הארוחות העסקיות הכי טובות בתל אביב

תפריטים מוזלים, מנות ספיישל ודילים משתלמים: שעת צהריים היא הזמן המושלם לפקוד את המסעדות המשובחות ביותר בעיר. הכינו את התירוצים וצאו להפסקה

אלנה (צילום: נמרוד סונדרס)
אלנה (צילום: נמרוד סונדרס)
14 באוגוסט 2019

אואזיס

נכון שזו לא עסקית בפורמט הרגיל, אבל עד שהמסעדה היוקרתית והיקרה נפתחת סוף סוף לצהריים אי אפשר שלא להתייחס. בתפריט המקסיקני, השונה מהתפריט הרגיל של המסעדה, יש קלאסיקות עם טאץ' מיוחד כמו תמיד אצל השפית רימה אולברה, והרבה חריף.
מה אוכלים זוג טאקוס וטוסטאדאס במילוי דג פריך (38 ש"ח), קארנה אסאדה וחלפיניו כבוש (54 ש"ח),פרגיות במרינדה (42 ש"ח) ופטריות פורטובלו (38 ש"ח); נאצ'וס ושתי סלסות מתוצרת בית (34 ש"ח); גספצ'ו טבעוני (37 ש"ח), צ'ילי קון קארנה (55 ש"ח).
מתי ראשון-שישי 11:00-16:00.
אואזיס

אואזיס גרסת מקסיקו (צילום: אנטולי מיכאלו)
אואזיס גרסת מקסיקו (צילום: אנטולי מיכאלו)

אלנה

באווירה האלגנטית של מלון הבוטיק הכי יפה בעיר מפלרטט השף ברק אהרוני עם מטבח ישראלי עדתי ועכשווי, ומתבל במעט מאיטליה ואגן הים התיכון. לאירועים חגיגיים או כשסתם מתחשק להרגיש מיליון דולר.
מה אוכלים חמישה פתיחים במילוי חוזר למרכז השולחן כלולים במחיר העיקרית: ממרח חצילים וירקות מוחמצים, סלט שומר, ממרח לבנה עם סלק, סלט גרגרי חומוס וירוקים ועוד; פריטו מיסטו קלמרי ושרימפס עם אנשובי בעלי מרווה (86 ש"ח), טורטליני חצילים שרופים, ריקוטה ופרמזן (88/72 ש"ח), כיסוני טלה בשמנת חמוצה, סמנה, תרד וצ׳ילי (74 ש"ח); עופיון אורגני צלוי עם מרווה, צ'ילי, גרידת לימון וסוכר דקלים (106 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-15:00.
אלנה

אלנה (צילום: אנטולי מיכאלו)
אלנה (צילום: אנטולי מיכאלו)

בבי

מפות מעומלנות לא תמצאו פה וגם לא צלחות מעוצבות, אבל האוכל שמוגש בביסטרו השכונתי עומד בכל פרמטר של מסעדת שף. חיבורים מעניינים בין מטבח מזרחי-ביתי, איטליה, צרפת וספרד מתורגמים למנות שיוצאות ממשבצת הבנאליה בדיל נדיב ותמחור שפוי.
מה אוכלים לחם הבית, ארבעה מזאטים וכוס תה קר מתוצרת בית במחיר המנה העיקרית: סלקים בחומץ שרי, עלי גפן ממולאים על יוגורט, טאבולה פריקי, עשבי תיבול ותפוחים ועוד; קסרול פירות ים מרוקאי (86 ש"ח), קלמרי צרוב במג'דרה ביריאנית (62 ש"ח), נקניקיות עגל עם תבשיל כרוב מעושן ופירה (76 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-16:00.
בבי

בבי (צילום: שיר ויזר)
בבי (צילום: שיר ויזר)

בסטה

בשוק כמו בשוק, דברים משתנים מדי יום בהתאם לעונה. הבסטה נאמנה למקום שבו היא נמצאת ובכל יום מתפרסם תפריט חדש, שמציב במרכז את חומרי הגלם בשיא יופיים וטריותם ומשתדל לא להפריע.
מה אוכלים בהזמנת מנה עיקרית שמסומנת בתפריט בנקודה שחורה מקבלים חינם שתי צלחות קטנות: מסבחה שורשים, קישוא ממולא ולבנה, סלק ודג כבוש, סרדינים ושום (+8 ש"ח); צמד צלעות טלה (139 ש"ח), טרטר בקר וצ'יפס (110 ש"ח), מיקס דגים פריכים (110 ש"ח), רביולי לבנה (89 ש"ח), פסטה ירוקים ופיקורינו (79 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-17:00.
בסטה

