איזה טעים פה: אוכל שהייתם שמחים לקבל בכל ארוחת צהריים

רונן ודנה מלחן החזיקו עסק סושיאל משגשג בתחום הקולינריה, ואז הגיעה הקורונה והעבירה אותם לצד השני של הסירים. התוצאה: "עסק טעים", בישול ביתי (וקובה פטטה היסטרית) שמגיע אליכם עד לבית

פטאייר במילוי כרוב צלוי. עסק קטן (צילום: רונן מלחן)
פטאייר במילוי כרוב צלוי. עסק קטן (צילום: רונן מלחן)
28 באוקטובר 2020

מטבע הדברים, המשבר בענף הקולינריה מעמיד במרכז הבמה את המסעדנים והשפים. את מעטפת אנשי המקצוע המקיפה אותם ממעטים להזכיר: גרפיקאים ויועצי תקשורת, צלמים וסטייליסטים ואפילו עיתונאים. כולם סובלים מירידה חדה בנפח העבודה, שלא לומר חל"ת ואבטלה.

רונן ודנה מלחן שייכים למשבצת זו. עד פרוץ הקורונה הם היו בעלי עסק מצליח לניהול סושיאל מדיה בהתמחות בתחום הקולינריה, שעם לקוחותיו נמנו סוסו אנד סאנס ומטבח לילה. בעקבות המצב הם עברו למכור אוכל מהבית. "הבנו שיש שתי דרכים להתמודד – לבכות ולחכות שמשהו יגיע או לקום ולהביא", הם אומרים. רונן גייס את ניסיונו בבישול מקצועי ("התחלתי בגיל 15, מהדור שהקים את הסוהו ועבד בנאפיס") ובצילום, ודנה אמונה על כל השאר – מהזמנות ושירות לקוחות ועד מדבקות מלאות הומור על הקופסאות וביצוע משלוחים.

סלט פסטה בדאלאק. עסק טעים (צילום: רונן מלחן)
סלט פסטה בדאלאק. עסק טעים (צילום: רונן מלחן)

ההחלטה מה לבשל התקבלה לאחר תחקיר שבו בדקו בני הזוג את צורכי השוק. "מצאנו שיש פער בין מה שמציעות המסעדות לבשלנים ביתיים למיניהם, אוכל ביתי שמבוצע מהרגע להרגע. אנחנו עובדים כמו מסעדה, יוצאים לקניות מוקדם בבוקר ועד הצהריים האוכל מוכן".

"עסק טעים" מקיים את ההבטחה ומתמקם בנוחות בצומת שבין בישול ביתי למסעדה. האוכל הוא כזה שהיינו שמחים לקבל בכל ארוחת צהריים, מתוחכם בדיוק במידה, מפתיע ובריא ככל האפשר (מינימום שמן, טיגון ב־air fryer ואופציות ללא גלוטן): מסאחן בגלגול – נתחי עוף רכים עם בצל בסומאק מגולגלים ואפויים במעין פיתה דקיקה מתוצרת בית (75 ש"ח לשש יחידות), איזה שוק – שוקיים בתבשיל חומוס, תפוח אדמה ומנגולד (90 ש"ח לשש יחידות), הולי קרפ – מאפה שכבות תרד, גבינות וקרפים ללא גלוטן בתיבול עדין (90 ש"ח), בדלאק – סלט פסטה קר עם קישואים, לימון, ג'יבנה, שום קונפי ועגבניות שרי אפויות (48 ש"ח לליטר) ועוד.

אתם כבר מזילים ריר? ברור נו, מגדל קובה פטטה, איך תשלטו בעצמכם?יש עוד קצת מקום למשלוחים בחמישי אז יש סיכוי שהקובות האלה יהיו שלכם. כאילו, לא אלו ספציפית, את אלה כבר אכלנו. קובות חדשות שנכין. קיצר אוקיי

Posted by ‎עסק טעים‎ on Monday, October 26, 2020

את מרב התשואות גרפו קובה פטטה, כופתאות תפוחי אדמה אפויות או מטוגנות במילוי בשר מתובל בקינמון (100 ש"ח). "הפאי רועים של העיראקים. זו מנה שגם ילדים מתים עליה", צוחק רונן ומספר שהמנה האהובה ביותר בתפריט היא דווקא קציצות. "לא חשבנו שקציצות ירק וקציצות עוף יעשו כזה עניין. רק כדי לסבר את האוזן, היום טיגנו 100 קציצות".

אתה רואה את הבישול כקריירה חדשה?

"קצת גדול לדבר במושגים של קריירה כשאין לדעת מה יקרה מחר. לא נוותר על העסק של הסושיאל שהוא מפעל חיי, אך אנו גם לא רואים את עצמנו נפרדים מהמשלוחים כרגע. שניהם ילכו יד ביד עם התקופה ונראה מה יקרה".

להזמנות: 054-9651300, בפייסבוק "עסק טעים" ובאינסטגרם. תפריט דו שבועי מתפרסם בימי שני בערב ונדרשת הזמנה של יומיים מראש עד לקבלת המשלוח ביום חמישי. מינימום הזמנה 250 ש"ח (לאיסוף מראשל"צ 150 ש"ח), דמי משלוח 20 ש"ח.