הפגנת תעשיית התרבות: נתניהו, אל תכבה עלינו את האור

ביום חמישי תתקיים הפגנה בכיכר רבין, שבה ידרשו אנשי התרבות בישראל תוכנית כלכלית שתחלץ אותם מהמשבר. בין החותמים: אביב גפן, חווה אלברשטיין ועדן בן זקן

אלה נראים לכם חונטה? בקושי פלנגה. נתניהו חוגג באפריל 2019 (צילום: תומס קואקס\ גטי אימג'ס)
אלה נראים לכם חונטה? בקושי פלנגה. נתניהו חוגג באפריל 2019 (צילום: תומס קואקס\ גטי אימג'ס)

עולם התרבות במצוקה. אנשי תרבות, בהם מוזיקאים, שחקנים, סטנדאפיסטים ומי שמאחורי הקלעים לא רואים כרגע את האופק: משבר הקורונה חיסל באחת את מקורות הפרנסה שלהם, ותעשיית התרבות וההופעות תהיה האחרונה לחזור לשגרה, מי יודע מתי.

עצומה חדשה שהקים איגוד האמרגנים והמפיקים קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו "לא לכבות את האור" על הענף, ושיאה יהיה בהפגנת ענק שתתקיים מחר (חמישי) בכיכר רבין בשעה 19:30. בהפגנה לא יתקיימו הופעות והיא תתנהל על פי הנחיות המשטרה.

"יותר מ-150 אלף מובטלים מתעשיית התרבות והאירועים ללא אסטרטגיית יציאה", קראו המוחים בעצומה. "אנחנו הטכנאים, המפיקים, הברמנים, הבמאים, המאבטחים, האמנים, הנגנים, עובדי הנקיון, בעלי מועדונים ואולמות, הנהגים וכל מי שאחראי לשמור על השפיות הלאומית. היינו הראשונים להסגר ונהיה האחרונים לשוב ולעבוד. התרבות הישראלית על כל גווניה תמיד הייתה שם לעזור בעת צרה, אם זה במקלטים, בבתי החולים ובכל רחבי הארץ, היום אנחנו אלו שבצרה ומבקשים ממך לעזור".

מארגני ההפגנה דורשים מנתניהו תוכנית כלכלית המבוססת על מענקי חירום שתחלץ את התעשייה מהמשבר ותציל אותה מקריסה. בין החותמים: אביב גפן, עברי לידר, עדן בן זקן, שלום חנוך, שלמה ארצי, יהודה פוליקר, משה פרץ, מתי כספי, ישי ריבו, אביתר בנאי, אהוד בנאי, מוש בן ארי, ריטה, הראל סקעת, ליאור נרקיס, קובי פרץ, עדן חסון, חוה אלברשטיין ועוד.

לחתימה על העצומה