הקוד האתי – דיני הליכה לקולנוע

האם זה לגיטימי לנשנש את הפופקורן של חבריכם ומה עושים אם איחרתם לסרט ותפסו לכם את המקום? המדריך המלא לאלו שעוד הולכים לקולנוע

פופקורן (צילום: שאטרסטוק)
פופקורן (צילום: שאטרסטוק)
14 באוקטובר 2017

אכילת חינם

פופקורן זה עסק יקר ושמנוני ולכן רכישה קבוצתית עדיפה תמיד. אם הציעו לכם להשתתף ברכישתו וסירבתם, רצוי שתימנעו מלאכול ממנו, ודאי אם נתתם נימוק אידאולוגי לסירוב (יקר מידי יחסית לברלין, לא בריא, הכל פה קונספירציה שאמורה לגרום לכם לצמא ולקנות שתייה יקרה). מכיוון שאתם הרי אתם, ואתם תאכלו ממנו בסוף, מותר בהחלט לרוכש לתקוע לכם פרצוף.

אור הנעורים

כמות הפעמים שבהן מותר לכם לשלוף את הטלפון במהלך הסרט ולהפריע עם האור הבוהק לסובבים אתכם היא נגזרת של הדור שאליו אתם משתייכים: דור X – פעם בשעה, דור Y – פעם ב-40 דקות, דור Z – מה אתם בכלל עושים בקולנוע? אתם אמורים לראות סרטים באייפון.

הצתה מאוחרת

איחרתם לסרט (כלומר נכנסתם אחרי שהסרט עצמו, ולא רצף הטריילרים הבלתי נגמר התחיל)? אם מישהו השתלט על המקום שלכם – זה שלו. אתם תיאלצו לבחור לכם מקום אחר, כנראה פחות טוב. ראו בזה מעין משל לציונות או משהו כזה.

אני רק שאלה

אם הוא לא החבר שבאתם איתו לסרט, אסור לכם לשאול שאלות את האדם שיושב לצדכם (במקרה שהאולם לא ריק), אפילו ובמיוחד אם הוא מבקר קולנוע נחשב. יוצא מהכלל: "רגע, זאת הסצנה המפורסמת שביאסה את מירי רגב?".