עדינות קשוחה: הקולקציה של המותג HANNAH מעדיפה לאתגר

HANNAH משתייך לדור חדש של מותגים תל אביביים, שמעדיפים לאתגר את הלקוחה מאשר להתחנף אליה

HANNAH. (צילום: מירב בן לולו)
HANNAH. (צילום: מירב בן לולו)

מבט ראשון בקולקציית הקיץ של המותג המקומי HANNAH עלול לבלבל. לא, לא מדובר בחברת אופנה סקנדינבית, למרות השם הלועזי ותכונות הבגדים: הקווים הנקיים שבהם נגזרו, ההעדפה של סגנון מחויט־נינוח על פני מרושל־זרוק, התחושה שכל פריט עוצב בתהליך של אלימינציה והפרטים הקטנים מוצדקים ולא מהווים רק עוד קישוט. מאחורי המותג הצעיר עומד זוג נשוי, ניר גואטה ורותם גואטה־מיץ, שניהם בוגרי שנקר שפנו למסלולים שונים מאז סיום לימודיהם. רותם נשארה לצבור ניסיון כמעצבת בגדי נשים בתל אביב, בעוד ניר המשיך לקריירה באירופה, ואחרי שהשתתף בתחרות עיצוב של דיזל עבד כמעצב בקו הגברים של בית האופנה מרג'יאלה.

המשחק בין הגברי לנשי ובין נקודת המבט שלו לשלה ניכר בקולקציה, שיש בה הרבה מהעולם המחויט הגברי ומגישת הלבוש הפרגמטית־קשוחה, אך גם עדינות, שמתבטאת בשימוש בקפלי פליסה ובבדים שקפקפים בעלי נפילה רכה. הדיאלוג בין השניים היווה השראה לקולקציה עצמה, שנולדה לאחר שביקרו בתערוכה "אובייקטיב" במוזיאון תל אביב, שהפגישה בין עבודותיהם של יוזף אלברס ואורן הופמן. היחס בין עבודותיהם של אלברס והופמן, יוצרים ממקומות, זמנים ומוצאים שונים, גרם לזוג המעצבים לחשוב על הבדל והשלמה ועל מה שהם יכולים לייצר, והעניק להם השראה לדפוסים הגרפיים, הפשוטים לכאורה, שמופיעים על כמה מהפריטים ותוחמים חללים על פני הבגד על ידי שימוש בקווים ישרים.

HANNAH משתייך לדור חדש של מותגים תל אביביים, שמעדיפים לאתגר את הלקוחה מאשר להתחנף אליה ויודעים שהיא צמאה ליצירה מהסוג הזה. כמו מותגים צעירים נוספים מאותו גל, גם הם מעדיפים להעביר את המכירה לחנות המקוונת שלהם, שבה מוצהר כבר בעמוד הנחיתה, באנגלית, על משלוחים חובקי עולם. ובכל זאת, מסקרן לראות את התמורות שהם וחבריהם ייצרו בשוק המקומי בשנים הקרובות.

360-1,090

להשיג ב־hannah-studio.com וברשת רזילי