הקוד האתי: חברים אחרי פרידה

איך לעזור לחברים שעברו פרידה, כמה אתם חייבים לתמוך ומתי מעיפים אותם מהספה? באתם לעזרת חבר

יש דגים בים. צילום מתוך "לשכוח את שרה מרשל"
יש דגים בים. צילום מתוך "לשכוח את שרה מרשל"
17 במאי 2016

יחס ישיר

גם אם אתם בתקופה עמוסה/משבר כלכלי/חסרי חשק, עליכם להיענות לדרישות החבר ולצאת איתו לשתות. היחס הוא יום בשבוע על כל שנה שהוא היה במערכת יחסית. כלומר, אם החבר הכי טוב שלכם שבור אחרי מערכת יחסים של שלוש שנים, אתם מחויבים לספק לו כתף וצ'ייסרים לפחות שלוש פעמיים בשבוע.

חסד נעורים

אם מדובר בחבר שנעלם וחזר מהמתים (חבר שנטש אתכם בעקבות מערכת היחסים ועכשיו חזר כמו כלב על ארבע), אתם יכולים לסלוח לו או להעיף אותו לעזאזל. אם בחרתם באופציה הראשונה אתם רשאים לשתות על חשבונו. שישלם הבוגד.

גדר חיה

תפקידו של החבר הטוב הוא לא רק להיות הכתף שעליה נשענים, הוא המפיק בפועל של כל הפרידה וחייב לעשות כל מאמץ למנוע מהזוג הפרוד להיפגש באקראי ולבצע ריגול אצל הצד השני ולהיות מעודכן בכל התפתחות שעלולה להשליך על מצבו הנפשי של החבר (האם לצד השני יש כבר מישהו חדש, האם הוא מצא דירה וכו').

ה"דוד"

אם החבר הוא זה שעוזב את הבית חובה עליכם להציע לו "להיזרק על הספה" אצלכם. התקופה שבה החבר ילון אצלכם היא נגזרת של מצב הדירות בשוק, מצבכם האישי (אם אתם לא גרים לבד זו יכולה להיות בעיה רצינית) ועוד. אחרי שבוע אצלכם ואם החבר מתכוון להמשיך להישאר, ראוי שהחבר יציע לשלם לכם חלק יחסי משכר הדירה (או שלפחות יבשל לכם ארוחות וינקה במקרה שמדובר בדירת רווקים).

*הקוד האתי מנוסח בלשון זכר אבל פונה לשני המינים כמובן