להקת נושאי המגבעת: מוציאים את "הקסטה" על תקליט ללא הסכמתנו

חברי הלהקה "נושאי המגבעת" יוצאים נגד מנהל הלהקה וחנות התקליטים בי סייד, שנמצאים בשלבים מתקדמים של הוצאה מחודשת של אלבומם הראשון, אותה לא אישרו: "אנחנו יוצאים בקריאה ומבקשים מהקהל של המוזיקה שלנו לא להתקרב לריליס. אנחנו לא מעורבים בו"

"נושאי המגבעת"
"נושאי המגבעת"
28 ביוני 2015

להקת נושאי המגבעת מתאחדת, אבל לא לצורך הופעה – להקת הקאלט, שהתפרקה אי שם בשנת 1992, פירסמה היום (28.06) דרך פרופיל הפייסבוק של הסולן, אוהד פישוף, טקסט מחאה שיוצא נגד הוצאה מחודשת של "הקסטה" – האלבום הראשון שהוציאו נושאי המגבעת בשנת 1988. לדברי פישוף ושאר חברי הלהקה, הדבר נעשה ללא ידיעתם. כעת הם מביעים התנגדות נחרצת להוצאה, שלא עברה את אישורם, וכבר הגיעה לשלב של מכירת התקליטים, שכ-500 מהם עתידים לשטוף את חנויות המוזיקה בעתיד הקרוב.

"לפני מספר ימים נודע לנו, שחנות תקליטים בשם בי סייד, מרחוב נחלת בנימין בתל אביב, מפרסמת שהיא עומדת להוציא לאור תקליט ויניל של הקסטה הראשונה של נושאי המגבעת. עד לאותו רגע לא שמענו על המקום או על היוזמה", נכתב בפוסט שכתב פישוף ושעליו חתומים גם יתר חברי הלהקה.

ישי אדר, שהיה קלידן הלהקה, מוסר לטיים אאוט: "לא ידענו על זה שום דבר, אנחנו יודעים על זה בערך 4-5 ימים. אם מישהו לא היה אומר לנו על זה במקרה, היינו יודעים על זה רק כשהיינו פוגשים בזה על המדף. יכול להיות שיש להם את הזכות לעשות את זה, כי כשהיינו צעירים וילדים וטמבלים, מוטי שהרבני (מנהל הלהקה, שלו שייכות רבות מזכויותיה, ואשר איתו התקיימו המגעים להוצאה, ד"מ) החתים אותנו על חוזים הכי מגעילים של פעם שמנשלים את האמן כמעט מכל זכות. מוטי ושותפיו מתנהגים בצורה אלימה, בריונית ופוגענית".

דין בראון מחנות התקליטים בי סייד, הרשת סוערת. מה תגובתך בהקשר?

"בי סייד עשתה הכל בצורה חוקית. אין גוף שנקרא נושאי המגבעת. הלהקה לא פעילה כבר שלושים שנה, מה שנותר כיום הוא האנשים, והמנהל שלהם – שלמען האמת עדיין מחזיק את המותג הזה ומוציא להם דיסקים. כאשר בי סייד רצתה להוציא את התקליט היא פנתה למי שיש לו את הזכויות ואת המאסטר, באיכות הכי טובה. חתמנו על חוזה, שילמנו תמלוגים כפי שצריך, ופעלנו בצורה חוקית מול הלהקה".

"שבוע שעבר התקשר אליי ישי (אדר, ד"מ) ואמר, שמעתי שאתם מוציאים את התקליט, וזה ללא הסכמתנו. פתאום הבנתי שאני נמצא פה בתוך איזה סכסוך בינם לבין המנהל על תמלוגים שלא שילם. הצדקתי את הכעס של ישי, אבל אמרתי לו, תשמע, אני כבר באמצע התהליך – בוא ניפגש ונראה איך עושים מהלימון הזה לימונדה. לא ידעתי שהם לא ידעו, והמכירה כבר התחילה להתקיים.

