הפיטורים של דיוויד בלאט הפכו את נתן גרנאי לאדם חדש

עשר שנים אחרי שעתר לבג"ץ נגד מינויו של דיוויד בלאט למאמן נבחרת ישראל, חלומו של נתן גרנאי התגשם. אוהד קליבלנד המושבע מדבר על הקשר האירוני בין שתי המשפחות ולא חושב שתגיע עוד הצעה מ-NBA

נתן גרנאי (צילום: ענת גרנאי)
נתן גרנאי (צילום: ענת גרנאי)
26 בינואר 2016

אהלן נתן גרנאי. לפני כעשר שנים עתרת לבג״ץ נגד המינוי של דיוויד בלאט לאימון נבחרת ישראל, כי לא הייתה לו תעודת הסמכה מתאימה, והצלחת בסוף להביא לביטול מינויו. בתור מי שרדף אותו שנים, בטח עוברים עליך ימים שמחים עכשיו, לאחר שפיטרו אותו מקליבלנד ולא ברור אם הוא יישאר ב־NBA.
״לגמרי. אני אוהד שרוף של קליבלנד כבר 35 שנים, ואשתי נולדה שם. הרגשתי כאילו הבן אדם חטף לי את הקבוצה. מאז ששמעתי שפיטרו אותו הפכתי לאדם חדש, ועכשיו סוף סוף אני יכול שוב לראות את המשחקים ולקוות שהם ינצחו. אשתי רצתה שהם ייקחו אליפות, אבל אני לא יכולתי לפרגן לבלאט״.

שמע, יש לך מניות בזה שהוא הגיע ל־NBA. העתירה שלך שמנעה ממנו לאמן את נבחרת ישראל, הביאה אותו לאמן את נבחרת רוסיה, ומשם סללה את דרכו לליגה הטובה בעולם.
״בגלל זה שקלתי לתבוע אותו ולדרוש חלוקה ברווחים. אני דחפתי אותו קדימה. הלך לאמן את רוסיה, דפק כספי עתק ועכשיו נבחרת ישראל כבר קטנה עליו״.

זה ממש אירוני.
״מדהים מה שנוצר פה. בלאט התחיל לאמן את הקבוצה שאני אוהד ב־NBA, והבן שלו התחיל לשחק בקבוצה שלי בארץ, הפועל תל אביב, שבלאט שונא בדם כי הוא מכביסט. העונש שלי היה לראות את בלאט גורף ניצחונות ולהפסיק לאהוד את קליבלנד, והעונש שלו היה לשבת בקליבלנד ולראות את המשחקים של הפועל תל אביב״.

האירוניה רק גוברת.
״האירוניה עוד יכולה לגדול עשרות מונים. הבן שלי עושה דוקטורט במינסוטה ועכשיו מדברים על זה שיש מצב שבלאט יבוא לאמן אותם! יכולה להיווצר קונסטלציה שהבן שלי יהיה חבר של בלאט!״.

יש גבול לאירוניה. לא הייתי מהמר שהם יהיו חברים.
״כשבלאט התחיל לאמן את קליבלנד, הבן שלי נתקל בו בשדה תעופה בניו יורק ואמר לו שכל המשפחה אוהדת את הקבוצה, אבל הוא גם אמר שהוא הבן שלי. בלאט ענה לו שהוא בחור טוב אבל שאבא שלו זבל. כתבתי לבלאט מכתב אישי ודרשתי שהוא יתנצל, ושאם לא יעשה את זה אני אלך לכל משחק של הפועל תל אביב ואגיד לבן שלו אותו דבר״.

חכה, אולי תגיע עוד הצעה מקבוצת NBA.
״להערכתי לא תבוא עוד הצעה. כל מה שהיה בחדר ההלבשה יוצא עכשיו החוצה, וזה מרתיע בעלי קבוצות שרואים שבלאט לא שלט בקבוצה. הוא גם מניפולטור והם לא אהבו אותו כי הוא היה מזויף״.

אז אולי עכשיו, אחרי שהוא פוטר מקליבלנד, אפשר לסגור את הסיפור ביניכם. אתה חושב שיהיה סיבוב שלישי?
״כבר אי אפשר לדעת״.