הקורונה מרוקנת את המרחב הציבורי מאנשים. כך זה נראה בעולם

"השולחן" של הפיצה בגודל מלא, בדיחות פרטיות במפות שוייץ, המלצת צפייה חמה ועוד דברים שמצאנו באינטרנט. כנסו כנסו

מגרש כדורגל במילאנו ריק מאדם בשל הקורונה (צילום מסך מאתר האטלנטיק, צילום: Emilio Andreol / Reuters)
מגרש כדורגל במילאנו ריק מאדם בשל הקורונה (צילום מסך מאתר האטלנטיק, צילום: Emilio Andreol / Reuters)

הקורונה

חללים ציבוריים ריקים
משחקי ספורט נטולי קהל, הכעבה במכה ללא מתפללים ובעלי עסקים מתוסכלים מופיעים בסדרת תמונות מהפנטת המציגה את השפעת מגפת הקורונה על המרחבים הציבוריים במקומות שונים בעולם. כנראה שבקרוב אצלנו? לכל התמונות

הכעבה ריקה מאדם בשל הקורונה (צילום מסך מאתר האטלנטיק, צילום: Bandar Aldandani / AFP / Getty)
הכעבה ריקה מאדם בשל הקורונה (צילום מסך מאתר האטלנטיק, צילום: Bandar Aldandani / AFP / Getty)

הרהיט

השולחן הקטן של הפיצה בגודל מלא
שיתוף פעולה בין איקאה לפיצה האט הונג קונג הגשים לנו חלום ילדות והפך את "השולחן" המיניאטורי שמגיע במשלוחי פיצות – לאחד בגודל מלא. זה כל כך ברור ומובן מאליו שאנחנו לא מאמינים שיוזמה כזו קרתה רק עכשיו.

הצפייה

10 שנים עם הייאו מיאזאקי
נתרום את חלקנו גם פה להמלצות צפייה למבודדים (ובכלל): הסדרה הדוקומנטרית בת ארבעת הפרקים "Years with Hayao Miyazakiי10" עלתה לצפייה ישירה באינטרנט. הסדרה מספקת הצצה לאחורי הקלעים של סטודיו ג'יבלי, ולתהליך העבודה המרתק של הבמאי הייאו מיאזאקי. (תודה לעמוד הפייסבוק של מגזין האנימציה "מונפש" על הגילוי).

היוטיוב

מוזיקה מרפאת לפילים
כשהפסנתרן הקלאסי פול ברטון ביקר ב-ElephantsWorld, מרכז שיקומי וטיפולי לפילים בתאילנד, עלה בראשו רעיון. בשיתוף אנשי הצוות של המקום, הביא ברטון פסנתר והחל לנגן לפילים יצירות קלאסיות שונות. המפגשים (המרגשים!) תועדו ועלו תחת הכותרת Piano for Elephants. הפילים בחווה הם לרוב מבוגרים, עיוורים, ניצולים של תעשייה מתעללת. ברטון מאמין שהמוזיקה מרגיעה אותם. לעיתים הם אפילו משתתפים בנגינה על ידי חבטות על הפסנתר או המלודיקה.

ההלבשה

פסלי הסוואה לבישים
צמד אמניות נורדיות יצרו פרויקט יפהפה של "פסלים לבישים" המאפשרים הסוואה בנופי טבע שונים. מה שנקרא – הסוואה באט מק איט פאשן. הסדרה, שנקראת Eyes as Big as Plates, חוקרת את החיבור בין אנשים לטבע בעת המודרנית. מושאי הצילום שלהן הם לרוב אנשים מבוגרים יותר, אליהם הן מתייחסות כשותפים מלאים ליצירה כאשר מקום הצילום והפסל נקבעים יחד איתם. העבודה המשותפת שלהן על הפרוייקט התחילה ב-2011 וממשיכה עד היום כפרויקט מתמשך וחובק עולם. בימים אלה הן עובדות על ספר של הסדרה, בו אפשר לתמוך פה.

מתוך פרויקט Eyes as Big as Plates
מתוך פרויקט Eyes as Big as Plates

ההמצאה

My little piece of privacy
חלון הסטודיו של האמן ניקלאס רוי פנה לרחוב, ואיפשר לעוברים והשבים הצצה אל תוך חלל העבודה שלו – וזה לא תמיד היה לרוחו של האמן. מתוך הרצון לפרטיות, יצר רוי בשנת 2010 את My little piece of privacy, וילון תחרה דקיק, שבעזרת מצלמת ביטחון וחיישן תזוזה במחשב – זז בהתאם לעוברים והשבים ומסתיר מפניהם (די בקושי) את המתרחש בפנים. יותר משזה פרקטי, זה מצחיק ומלא קסם.

המטמון

איורים נסתרים במפות הרשמיות של שוויץ
ציורים שנחשפו במפות הרשמיות של שוויץ לאורך השנים, חשפו מסורת מצחיקה – או מפוקפקת, תלוי בצד של מי אתם – של הקרטוגרפים השוויצרים: להשאיר את חותמם על המפות על ידי איורים קטנטנים, כמעט לא מורגשים, שעברו את עיניהם הבוחנות של הממונים עליהם. כך, למשל, נמצאו מטייל בהרים, דג באגם או מסכת ליצן בשדה.

האיורים הנסתרים במפת שוייץ (צילום מסך מאתר eyeondesign)
האיורים הנסתרים במפת שוייץ (צילום מסך מאתר eyeondesign)