הבסטה (צילום: רן בירן)
הבסטה (צילום: רן בירן)

דיסקו טוקיו

כבר מהשם אפשר להבין במה מדובר – מסעדה אסייתית בפרשנות חופשית, כי הדיסקו תמיד באופנה. כמיטב המסורת של קבוצת R2M כל מה שמסביב מתוקתק עד לפרט האחרון אך נראה בלתי מתאמץ בעליל.
מה אוכלים ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. בראשונות: מרק מיסו עם טופו ושיטאקה, קלמרי טמפורה, סלט ברווז ברוטב ברביקיו קוריאני, יאקיטורי טופו ועוד. בעיקריות: טוריקאטסו – שניצל עם סלט כרוב ורוטב קטשופ יפני (64 ש"ח), חזה עוף בגריל רובאטה וירקות (64 ש"ח), ביבימבאפ טלה על פרייד רייס (72 ש"ח), סרטנים במיסו לוז וחלב קוקוס (72 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-17:00

דיסקו טוקיו

דיסקו טוקיו. (צילום: עידית בן-עוליאל)
דיסקו טוקיו. (צילום: עידית בן-עוליאל)

האחים

השיפודיה של שף אסף דוקטור (דוק, אייבי) נצמדת לז'אנר מבחינת בפתיחת שולחן, אך ההבדל ניכר בטכניקות (אין הרבה שיפודיות שמחזיקות במטבח ג'וספר) ובתרגום מהקונספט לביצוע.
מה אוכלים שני סלטים לבחירה (טבולה סלק, סלט עשבים, מסבחה ועוד) שכלולים במחיר העיקרית: ספאייח תרד טורקי (41 ש"ח), פטריות צלויות בג'וספר עם שום ופטרוזיליה (41 ש"ח), סלט פאטוש עם פטה כבשים (52 ש"ח). עסקית שיפוד אחד או שניים (52/72 ש"ח) כולל שתי מנות קטנות לבחירה ותוספת חמה.
מתי ראשון-חמישי 12:00-17:00.
האחים

האחים (צילום: אנטולי מיכאלו)
האחים (צילום: אנטולי מיכאלו)

האנוי

הדבר הכי קרוב שיש בעיר למסעדת רחוב אסייתית, עם עיצוב ספרטני ושירות זורם. אם הסכנתם עם תנאי הבסיס תקבלו מנות וייטנאמיות בועטות ולוהטות, שלא עברו שום התאמה לחך הישראלי.
מה אוכלים ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית: ספרינג רולז, סלט וייטנאמי קלאסי, הר גאו; מרק פו (58 ש"ח), טופו מסאלה (58 ש"ח), אטריות פאד סיו (62 ש"ח), ברביקיו פורק על אורז וביצה מטוגנת (68 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-16:30.
האנוי 

האנוי (צילום: יולי גורודינסקי)
האנוי (צילום: יולי גורודינסקי)

הוטל מונטיפיורי

וייב סקסי, מפות מעומלנות, שירות מופתי ותפריט מהודק הם חומרי הגלם שמרכיבים את החוויה העסקית במסעדה הוותיקה אך כה-רלוונטית. שימו את המפתחות אצל ה-valet ופרגנו לעצמכם שעה קלה של אסקפיזם.
מה אוכלים אחד מתוך ארבעה פתיחים קטנים ומשתנים מדי יום (מרק יוגורט וחציל שרוף, קלמרי עגבניות וזיתי קלמטה ועוד), קפה ומשהו קטן ליד (מקרון למשל) כלולים במחיר העיקרית: רביולי גבינה, חמאת עגבניות ואספרגוס (68 ש"ח), פילה דניס וקרם למון גראס (128 ש"ח), צלע חזיר, בייקון, גבינת מנצ'גו ונקטרינה (118 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-16:45.
הוטל מונטיפיורי

הוטל מונטיפיורי (צילום: אנטולי מיכאלו)
הוטל מונטיפיורי (צילום: אנטולי מיכאלו)

