הקוד האתי: דיני טיסה לחו"ל

רגע לפני שתנחתו ביעד האקזוטי – פחות או יותר – שהצלחתם להרשות לעצמכם, כדאי שתדעו את כל הדברים שכדאי ואסור לעשות בדרך לחופשה (פלוס כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם לחסוך קצת כסף ולחזור לחיים שלכם, ולא לתקופת הצנע)

מה עושים? צילום מסך מהסרט "טרמינל"
מה עושים? צילום מסך מהסרט "טרמינל"
5 ביולי 2017

תוכן ממומן | לאומי קארד

בבית

1. הכל בסדר

ברור שאתם כבר יודעים שצריך להביא אתכם כל המסמכים ולהסדיר את כל הבירוקרטיה שקשורה בטיסה, אבל עשו לעצמכם טובה ונסו לעשות את זה באופן מסודר. ראשית – הקדישו תא ייעודי לכל מה שאתם צריכים במידי, המבט של הפקידה המסכנה שמחכה בעייפות לדרכון שלכם (שמתחבא, כמובן, בתחתית התיק) יהיה נורא קצת פחות מהמבטים של המסכנים שנתקעו מאחוריכם. שנית, הקציבו לעצמכם סכומי בזבוז. המבטים הזועמים מבני הזוג שלכם (והאופציה לישון על הספה במשך שבוע) נוכח הסכום השערורייתי שירד לכם באשראי לא שווים את זה.

טיפ: אתם יכולים לחלק את ההוצאות שלכם בחו"ל לשלושה תשלומים עם לאומי קארד

2. נקיון כפיים

קחו בחשבון שאת השעות הבאות אתם עומדים להעביר דחוסים בתוך צינור פלדה לא מאוורר עם אנשים אחרים. יפה שלקחתם אתכם דיאודורנט לשים לפני הבורדינג, אבל ראוי להתקלח מבעוד מועד, ללבוש בגדים נקיים ולכבד את מרחב ההרחה של המושבים שלידכם. תגידו תודה שחלף הזמן בו אנשים לבשו חליפות לקראת טיסה.

3. רברבנות

מותר וכדאי להתרגש לקראת הטיסה ואף להביע אותה ברשתות החברתיות, אבל קחו בחשבון שכמה שתפרסמו יותר שאתם עפים מכאן, ככה החברים שלכם יתעצבנו יותר שהם נתקעו בחום. פוסט אחד עם הנחיתה מספיק לגמרי, אין דבר פחות מגניב מסלפי מהבית עם המזוודות.

בדרך

1. נהג בוס

גם אם אתם עייפים, לחוצים או מבואסים ממחיר המונית לשדה, אל תוציאו את זה על הנהג. הוא רק מנסה לשרוד את הלילה בשלום. חוץ מזה, בקרוב תראו שעם כל הנימוס שאנחנו אוהבים לדבר עליו בארץ, נהגי מוניות בחו"ל ידפקו אתכם פי כמה.

טיפ: חסכו כסף עם הטבת GetTaxi של לאומי קארד – הלוך וחזור 

2. דמי כבודה

לא תכעסו על חברת התעופה אם הם יחייבו אתכם על תשלום נוסף מעבר לכבודת היד, נכון? אז אין סיבה לזעום על הנהג האומלל שגובה מכם תשלום נוסף על מזוודות שסודקות לו את עמוד השדרה וממלאות לו את הבגאז'. מבחינת חוק מותר לו לגבות 4.10 על כל מזוודה, שחררו ופרגנו לו.

3. אל תהיו עגלות

עגלות הכבודה נועדו לאנשים מבוגרים או למי שהביא תיקים רבים. אם באתם עם טרולי ותיק יד אין שום סיבה שתשימו אותם על עגלה! אבל אם כבר בחרתם להתגלגל לאורך נתב"ג, שימו לב איפה הגלגלים שלכם מסתובבים. זה מאד כואב.

[tmwdfpad]לרשימת ההטבות המלאה של לאומי קארד 

בדיוטי

1. מתנות קטנות

בתוך עמנו אנו חיים – גם טיסות קצרות לחו"ל מחייבות חזרה עם מתנות למשפחה והעבודה. בכל זאת, אתם טסים והם לא. אבל במידה ואתם טסים לפחות משבוע, אתם רשאים להסתפק במתנות קלילות מהדיוטי. שקית ממתקים תהיה שלל מספק לחברים בעבודה, לצערנו (ולצערכם) הרף עולה כשמדובר במשפחה, בושם זה המינימום.

2. בטן רכה

לא משנה אם אתם עומדים בפני טיסה של שעה או 12, קחו בחשבון שאתם עומדים להיות רעבים. כנראה משהו אבולוציוני שגורם לנו להיות רעבים ברגע שאנחנו יותר מקילומטר מעל לגובה האדמה. אל תסמכו על אוכל המטוסים, ולא משנה כמה הוא השתפר, כי אתם לא רוצים להיות הנודניק הרעב וחסר הסבלנות בטיסה. בין אם הבאתם אותו מהבית ובין אם קניתם אותו לפני הטיסה – תאכלו משהו!

3. זמן פציעות

גם אם מצאתם פינת חמד לנמנם בה בזמן ההמתנה לטיסה, זכרו שיש לכם דדליין. הגיעו לשער שלכם כחצי שעה לפני הטיסה לכל המאוחר. אל תגרמו לנוסעים האחרים לשנוא אתכם ולשמכם להדהד בכל רחבי נתב"ג. זה כמו להיקרא למשרד המנהל, רק הרבה יותר גרוע.

בטיסה

1. ויפאסנה

טיסה היא חוויה לא נעימה לכולם, אז לפחות שתהיה שקטה. מרגע שנכנסתם למטוס – כן, גם לפני ההמראה – נסו לשמור על השקט ככל הניתן. אל תתקשרו לאמא להגיד לה שתכף אתם ממריאים, אל תצעקו לדיילים ואל תדברו עם חברים מעל הראש של הנוסעים האחרים. זה הזמן למצוא את מקום הזן הפנימי שלכם ולהיעלם לתוכו.

2. לאט ברוורס

אנחנו לא יודעים אם יצרני המטוסים עיצבו את הכיסאות בהשראת הכיסא החשמלי, אבל זה בהחלט מרגיש ככה. כדי לבלבל אותנו, הם הוסיפו יכולת להשעין אחורה את הכיסא, מה שנותן אשליית נוחות שמתנפצת מרגע שזה שלפניכם משעין את המושב שלו. מותר לכם להשעין עד כ-30 אחוז מטווח היכולת של הכיסא בטיסות יום ועד כ-60 אחוז בטיסות לילה. יותר מזה נחשב הפרה של אמנת ז'נבה ועילה למלחמה.

3. זהירות, ילדים בדרך

בוא נודה, אף אחד לא סובל ילדים במטוס, או רחמנא ליצלן, תינוק. אבל זכרו שלא משנה כמה אתם סובלים מהצרחות הבלתי נגמרות – ההורים שלו סובלים יותר. ותרו על מבטים מאשימים או אנחות פאסיביות-אגרסיביות ותנו להם להתמודד עם הטעויות של עצמם. סמכו עלינו, עד שתהיו מעל קפריסין הם כבר יתחרטו על החופשה הרועשת שהם הולכים לעבור.