הערב בכיכר רבין: "אם זה לא יעצור – אנחנו נעצור"

המחאה בעקבות האונס הקבוצתי באילת מעבירה הילוך, ואחרי שעה של שביתת נשים ברחבי המשק בצהריים, צפויות הערב הפגנות בכל רחבי הארץ. היכונו לחסימות כבישים

הפגנה נגד תרבות האונס, אוגוסט 2020 (צילום: שלומי יוסף)
הפגנה נגד תרבות האונס, אוגוסט 2020 (צילום: שלומי יוסף)
23 באוגוסט 2020

אם מישהו חשב שהפגנת הזעם של חמישי בערב בעקבות האונס הקבוצתי באילת תספיק כדי לפוגג את הכעס והכאב, יש לנו חדשות בשבילו כי מסתמן שגל המחאה הזה רק מתחיל.

הבוקר בשעה 12:00 יצאו רבבות נשים בארץ לשביתת מחאה בת שעה, אליה הצטרפו חברות ומוסדות רבים במשק כמו עיריית תל אביב-יפו, התעשייה האווירית, מיקרוסופט ישראל, וגם Am:Pm ומערכת "טיים אאוט" כמובן, כשבמקביל עצרו ברשת 13 את השידורים לדקת דומיה.

עצרנו את שידורי הטלויזיה במדינת ישראל, כדי להכניס נשים לסדר היום הלאומי. אם זה לא יעצור – אנחנו נעצור!נשים הן 51% מהכח…

פורסם על ידי ‏‎Nathalie Moon‎‏ ב- יום ראשון, 23 באוגוסט 2020

הערב בשעה 20:00 צפויה המחאה להביא אלפים לכיכר רבין ולמוקדים נוספים ברחבי הארץ. קבוצת המחאה החדשה "בונות אלטרנטיבה" קוראת לכולן ללבוש משהו אדום ולצאת להפגין באחד ממוקדי ההפגנה הארציים או בצומת הקרובה. בעמוד האיוונט נרשמו כבר אלפים רבים שהבטיחו את השתתפותם.

"הכותרות יספרו לכן שההפגנות הן בעקבות האונס המחריד באילת שכולנו הזדעזענו ממנו", נכתב בעמוד האירוע, "אבל זה בגלל האונס באילת, האונס בשומרת, גזרי הדין הבזיונים של ביטי ואיבגי, שופטים שאומרים על ילדות בנות תשע שהן רצו את זה, היחס המשפיל במשטרה, התקציבים למניעת אלימות נגד נשים שמעוכבים על ידי הממשלה כבר ארבע שנים. זה בגלל שחייהן ורווחתן של נשים הפכו להפקר מוחלט במדינת ישראל 2020 ואנחנו אומרות לזה די!!!!!!".