הבר הכי מרים בסופי השבוע נמצא דווקא בנווה שאנן

אם חשקה נפשכם בבירה צוננת, מוזיקת רגאטון ואווירה שכונתית מיוחדת - הפיראט בנווה שאנן הוא המקום

הפיראט (צילום: טלי מאייר)
הפיראט (צילום: טלי מאייר)
5 בספטמבר 2019

בר הפיראט בנווה שאנן הוא מקום מתעתע. באמצע שבוע עשוי הבר, על רקע המדרחוב השומם, לעשות רושם מפוקפק, לא מזמין, של מעין פיצוציה משודרגת. אבל בסוף השבוע התמונה משתנה.ביום חמישי בערב אפשר להבחין ממרחק סביר באנשים היושבים בהנאה מופגנת ברחבה שמחוץ לפיראט. במבט קרוב יותר נדמה שהם מתחלקים לחבורות –מבקשי מקלט, עולי ברית המועצות במדי חברות אבטחה, פועלים מהמזרח הרחוק וגם ותיקי השכונה.

הפיראט (צילום: טלי מאייר)
הפיראט (צילום: טלי מאייר)

הפיראט הוא מקום ותיק. הוא הוקם בשנות ה-90, והיה מזוהה בעיקר עם יוצאי רומניה שהתגוררו באזור. המרקם החברתי הדינאמי הביא עמו ערב רב של לקוחות חדשים, ובאחרונה רכש אותו סיימון, המתגורר בישראל קרוב ל-20 שנה. לדבריו, השעות הפופולריות ביותר בשבוע הן צהריי שישי, אז מתמלא המקום קולומביאנים שמגיעים הנה לרקוד סלסה ולשתות כהוגן.

סיימון הוא גם מי שעומד מאחורי הדלפק ומוזג משקה לכל דורש. במקום יש חמישה מקררים עמוסים בירות, במחירים שוברי שוק הנעים בין 12 ש״ח ל-22 ש״ח. היצע הבירות מהברז היה יכול להיות מקום לגאווה עבור לא מעט היפסטרים, והוא כולל בין היתר קוזל, שפאטן, טוכר, ואפילו בירה מלטזית אחת – סיסק. אנחנו מזמינים חצי ליטר קוזל בהיר (22 ש״ח). סיימון פותח את המקרר שקרוב לדלפק ומוציא כוס בירה ענקית וקפואה, לתוכה מוזג את המשקה– סטנדרט מרשים שהיינו שמחים אם עוד ברים בעיר היו מאמצים. בנוסף הזמנו קסטיל רוז׳ (15 ש״ח), שגם הוא הוגש לנו בכוס קפואה. התשלום במזומן בלבד, אז צריך להיערך בהתאם. ליד הקופה אנחנו שמים לב לנשנושים שונים ומשונים שניתן לרכוש לצד המשקה, בלטו בהם דגים מיובשים. מהתקרה משתלשלים דגלים של מדינות מהעולם, לצד נורות לדים ירוקות. למרות מקומות הישיבה המזמינים בפנים, נדמה שרוב הלקוחות מעדיפים לשבת בחוץ.

בר הפיראט בנווה שאנן (צילום: טלי מאייר)
בר הפיראט בנווה שאנן (צילום: טלי מאייר)

אנחנו מתיישבים על אחד מספסלי העץ בחוץ, מול פסל של פיראט בגודל אמתי. אלכס, המנהל השותף במקום, מכרכר סביב הלקוחות, מגיש משקאות ומפנה כוסות ריקות. ״אלכס, הגברת רוצה רוק כבד״, צועק לעברו לקוח ותיק. אלכס מחייך באדישות אבל תוך רגע מוזיקת הרגאטון מתחלפת ל-Wind of Change של הסקורפיונס, במהלך שמוכיח שהפיראט הוא המקום הכי שכונתי שקיים בשכונה הכי שכונתית בתל אביב.

וייב: שכונה

מרים: מגוון בירה מרשים במחירים מצחיקים ואווירה טובה

מוריד: מרגישים בנוח רק כשהמקום מלא, בשעות החלשות זו סצנה די מטרידה

מתנגן: רגאטון קופצני וסקורפיונס לסירוגין

מה חוגגים: את הנאות החיים הקטנות

נווה שאנן 26, פתוח כל יום מ-10 בבוקר ועד אחרון הלקוחות