תודה קורונה: הקלות בהסדרי החניה לתושבי תל אביב

עיריית תל אביב-יפו מכריזה על הקלות זמניות במדיניות החניה, כדי להקל על התושבים המתמודדים עם משבר הקורונה. הדובדבן: 24 שעות חניה ב"אחוזות החוף" תמורת שישה שקלים

מחזה שלא נראה הרבה בזמן הקרוב. דוחות חניה בתל אביב (צילום: Shutterstock)
מחזה שלא נראה הרבה בזמן הקרוב. דוחות חניה בתל אביב (צילום: Shutterstock)

מאז החלה להתפשט מגפת הקורונה, ויחד עם הסגירה ההדרגתית של עסקים ומקומות בילוי עד להתבצרות בואכה סגר בבתים, נשמעו בעיר קריאות גוברות לעיריית תל אביב-יפו לבטל את דו"חות החניה לנהגים בעיר מתוך התחשבות בציבור הנצור ובמצב החירום. אז ביטול דו"חות לא (עוד לא?), אבל אחר הצהריים הכריזה העירייה על שורה של הקלות במדיניות החניה שלה.

כולנו בתוך זה ביחד. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)
כולנו בתוך זה ביחד. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)

ההקלות כוללות בעיקר השמשה של מקומות חניה שאינם זמינים בדרך כלל לציבור והנחת ענק לתושבי העיר בחניוני "אחוזות החוף" ולהלן פירוטן:

• העירייה תאפשר לתושבים להחנות בחניות המיועדות להורדה והעלאת נוסעים בסמוך למוסדות חינוך, גם בשעות בהן מוגדר כי החניה אסורה (כי אין יותר מוסדות חינוך).
• העירייה תאפשר חנייה במגרשי חנייה של בתי ספר הספר הבאים: גרץ, היובל, מוריה, תל נורדאו ומרכז חמד"ע (כי גם הם לא אקטיביים במיוחד כרגע). כמו כן, חנייה בחניונים של מבנים עירוניים תתאפשר ככל שמגרשים אלו אינם מגודרים וסגורים (כי גם וכו').
• בנוסף, חנייה בחניוני "אחוזות החוף" תחויב על בסיס יומי ולא שעתי כדי להפחית את עלויות החנייה, כך שבפועל תושבים שיחנו בחניונים אלו ישלמו 6 שקלים על חנייה של 24 שעות. הסדר חניוני "קרוב לבית" נשאר כשהיה.

בעירייה מדגישים כי ההקלות הן זמניות ונועדו לסייע לתושבים בזמן משבר הקורונה. יש לציין כי הנחיות משרד הבריאות הובילו בימים האחרונים לירידה דרסטית במספר כלי הרכב הנכנסים לעיר, ומצוקת החניה מורגשת בה הרבה פחות מבימים רגילים, יחד עם היעלמותם המדהימה של הפקקים באיילון ובמרכז העיר. מי אמר שקורונה זה רק רע.