה הכי טובה בעיר ושלהזמין וולט זה קסם ששמור למקומות כמו הוגוורטס

11 בנובמבר 2022

Jaffa Sound Arts Studios

האולפן המדהים הזה ביפו, שנמצא בתוך מבנה היסטורי בין מאות שנים ומרחק הליכה מגן הפסגה מול הים, הפך בשנים האחרונות לבית של Lucille Crew, ושל ההפקות שלי בכלל. אם זאת עבודה על האלבום החדש של Lucille Crew, הקלטות עם ג׳ימבו ג׳י ושאנן סטריט או סתם פגישות יצירה לא מחייבות – סשנים באולפן עם הפסקת שאכטה בגן הפסגה מול הים, או אם היינו ממש חרוצים ומזג האוויר מאפשר בבריכה של ה-Jaffa Hotel הסמוך, הם מסוג הדברים שגורמים לי לשכוח וגם להנות מהעובדה שאני בישראל, בו זמנית.
מזל שור 9

חברי של לוסיל קרו ב-Jaffa Sound Arts (צילום: תמיר דוידוב)
חברי של לוסיל קרו ב-Jaffa Sound Arts (צילום: תמיר דוידוב)

פיצה לילה

גילוי נאות: הפיצה הכי טובה בעיר, עם הסלט קיסר הכי טוב בעיר והשף עם ידי הזהב (רן בלפר), שייכת גם לארד אפפל, חבר יקר שטיילתי איתו במקסיקו לפני הרבה שנים. הקשר התפייד, כמו שקורה לפעמים, ואיזה סיבה יותר טובה יש לחידוש קשר עם חבר ותיק, מאשר הידיעה שהוא פותח מסעדה ויש לו גישה בלתי אמצעית לפיצה שנאפתה בגן עדן. פיצה לילה, מאז הפתיחה שלה ב-2018, הפכה לאחד המקומות האהובים עליי. אם זה לשבת לפגישת צהריים ולנשנש כמה ספיישלים כיפיים מלווים בנגרוני ואם זה לבוא רעבים וחדורי מטרה ולהזמין את כל התפריט. רן וארד שמים דגש על כל פרט. מהקולינרי ועד האווירה, המוזיקה והשירות. התפריט כולל כבר הרבה יותר אופציות חלומיות וכל ספיישל חדש מרגש כמו פרק חדש של בית הדרקון. מה שהופך אותה לאחד הלוקיישנים הקולינריים הכי מעולים שיש לעיר הזו להציע ולאחד הבילויים המועדפים עליי בה.
מרחביה 4

אלוהים אדירים תראו כמה פיצות. פיצה לילה (צילום: יח"צ)
אלוהים אדירים תראו כמה פיצות. פיצה לילה (צילום: יח"צ)

בושוויק

אם אנתק לרגע את הצורך לא להתפלצן יותר מדיי, אני אוהב לשבת במקומות שעצם הישיבה או התפריט בהם מעוררי השראה, או לפחות כאלו שזורקים אותי למקום גיאוגרפי אחר, והבושוויק הוא מקום מעורר השראה רצח. וכתוספת, בתור המעריץ מספר אחד של המועצה האזורית ניו יורק, הבושוויק הוא פשוט פורטל לברוקלין באמצע תל אביב. עיצוב מוקפד, בראנצ׳ים מושחתים, קוקטיילים מדוייקים (שבתקופת הקורונה גם הוזמנו בוולט לג׳אמים הסודיים של Lucille Crew) ותפריט ממכר מאוד שכולל צלעות תירס בביסק סרטנים וקינוח קרמל מהאגדות.
נחלת בנימין 28

פורטל לברוקלין, תמסרו ד"ש לביגי. בושוויק (צילום: בן יוסטר)
פורטל לברוקלין, תמסרו ד"ש לביגי. בושוויק (צילום: בן יוסטר)

וולט (הבית שלי)

בתור בנאדם שמאוד אוהב את הבית שלו ולא יודע לדחות סיפוקים, אם יש משהו שגורם לי להעריך את תל אביב דווקא כשאני לא נמצא בה, זו ההמצאה הפינית הכי גדולה מאז המשחק ״אנגרי בירדס״. (בדקתי, שתיהן מפינלנד). האפליקציה הזו – שמאפשרת לי להזמין יין לישיבה בפארק, מטען לאייפון לחזרה והכי חשוב, להמשיך לראות מודרן פאמילי על הספה, בזמן שמיטב מטעמי העיר מגיעים אליי דוך לדלת – היא אחד מעמודי התווך של העיר הזאת מבחינתי, וקסם ששמור למקומות כמו הוגוורטס.
איפה שרק תרצו

זה אתה, דמבלדור? שליח וולט (צילום: שאטרסטוק)
זה אתה, דמבלדור? שליח וולט (צילום: שאטרסטוק)

P.O.C

בתקופת המגיפה שחלאס לומר את שמה, גיליתי מחדש את הצורך של הגוף בקרני שמש ונכנסתי למסע חיפושים אחר הלוקיישן המושלם בעיר לפוטוסינתזה. אומנם המליצו עליו פה בעבר, אבל בית הקפה הקטן הזה בפלורנטין – שרוב הקסם שבו הוא דווקא הרחבה שטופת השמש מחוצה לו ובמקרה גם מגיש גם את סנדביץ׳ סלט הטונה היחידי שאני מוכן לאכול בעולם הזה – הוא המקום המועדף עליי בשנתיים האחרונות, לפתוח את היום עם מקלחת שמש וקפה קר. שילוב האופציות של פינות שקטות לצלול למיילים ופוטנציאל ההתקלות הגבוה בקולגות שנמשכו לשמש יחד איתך, הביא לכך שכל עבודה שאפשר לעשות מהטלפון אני אעשה מהרחבה הזו עד שמזג האוויר או הלו״ז יכריעו אותי.
כפר גלעדי 48

פינת שמש וכריך טונה. P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף
פינת שמש וכריך טונה. P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף

ישגב דותן הוא המפיק מאחורי Lucille Crew, שהשיקו את הסינגל המעולה "Gold Bars", וב-17.12 יופיע עם הלהקה בהופעת קריסטמס מיוחדת במועדון הבארבי. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים