זה מטוגן: אלו הם 15 הצ'יפסים הכי טובים בתל אביב

פריך, מנחם, קראנצ'י, רך, חם ונעיםםםם. תראו את הצ'יפס הזה ותגידו לנו שלא הייתם שוכבים איתו (צילום: שאטרסטוק)
פריך, מנחם, קראנצ'י, רך, חם ונעיםםםם. תראו את הצ'יפס הזה ותגידו לנו שלא הייתם שוכבים איתו (צילום: שאטרסטוק)

מי יכול לעמוד בפיתוי האינסופי שהוא קערת צ'יפס שטוגן ממש הרגע? לא אנחנו, זה בטוח, וכנראה שגם לא אתם. אבל למרות שמדובר במאכל פשוט, צ'יפס מושלם בכלל לא קל לעשות. אז איפה בעיר עושים אותו הכי נכון?

24 בנובמבר 2022

 

שאראק

באחד מהרחובות הקשים בתל אביב יש נקודת אור אחת ששווה לסבול בעבורה את האבק. תופתעו לגלות שדווקא במסעדת דגים, מצאנו את אחת ממנות הצ'יפס הכי טובות שטעמנו. בעבר היא קיבלה מקום מכובד בתפריט (שלדעתנו ראוי שיחזור), אבל היום תצטרכו לדעת לבקש אותה במיוחד – וכדאי לכם. צ'יפס בטיגון כפול, עבים, שחומים, עם שכבה קריספית דקה שעוטפת רכות שכל מה שתרצו זה לשקוע בתוכה.
בן יהודה 120, ראשון-שישי 18:00-23:00, שבת 11:00-16:30, 18:00-23:00

בום שאראק. הצ'יפס של שאראק (צילום: נועם רון)
בום שאראק. הצ'יפס של שאראק (צילום: נועם רון)

טוטו

יש לציין כי יוצאי טוטו פתחו את שאראק אז לא נתפלא אם הם לקחו איתם את המתכון הסודי לטוגנים שנוגעים בשלמות (בלי לסכסך). במחיר כפול ובאווירה שונה לחלוטין, במחוז היוקרה של תל אביב מצאנו צ'יפס מרגש. הצ'יפס פה ראוי ביקור לא פחות מהניוקי המפורסם ושאר הקלאסיקות הידועות. גם כאן הטיגון כפול, האצבעות שמנמנות והניגוד האלוהי בין הקריספ לנימוחות מתקיים באופן מדויק.
ברקוביץ' 4, ראשון-שבת 12:00-16:00, 18:00-00:00

א-לה רמפה

מהאלפיון העליון לקריית המלאכה. באווירה שמחה ולא מתאמצת המאפיינת את דרום העיר, א-לה רמפה היא אחד המקומות האהובים עלינו ביותר. אולי בזכות הצ'יפס צ'דר, אולי לא, אבל מבחינתנו כבר לא ניתן להפריד בין השניים. הוא דק, הוא קריספי, הוא ניהיה לאחד עם גבינת הצ'דר המותכת והוא תמיד עושה אותנו שמחים מאוד.

העמל 21, ראשון-חמישי 19:00-03:00, שישי-שבת 12:30-03:00

הצ'יפס של א לה רמפה (צילום: הילה שמאי)
הצ'יפס של א לה רמפה (צילום: הילה שמאי)

גוצ'ה

בגוצ'ה הותיקה בדיזנגוף תמצאו צ'יפס טוב בטעם של פעם, לא מתוחכם והכי פשוט בעולם. ההפתעה הגדולה בו היא לא רק מאופן העשייה המדויק, אלא מהמתיקות הנעימה שלו שנובעת מבחירה נכונה של תפוחי אדמה. בשילוב עם המליחות בשכבה הפריכה החיצונית, יוצא צ'יפס ממכר שקשה עד בלתי אפשרי להפסיק לאכול אותו.
דיזנגוף 171, שבת-רביעי 12:00-23:00, חמישי-שישי 12:00-23:30

קלאסי, חסר יומרות, אי אפשר להפסיק לאכול אותו. הצ'יפס של גוצ'ה (צילום: נועם רון)
קלאסי, חסר יומרות, אי אפשר להפסיק לאכול אותו. הצ'יפס של גוצ'ה (צילום: נועם רון)

אמסטרדם פרייז

הצ'יפסריה בקינג ג'ורג' היא גן עדן לחובבי הזהב המטוגן. ניתן לבקש פה צ'יפס בטטה, תפו"א או את השילוב הנהדר ביניהם שמאזן מעולה בין המלוח למתקתק. הצ'יפס מטוגן פעמיים מה שמעניק לו פריכות מיטבית כשמבפנים הוא רך ואחיד במרקמו. את הנפלאים האלו תוכלו לטבול בשפע אדיר של רטבים מוזרים יותר ופחות להעצמת החוויה.
קינג ג'ורג' 30, ראשון-חמישי 11:00-23:00, שישי 11:00-16:00, שבת סגור

תשאירו את זה להולנדים. אמסטרדם פרייז (צילום: נועם רון)
תשאירו את זה להולנדים. אמסטרדם פרייז (צילום: נועם רון)

מאמאיה

זו ההזדמנות האחרונה לבקר במאמאיה, המוסד הרומני שמשמח את בן יהודה עוד משנת 1970 שבעוד כחודש עתיד להיסגר. מעבר לאווירה המשפחתית הנעימה, והקלאסיקות הרומניות המצוינות הכוללות לא מעט שום וחזיר, מאמאיה מגישה צ'יפס ששווה את הביקור שלכם. הוא מגיע במגוון צורות וגדלים כיאה לאווירה הביתית, הוא בשרני, רך מבפנים פריך מבחוץ ומענג עד כאב.
בן יהודה 192, ראשון-שבת 12:00-00:00

פרא

בפרא האהובה נמצא צ'יפס שונה ממה שהיה לנו עד כה. הוא דקיק, זהוב, ובשיא הקריספיות האפשרית כנראה, אך הגדולה שלו טמונה בשמירתו על התפו"איות שלו: הטעם איננו של שמן טהור ופריך אלא של הפחמימה הנהדרת הזו. עקרונית הוא מגיע כמלווה של מספר מנות בתפריט, אבל הוא לחלוטין ראוי שתבקשו אותו בפני עצמו.
נחלת בינימין 27, שני-שבת 18:00-00:00, ראשון סגור

פלאפל ג'וני בנין

כן נכון, זו פלאפליה וותיקה ומצוינת אבל החלק הבאמת נהדר בפלאפל שלה הוא טוגן תפוח האדמה שמתלווה אליו ומגיע גם כמנה בפני עצמה (אפילו בוולט). פה הצ'יפס הוא עגול ובשרני, מטוגן בבלילה, מה שנותן לו מעטפת פריכה ומציב אותו במעמד שבין צ'יפס ללביבה. הוא לחלוטין שווה את התור שמצטבר במקום בשעות הצהריים.
טשרניחובסקי 2, ראשון-חמישי 09:15-19:00, שישי 09:15-14:30, שבת סגור

#bestfalafel #פלאפלבנין

Posted by ‎פלאפל ג'וני בנין‎ on Sunday, February 28, 2021

עלמה ביץ'

ים וצ'יפס זה השילוב המושלם, רק שברוב מסעדות החוף מגישים צ'יפס יקר תעשייתי וסמרטוטי. הקיוסק של מסעדת מאנטה ריי שיקבל אתכם גם עם כפכפים ובגדי ים, מציע לצד מוזיקה שמחה ודרינקים מעולים גם מנת צ'יפס נהדרת. היא מכונה בתפריט צ'יפס בלגי עבה, עשוי מתפוחי אדמה מובחרים, מגיע לקריספיות חיצונית מדויקת ומלווה ברטבים עשירים וטובים.
קאופמן 7, ראשון-שבת 09:00-17:30

פיקוק

הבר-מסעדה השכונתי והמוסד התל אביבי שנותן שירות לברנז'ה המקומית כבר למעלה מעשור, מגיש צ'יפס שתמיד כייף לחזור אליו. החיתוך הידני, תפוחי האדמה שמבושלים ומיובשים היטב לאחר מכן, טיגונם הראשון והקצר שסוגר אותם ושומר אותם רכים מבפנים וטיגונם השני האחראי לקריספיות הופך אותם לנפלאים ואהובים עלינו במיוחד.
מרמורק 14, שבת-חמישי 17:30-03:00, שישי 16:00-03:00

ויטרינה

הצ'יפס של הויטרינה הולך לפניה וידוע לכל כאחד המוצלחים שידעה העיר. הוא מורכב מהשילוב בין תפו"א לבטטה חתוכים דק דק, ופריכים מאוד, אבל מה שהופך אותם לנהדרים במיוחד היא גרידת הלימון והפטרוזיליה שעוטפות אותם ומוסיפות קיק מרענן.
אבן גבירול 36 / לילינבלום 40, ראשון-רביעי 12:00-23:00, חמישי 12:00-00:00, שישי ושבת סגור

הגרידה, אוי הגרידה. הצ'יפס של ויטרינה (וגם המבורגר עצום, כמובן). (צילום: אנטולי מיכאלו)
הגרידה, אוי הגרידה. הצ'יפס של ויטרינה (וגם המבורגר עצום, כמובן). (צילום: אנטולי מיכאלו)

דליקטסן בראסרי

אמנם המנה האייקונית כבר לא כפי שהייתה, אבל עדיין תוכלו למצוא אותה בתפריט הצהריים של הבר הסקסי של הדליקטסן בראסרי בכיכר רבין. גם שם תצטרכו לבקש אותו במיוחד, שכן הוא מלווה את אחת המנות הבשריות, אך כשתעשו זאת הוא יגיע על פי כל כללי הטקס הפריזאים – צ'יפס חתוך דק פריך במיוחד בגוון חום יפיפה, שמוגש לצד קטשופ, מיונז וחרדל.
אבן גבירול 70, ראשון-חמישי 07:00-20:00, שישי 07:00-16:00, שבת 08:00-16:00

פישאנד

רגע לפני שנכנסים להמולה של שוק הכרמל, נמצאת מזללת הפיש אנד צ'יפס שאם נשים רגע את הדגים המטוגנים בצד, הצ'יפס שלה לגמרי מצדיק ביקור לכשעצמו. הם נחתכים מתפו"א טריים כמובן, עבים ולא סימטריים בסגנון שיפודיות או מסעדות מזרחיות, אבל בשונה מאלה, שמרו על הפריכות הנחוצה מבלי להפוך לסמרטוטים. הם זהובים ומלווים במגוון רטבים טובים לא פחות.
הלל הזקן 18, ראשון-חמישי 11:00-23:00, שישי 10:00-17:00, שבת סגור

שמים את הצ'יפס בפיש אנד צ'יפס. וגם את הפיש, האמת. פישאנד. צילום: שלומי יוסף
שמים את הצ'יפס בפיש אנד צ'יפס. וגם את הפיש, האמת. פישאנד. צילום: שלומי יוסף

בנץ ברדרס

מסעדת ההמבורגרים הפלורנטינית מגישה לצד ההמבורגר הטוב – צ'יפס טוב לא פחות. הצ'יפס המקדונלדסי הפריך עם הצ'דר והבייקון מעליו הוא אחת המנות המושחתות והמענגות ביותר. גם הצ'יפס שום מומלץ, במידה ואתם לא מתכננים ללכת לדייט אחריו. פריכות הצ'יפס בשילוב התוספות והאיולי הופכות אותו למאנץ' המושלם.
ידידיה פרנקל 4, ראשון-רביעי 12:00-23:30, חמישי ושבת 12:00-00:00, שישי 12:00-18:00

מקדונלדסי ומושלם. בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)
מקדונלדסי ומושלם. בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)

חנן מרגילן

לחנן מרגילן לא באים בשביל לאכול צ'יפס, זה נכון. באים אליו בשביל השיפודים המעולים ובשביל המנטו כמובן. אבל חשוב לדבר על הצ'יפס המעולה שתמצאו פה, שהכי מזכיר את הצ'יפס הביתי שמציף זכרונות של אושר. מנת ענק של צ'יפסים חתוכים לרצועות עבות אך לא מידי, מטוגנים כמו שצריך ומגיעים על נייר סופג לצד כוסברה שום והרבה אהבה.
מסילת ישרים 15, ראשון-חמישי 11:00-18:00, שישי ושבת סגור