הולה

קוראים לו פלז'ר לאנץ' והוא אכן כזה, דיל שיש בו את כל המרכיבים הנכונים: אווירת חו"ל, נוף בקו ראשון לים פלאס מזגן, חלל מעוצב ותיירים ממלון דן שמנהלים שיחה שקטה בשפות שנעים להאזין להן. לזמנים שצריך בריחה קלה מהמציאות החונקת.
מה אוכלים מזאטים לפתיחת שולחן וסלסלת לחמים שכלולים במחיר העיקרית: פסטה בלקנית עם חצילים, זוקיני ופטה (82 ש"ח); המבורגר וכבד אווז (98 ש"ח); תמנון ותפוחי אדמה קונפי (112 ש"ח); פילה דג על הפלנצ'ה עם ירקות צלויים (128 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-17:00.
הולה

הולה (צילום: ספיר קוסה)
הולה (צילום: ספיר קוסה)

טאיזו

עם חמש זכיות בתואר המסעדה הטובה ביותר בתל אביב, אפשר להבין למה העסקית של טאיזו היא חביבת הקהל. אווירה סקסית במידה, אוכל טעים ועקבי, תמחור הגיוני יחסית לרמה ושירות מקצועני יוצרים חבילה אטרקטיבית במיוחד.
מה אוכלים ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית: דאמפלינג שנחניזי שכבר נחשב למנת דגל, סלט שרימפס (+15 ש"ח), סלט דפי שעועית, סביצ'ה דג ים (+20 ש"ח), מסמאן טופו/שייטל (98 ש"ח), באטר צ'יקן (110 ש"ח), פילה לברק צרוב (122 ש"ח). בשבת בצהריים הדיל משתנה למנה ראשונה, ביניים ועיקרית ב-159 ש"ח.
מתי ראשון-חמישי 12:00-15:30, שבת 12:00-15:00.
טאיזו 

טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)
טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)

יפו-תל אביב

אם אתם לא אנשי עסקים או מאובזרים בדוד עם כרטיס אשראי בצבע הנכון, ארוחת צהריים עסקית זו הזדמנות לטעום מבישולי השופט הכי נשמה במאסטר שף. האווירה האלגנטית מחמיאה למטבח הישראלי, מבלי לשכוח לרגע את הבית שבו הכל מתחיל.
מה אוכלים ראשונה, עיקרית ושתיה קלה במחיר העיקרית: שישברק במילוי לבנה וזעתר טרי (66 ש"ח); כבדי עוף צלויים ותפוחי אדמה סופריטו (55 ש"ח); קבב טלה וירקות צלויים בטאבון (115 ש"ח); קציצות דג מוסר עם ספיחה, טחינה וחצילים של מרים (110 ש"ח).
מתי ראשון-שבת 12:00-17:00, בסופ"ש שתיה אינה כלולה.
יפו תל אביב 

יפו תל אביב (צילום: דניאל לילה)
יפו תל אביב (צילום: דניאל לילה)

מלגו ומלבר

בעבודה קשה ובעקביות מפלס שף מוטי טיטמן את דרכה של מלגו ומלבר לרשימת המסעדות הטובות בעיר. בשעות הצהריים מוגש תפריט רגיל ולצדו תפריט טעימות שווה במיוחד, כשכל מנה מלווה ביין תואם. אל תוותרו על מקומות ליד הבר מול המטבח הפתוח.
מה אוכלים סשימי דג ים, ויניגרט תפוח וג'ינג'ר וקולרבי מוחמץ עם יין יונתן לבן של יקב רקנאטי; אניולוטי קרם בטטה לבנה, שרימפס קריסטל וביסק פירות ים עם יין רוזה עמק שפיה של יקב וורטמן; פילה דג ים ופרוסות תפוחי אדמה, חמאת עגבניות שרי וקרם פרש עם יונתן אדום של רקנאטי (175 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-15:30, תפריט טעימות שבת 12:00-15:30.
מלגו ומלבר

מלגו ומלבר (צילום: אפיק גבאי)
מלגו ומלבר (צילום: אפיק גבאי)

סקוטי ופאץ'

ארוחה עסקית טובה מורכבת מכמה פרמטרים לא מאוד מסובכים: שתהיה משביעה ולא קמצנית, נטולת פוזה ועלעלי מיקרו, באווירה שמזמינה לעצור לרגע באמצע היום ובמחיר הוגן, וכמובן שהאוכל יהיה טעים. את כל אלה יש בסקוטי ופאץ' בשפע, וגם יחס נעים מהצוות וחניה מתחת לבניין. בועה קטנה של קולינריה שפויה באמצע העיר.
מה אוכלים ראשונה ושתייה קרה במחיר העיקרית: גספצ'ו, ברוסקטת עגבניות ואנשובי, סלט קלמרי ועשבי תיבול, פטה כבד ברווז וקונפיטורת תפוזים וצ'ילי ועוד; פנה פילה בקר עגבניות שרי וזיתי קלמטה (73 ש"ח), שרימפס בחמאה אורגנו ושרדונה עם אספרגוס וארטישוק (96 ש"ח), אורז עם גרגרי חומוס וירקות צלויים (46 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-17:00.
סקוטי ופאץ'

