הקוד האתי: קורונה

האם הוגן להזמין אוכל מבידוד ביתי, מה עושים כשחוזרים מחו"ל ולמי פאקינג אכפת שמילאתם את המזווה? כל התשובות לשאלות הכי דחופות

ישראלים בבידוד ביום הבחירות בנתניה (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)
ישראלים בבידוד ביום הבחירות בנתניה (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)

אל תירו בשליח

במידה ונכנסתם לבידוד ביתי, סביר להניח שהמצוקה הראשונה שלכם תהיה מחסור בנייר טואלט. אחרי שתתרגלו להיכנס לשטיף אחרי כל פליף, תאלצו להתמודד עם המחסור במזון. האם עליכם להזהיר את השליח מראש ולתת לו את האפשרות להיכנס להיסטריה, או לקבוע בשבילו שהדלת ביניכם מספיקה? אחרי דיון ארוך במערכת הגענו להחלטה: בשדה ההערות של וולט כתבו בקצרה: "אני בבידוד, נא להשאיר את השקית מחוץ לדלת". טיפ אפשר לתת באשראי, יא קמצנים.

רכבת ההפתעות

חזרתם מחו"ל, ומשרד הבריאות הכריז שהטיול הקצר שלכם יכניס אתכם לבידוד של 14 יום. עד כאן – חלום. חופש מהעבודה, זמן ביחד עם הזוג, אוכל ונטפליקס כל היום. אבל מה? אין לכם אוטו ואתם תקועים בנתב"ג. נשמח אם לא תהיו זרע עמלק, ותוותרו על הנסיעה ברכבת או במונית. יש לכם רישיון? התקשרו לחבר או קרוב משפחה שישאיר לכם את האוטו בחניה, תנו לו זמן להתרחק וסעו בזהירות. יש לכם שבועיים לחשוב על פיצוי הולם בשבילו.

 

הבהלה לבהלה

ציידתם מחדש את המזווה? רוקנתם את מדף האלכוג'ל בסופרפארם? קניתם מסכה במחיר מופקע בטמבוריה? לבריאות. תחסכו מהסובבים אתכם את הרצאות יום הדין, את הפצת הפייק ניוז והבהלה הכללית. אנחנו נתארגן על עצמנו כשנרגיש שהגיע הזמן, ואם פספסנו ונפטרנו – אז וואלה, צדקתם.

הטבות חבר

יש לכם חבר שנכנס לבידוד? תהיו חברים. אחרי שתסיימו לצחוק ואז לקנא, שאלו אותם מה הם צריכים: מצרכים מהמכולת, ציפרלקס, טמפונים, את הסיסמא שלכם לנטפליקס או גיפים של חתולים. כיוון שהם תקועים בבית, יש להניח שיש להם הרבה זמן פנוי ולכן זה הזמן שלכם לזרוח עם שיחות על כל מה שמתרחש בעולמכם הקטן. מגיע לכם.

 

יצאת צדיק

מקרה ראשון של קורונה בפייסבוק: קחו דוגמא מהבחור החביב שגילה שעליו להיכנס לבידוד ביתי, ומיד פרסם בפייסבוק את התחנות בהן עבר. נדגיש: לא מדובר בעבירה על סעיף "הבהלה להבהלה", שהרי ממילא המידע הזה בסוף מתפרסם בחדשות (ע"ע הפיראט האדום).

אל תידבקו

הרי ברור לכם שלאף אחד אין מושג מה עושים. משרד הבריאות אבוד לחלוטין, ההנחיות לא ברורות ואין מי שיאכוף אותן. הדרך הכי טובה לא למות היא לא להזדקק לשירותי המדינה, ועל כן בטלו את הטיסה הקרובה, הקפידו לשטוף ידיים, הימנעו מנישוק חפצים ציבוריים (אתם יודעים מי אתם) והעבירו את הסעיף הזה הלאה. בואו נסיים עם החרא הזה.