קאמבק השנה: לילך רווה וגיא רובננקו חוזרים עם מסעדה חדשה

כמה חיכינו. גיא רובננקו ולילך רווה (צילום: שרון בן-דוד)
כמה חיכינו. גיא רובננקו ולילך רווה (צילום: שרון בן-דוד)

צמד השפים המאוד מוערכים ("אסיה", מקונג") יפתחו מחדש את מסעדת ניט נוי, שנפתחה רגע לפני הקורונה ונסגרה במהלכה, והפעם באזור גן החשמל. ועוד חדשות חמות: השפית דנה לי ברמן תקיים את ההבטחה במסעדה איטלקית חדשה וגם נאיפה מולא משיקה מסעדה חדשה במרכז סוזן דלל

29 בינואר 2023

1. נאיפה בסוזן דלל

השפית נאיפה מולא, בוגרת יפו־תל אביב של חיים כהן, הריאליטי משחקי השף ומסעדת L28 שנסגרה בעקבות הקורונה, נמצאת בישורת האחרונה של הקמת "נאיפה". הלוקיישן שנבחר: מרכז סוזן דלל, היכן שפעלו במשך שנים מסעדת בליני ולאחר מכן מסעדת קורדרו. הסגנון: בין מטבח ערבי קלאסי למטבח מקומי היי אנד. כל הפרטים בקרוב, לאחר ההשקה.

2. ניט נוי

איתרע מזלם של השפים לילך רווה (לשעבר אסיה) וגיא רובננקו (מקונג) לפתוח את ניט נוי בגלגולה הראשון דקה לפני פרוץ הקורונה. בעקבות הסגר אופסן התפריט שהתבסס על המשולש הגיאוגרפי שבין תאילנד, וייטנאם וחבל יונאן שבסין, והחלל שבשוק הנמל נסגר. כעת ניט נוי חוזרת לסיבוב נוסף ומתמקמת באזור גן החשמל, בתקווה שהפעם לאורך זמן.

פעם שלישית טום יאם. ניט נוי בגלגול הקודם (צילום: ניקי טרוק)
פעם שלישית טום יאם. ניט נוי בגלגול הקודם (צילום: ניקי טרוק)

3. L’Époque רובושון

על פי פרסומים במהלך הסופ"ש מדריך מישלן הצרפתי כנראה לא יגיע לישראל, וזאת בעקבות החלטה של שר התיירות הנכנס חיים כץ. L’Époque by Robuchon היא אפוא הנציגה הבכירה והיחידה של המטבח הצרפתי בארץ, ברוחו ובדמותו של שף ז'ואל רובושון שנפטר לפני כארבע שנים. המסעדה שממוקמת במלון אלקונין נמצאת בשלבי הרצה אחרונים, וכצפוי מקבוצה האוחזת בלא פחות מ-31 כוכבי מישלן, הקולינריה בה מכוונת גבוה – עם מנות שעלותן מאות שקלים. וכן, גם עם מנת הפירה המיתולוגית, כמובן.

ברוחו של המאסטר: ל'אפוק ביי רובושון (צילום סיון אסקיו)
ברוחו של המאסטר: ל'אפוק ביי רובושון (צילום סיון אסקיו)

4. איטליה 1 : אסי דיין ז"ל שנית

ההבנה שיש מקום למסעדות כשרות גם במדינת תל אביב עומדת בבסיס שיפוץ שקורה ממש עכשיו בנחלת בנימין: מפגש אסי ומר באום, שנפתחו ברעש גדול לפני פחות משנה על ידי איש חיי הלילה דוד טור, נסגרו בקול דממה דקה. בחלל שנותר (תרתי משמע) מוקמים מסעדה איטלקית ובר, שניהם כשרים. מעניין מה אסי דיין היה אומר על כך.

5. איטליה 2: דנה לי ברמן 

לקח קצת (הרבה) זמן אבל סוף סוף זה קורה: השפית דנה לי ברמן פותחת מסעדה. כמי שעבדה במסעדה של ג'יימי אוליבר ובמוסדות מקומיים מוערכים (חדר אוכל של עומר מילר, טאיזו, פרונטו, בר א וין (שפית בפועל לצד עינב אזגורי), בלטה בריאליטי משחקי השף, גרפה את תואר השפית המבטיחה בטקס פרסי האוכל של טיים אאוט והופיעה ברשימת השפים המבטיחים שלנו לשנת תשפ"ג, ברמן פורעת את השטר ומקימה מסעדה משלה. הצפי: מטבח בסגנון צפון איטליה עם מעט השפעות מקומיות.

6. איטליה 3: פעמיים פאפא ג'ונס

בין כל הפתיחות הנוצצות אנו שמחות לבשר פתיחת שני סניפים חדשים לפאפא ג'ונס בדרום העיר (לבונטין 30) ובצפון (בני אפרים 280). עד כה הפעילה הרשת סניף אחד בלבד בצפון דיזינגוף ולא הצליחה להגיע לכל העיר. שני הסניפים החדשים מרחיבים את רדיוס המשלוחים שמכסה כעת את שכונות דרום העיר ועבר הירקון.

פאפא ג'ונס (צילום: יח"צ)
פאפא ג'ונס (צילום: יח"צ)