סקוטי ופאץ' (צילום: אנטולי מיכאלו)
סקוטי ופאץ' (צילום: אנטולי מיכאלו)

קלארו

למרות המבנה המרשים, החלל המעוצב והלוקיישן הנוצץ, קלארו מדברת עם אורחיה בגובה העיניים. שולחנות גדולים במרווח רב זה מזה מאפשרים נוחות פרטיות שחסרות בכל כך הרבה מקומות בעיר, ותפריט עונתי מחבר בין הצלחת לאדמה עד כמה שזה אפשרי באמצע תל אביב.
מה אוכלים ראשונה, עיקרית ושתייה במחיר העיקרית: גספצ'ו שרי צהובות, סלט ירקות שוק ופטה, דג ים נא וטאבולה פריקי; ניוקי אספרגוס ועגבניות שרי (78 ש"ח), פפרדלה ראגו בקר (86 ש"ח), שיפוד ברווז ודלועים צלויים (118 ש"ח), המבורגר בלחמניית בריוש (88 ש"ח). קינוח במחיר מוזל של 36 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-16:30.
קלארו

קלארו (צילום: ירון ברנר)
קלארו (צילום: ירון ברנר)

משייה

שף יוסי שטרית יודע לקחת את המטבח העדתי-ביתי ולעטוף אותו בעטיפה נוצצת של חומרי גלם עיליים, כלי קרמיקה ואווירת מלון בוטיק. עכשיו כשהוא על תקן מאמי לאומי והמסעדה תמיד מלאה, כדאי לא לבנות על ספונטניות.
מה אוכלים מגש מזאטים משתנים לפתיחה כלול במחיר העיקריות: ניוקי פטריות יין לבן ופרמזן (94 ש"ח), מעורב ירושלמי (102 ש"ח), קבב דגים בטאבון עם מנגולד ויוגורט עמבה (118 ש"ח), רביולי תרד טורקי במילוי שרימפס, קלמרי וזיתים סורים (138 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:30-15:30, שבת 12:30-15:00.
משייה 

משייה (צילום: אנטולי מיכאלו)
משייה (צילום: אנטולי מיכאלו)

קפה נורדוי

בתום הוויכוח אם מרק הבצל שמגישים כאן מתומחר גבוה מדי (והוא לא) ואם עוגת הגבינה באמת כזו מופלאה (והיא כן), נותר רק להתפעל מהאומץ של שף עינב אזגורי, שלא מוכן לוותר על מסורת ואיכות גם במחיר המחיר. לדייט צהריים פריזאי בלב הלבנט.
מה אוכלים פתיח, לחם וחמוצים מתוצרת בית במחיר העיקרית: פרפה כבד עוף, מוס פרמזן וסלמורחו, סלט קישואים נאים וגבינה צ'רקסית ועוד; פסטה מולים ויין לבן (84 ש"ח), פסטה כבדי עוף וורמוט לבן יבש (75 ש"ח), סלמון מאודה ותבשיל כרוב סגול ודאשי (92 ש"ח), שתי נקניקיות בקר וגאודה, פירה ולוביה צלויה (92 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:30-17:00.
קפה נורדוי

נורדוי (צילום: אנטולי מיכאלו)
נורדוי (צילום: אנטולי מיכאלו)

שילה

דגים ופירות ים ברמה שמגישים כאן הם אף פעם לא עניין זול. ארוחת ערב בשילה עלולה לעלות לכם בטלפון מהבנק אך בצהריים, כשהראשונה כלולה במחיר העיקרית, הדיל משתלם יחסית והייאוש נעשה יותר נוח.
מה אוכלים סלט זוקיני עם ברינזה צלויה, טרטר דג ים על חציל, סלט טונה אדומה ואטריות סובה; פסטה שחורה עם פירות ים ביין לבן (136 ש"ח), קבב לוקוס ופירות ים בתבשיל עגבניות שרופות (12 ש"ח), כבדי עוף ביין לבן שעועית וברוקולי (86 ש"ח).
מתי ראשון-חמישי 12:00-16:30.
שילה 

שילה. צילום: אנטולי מיכאלו
שילה. צילום: אנטולי מיכאלו