העולם הוא שטוח: הפנקייקים הכי טובים בתל אביב

קלסיקה מושחתת כמו שקלאסיקה מושחתת צריכה להיות. בית הפנקייק TLV (צילום: נופר לפיד)
קלסיקה מושחתת כמו שקלאסיקה מושחתת צריכה להיות. בית הפנקייק TLV (צילום: נופר לפיד)

הפנקייק היפני האלגנטי של פרא, השחיתות חסרת המעצורים של בית הפנקייק או מגדל הפנקייקים האמריקאי הקלאסי של דיקסי - מה זה משנה, רק שיהיה שטוח, ועם מלא רוטב, וגם עם קצת פירות בצד, אם אפשר (ויש גם כדורי פנקייק, למי שבכל זאת מתעקש שהעולם עגול)

21 בנובמבר 2022

מגדל פנקייקים | דיקסי

בדיקסי מגישים מגדל פנקייקים כמו בסרטים: הם עומדים זה על גבי זה, מצופים אבקת סוכר ומייפל קנדי אמיתי שניגר מכל פינה – ורק קוראים לנו לתת בהם ביס. אחד, שניים או ארבעה. מוגש עם פירות העונה טריים וקצפת שמגשימה לנו את כל החלומות, לפחות אלו שאנחנו מרגישים בנוח לדבר עליהם בפומבי.
יגאל אלון 120, 48 ש"ח

פנקייק יפני | פרא

הנה סוד שלא רבים יודעים אותו, כי אז הוא לא היה סוד: את הפנקייק היפני של פרא כדאי להזמין כבר בתחילת הארוחה, כדי להבטיח שישאר לכם (אתם רואים מה קורה כשלא שומרים על סודות?). מדובר בפנקייק בנוסח יפני במרקם ענני מופלא (ובצורה תואמת) שמזכיר סופלה, והוא כה רך שתרצו להתחתן איתו. מוגש עם מייפל, פירות וללא דאווינים מיותרים.
נחלת בנימין 27, 36 ש"ח

כל הפנקייקים | בית הפנקייק

מי מאיתנו לא זוכר נסיעה לסבתא או לדודה ביום שבת סתוי כשמבטיחים לכם עצירה בדרך בבית הפנקייק (לא משנה אם ההוא מאם הדרך או ממחלף הסירה. תלוי איפה הייתה לכם סבתא. או דודה)? בית הפנקייק הגיע גם לתל אביב וממשיך לחמם לנו את הלב בקולקציית פנקייקים טראשית ומטריפה בטעמים שאי אפשר להישאר אדישים אליהם, כמו פנקייק אלפחורס או פנקייק מרשמלו שובב במיוחד.
אבן גבירול 61; נמל תל אביב, ביתן 22, 40-60 ש"ח

פופרצ'ס הולנדיים | ליזולטה

בבית הקפה השכונתי והקטן מגישים ממתק מופלא שמקורו בהולנד: פנקייקים קטנים ושמנמנים שמאפשרים לנו לזלול את כולם בקלות וללא רגשות אשם כי הם כאלה קטנים, מה זה כבר עוד אחד ועוד אחד. נוספת אליהם שמנת חמוצה, מייפל מתוק עז וגם פירות העונה להשלמת החגיגה.
ריינס 20, 56 ש"ח

גולדן פנקייק | סיטיזן גארדן

בית הקפה הבריאותי והירוק מלמד אותנו שפנקייק אינו מילה נרדפת לג'אנק, ושאת המאכל המופלא אפשר לאכול גם בגרסה בריאה ומזינה. במקרה הזה מדובר בפנקייק וניל, עם מסקרפונה מאצ'ה במרירות ענוגה, פירות העונה, פיסטוקים לטובת החלבון וגם קצת מייפל. כי בכל זאת, גם זה טבעי.
מוניטיפיורי 15, 54 ש"ח

כדורי פנקייק | לולו אנד קו

בלולו אנד קו מפתיעים אותנו בקינוחים ומאפים שלא ידענו שאנחנו צריכים, אבל ברור שאנחנו צריכים. למשל, כדורי פנקייק קטנים הם דבר שאנחנו צריכים. מוצר צריכה בסיסי. ממתי? מעכשיו. כן, במיוחד אם הם עם רטבים וטופינגז לבחירה. אנחנו צריכים – סליחה, דורשים – כדורי פנקייק עם נוטלה, רוטב קרמל מלוח, וגם שברי בוטנים ועדשים. אתם איתנו, כן?
רוטשילד 37, 35 ש"ח

פנקייק אוכמניות | קירש קפה 

בית הקפה הניו-יורקי בדיזנגוף מגיש פנקייקים אמריקאיים לפי הספר: עבים, שמנמנים ומהנים. מוגש עם אוכמניות טריות ומופלאות, מרקחת אוכמניות משכרת, מייפל – וגם חמאת מייפל. כן כן, יש דבר כזה והוא אלוהי. ברקפסט למהדרין.
דיזנגוף 189, 59 ש"ח