הפומה של פילפלד: שיתוף הפעולה בין אפנת הרחוב לאמן הרחוב

חברת פומה חוברת לאמן הסטריט פילפלד בקולקציית קפסולה שנותנת קיק לכל המתחרים

גיא דנמן (מנכ"ל פומה) וניר פלד (פילפלד). צילום: גיא כושי ויריב פיין
גיא דנמן (מנכ"ל פומה) וניר פלד (פילפלד). צילום: גיא כושי ויריב פיין

אופנת הספורט – נעלי סניקרס, עליוניות טרנינג, ברדסים וקפוצ'ונים – היא אופנת הרחוב של שנות האלפיים ומאפיינת תרבויות שוליים ומיינסטרים כמעט בלי ניגוד או אובדן של אותנטיות. פומה – אחת החברות המובילות באופנת הספורט שהוקמה בשנת 1948 – השכילה להבין את הדבר ונעזרת באופן במעצבים ובאמנים שלא מזוהים בהכרח עם תחום הספורט, כגון בית העיצוב והדפוס הלונדוני האוס אוף הקני והמעצב האנגלי קפריסאי פורץ הדרך חוסיין שאליין.

עם פתיחתה של חנות הקונספט הראשונה של פומה בישראל (במתחם התחנה), משתפת החברה לראשונה פעולה עם אמן דפוס ישראלי. זהו המשך ליחס המיוחד שהעניק המותג בשנה האחרונה לקהל המקומי, עם קולקציית הקפסולה הבלעדית שנמכרה דרך אתר הקניות המקומי Adika. למשימה נבחר פילפלד – כינוי אמנותי שמאחוריו עומד ניר פלד, המוכּר בעיקר בדימויים שהוא יוצר בשנים האחרונות להזמנות ולפוסטרים למועדונים ולמסיבות בעיר. כהמשך לעבודותיו הקודמות יצר פילפלד איור מחווה ללוגו של פומה – בקווים וקטוריאליים ברורים של לבן על גבי שחור שלעתים קשה להבחין שמאחוריהם מסתתר חתול הבר הגדול שעל שמו נקראת החברה.

גיא דנמן (מנכ"ל פומה) וניר פלד (פילפלד). צילום: גיא כושי ויריב פיין
גיא דנמן (מנכ"ל פומה) וניר פלד (פילפלד). צילום: גיא כושי ויריב פיין

את הפומה של פילפלד לבדה, או בגרסה נוספת שבה היא מציצה מאחורי אשת שבט אניגמטית, הדפיסו בחברה על תיקים, על פוסטרים ועל טי שירטס. מוצר הדגל הוא עליונית בעלת הרוכסן של המותג בשחור שבגבה מודפס האיור. עליונית זו יוצרה ב־180 יחידות ממוספרות.

90־400 ש"ח, להשיג בחנות המותג במתחם התחנה