"העלינו עוד פוסט על המכירה, כי העטיפות התקבלו, אז שיתפתי בזה. לפי מה שהבנתי מהמכתב של פישוף הם חשבו שאני אעצור את התהליך, אבל אני אמרתי – בוא נשב, ואני מבטיח לכם שתהיו שותפים בתהליך ותקבלו את חלקכם ברווחים. לא מעניין אותי הסכסוך הישן, זה לא ענייני. הבנתי שנכנסתי לקן צרעות איתם, דבר שלא ידעתי לפני כן. אמרתי להם שלא ידפקו אותם כפי שהם נדפקו בעבר. בי סייד היא חנות מקסימה ואנחנו עושים הכל מאהבה טהורה למוסיקה ומעומק הלב. אין רווחים בתקליט הזה, זה לא בשביל הכסף, זה בשביל שנושאי המגבעת יהיו על תקליט".

"אני נפגעתי כי קבענו להפגש לדבר, לראות איך עושים את זה ביחד, ומה שקרה זה שמיום שישי ישי לא עונה לי, שבר את הכלים. אתם לא שמעתם עדיין שום דבר, אני קורא לכם להיות מעורבים! שהוא יהיה באישורכם, שתהיו חלק מזה. את הרווחים אתם בכל מקרה תקבלו. יש לנו 500 עותקים למכירה, ואני רק מקבל מכתבי תמיכה והצעות בעזרה. אנשים רוצים שהתקליט ייצא, אז בגלל האגו של אוהד? אני מבין שיש כעס, אבל מולי? תכעסו על מוטי, את זה אני לא יכול לשנות, 30 שנה של כעס. אני יכול לשנות את מה שקורה כאן ועכשיו. בואו תעצבו את העטיפה, שכולה מהללת את נושאי המגבעת. בחרתי בהם להיות בתקליט הראשון שאנחנו מוציאים כי הם הלהקה שאני הכי אוהב".

ישי אדר לא מתרגש ממחוות הפיוס. "הוא קורא לנו להיות מעורבים? באמת תודה רבה. באמת קבענו להפגש. כמה שעות אחר כך, הוא פירסם שהמכירה המוקדמת מתחילה והחלום שלו מתגשם, המגבעת בויניל".

בראון טוען שלא היה לו נסיון בתחום, שזו ההוצאה הראשונה שהוא מוציא, שהוא לא ידע שאתם לא מעורבים, והוא יחלוק איתכם את הרווחים.

"אני מאד מקווה שזו גם תהיה ההוצאה האחרונה שהבנאדם הזה מוציא. אדם שמתרפק לי על המיתוס של הויניל בלי שהלהקה מעורבת, אנחנו יכולים לוותר עליו ועל שירותיו לביזנס. הכסף הוא לחלוטין לא העניין, יש פה עוול מוסרי חריף. ככה לא נעשים דברים, פשוט לא ככה. יכול להיות שאנחנו חסרי אונים מבחינה משפטית, אנחנו בודקים את זה עכשיו וזה יקח לנו כמה ימים לראות אם יש לנו אפשרות לעשות משהו מהבחינה הזאת. אנחנו מבקשים מהקהל של המוזיקה שלנו לא להתקרב לרמיקס. אנחנו לא מעורבים בו וידינו לא בו".

אוהד פישוף מציין בפוסט שכתב: "לפני שנתיים הוצאנו את הקסטה מחדש, לראשונה בגרסה דיגיטלית. עמלנו רבות על ההוצאה ההיא, שהפיקה חברת אנובה; שכללה מאסטרינג מעולה של שטפן בטקה; עטיפה נהדרת שעיצבו ג׳ובוי וטום רזניקוב; אתר שעיצב גוש גולדשטיין; ושורה של אירועים קצת משונים בכיכובינו. אנחנו גאים בהוצאה המחודשת הזו שנעשתה באהבה ומפנים אליה כל מי שהקסטה יקרה לליבו".

את ההוצאה המחודשת ניתן לרכוש באתר הלהקה