מתעטפת ומשילה: הצעיפים המתעתעים של תמר ברניצקי

הצעיפים של תמר ברניצקי הם תוספת ראויה לצוואר שלנו

בד ובבד. צילום: גלעד בר שלו
בד ובבד. צילום: גלעד בר שלו

האם יש לכן בארון פריט של תמר ברניצקי? גם אם טרם הספקתן לרכוש צעיף מודפס של המעצבת, שהקימה את המותג הנושא את שמה מעט לאחר סיום לימודיה במחלקה לעיצוב טקסטיל של שנקר ב־2009, סביר להניח שאם ראיתן אותו על הקולב, פינטזתן עליו בזכות הבד יוצא הדופן שלו.

כך או כך, ודאי ניכרת בארון שלכן טביעת היד של ברניצקי, שבשנים האחרונות הספיקה, בין השאר, לייצר טקסטיל והדפסים עבור קום איל פו, ביקל, סמפל, קרן מועלם וקו הגרביונים של זוהרה. אבל לב פעילותה של ברניצקי הוא קו הצעיפים שהיא מייצרת בסטודיו שלה בתהליך מחקר של צבע ומרקם, בניסוי וטעייה.

גולת הכותרת של הקולקציה החדשה היא צעיפים בעלי מרקם מתעתע שמתבססים על בד חדש שפיתחה המעצבת, BO1, שנרשם בספריית החומרים של מוזיאון העיצוב בחולון. הבד, הנראה כאריג שכבות מתקלף, מורכב משילוב של משי, כותנה ושיפון סינתטי, שנתפרו יחד במכונה ואחר כך נחשפו לחומר צריבה שהשיל מהם שכבה של סיבים, באופן אקראי או מכוון.

בד ובבד. צילום: גלעד בר שלו
בד ובבד. צילום: גלעד בר שלו

האפקט המתקבל הוא צורות גיאומטריות חסרות או דגמים שבטיים. הרנדומליות מעניקה להם חן של מבנה ישן שפגע בו הזמן. לצד צעיפים אלה ממשיכה ברניצקי להציע את הצעיפים המודפסים דיגיטלית, ההדפסים העונה משלבים בדים קיימים כמו ג'ינס וקטיפה.

200־480 ש"ח, להשיג בסטודיו המעצבת בתיאום מראש 054-4530510, בבית בנמל ובחנות מוזיאון ישראל בירושלים