העירייה נגד צה"ל: נתוני הגיוס מטעים, ת"א יותר הטרוגנית

חיילים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
חיילים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

צה"ל פרסם שתל אביב ממוקמת רק במקום ה-51 במצעד הגיוס הארצי, ובעירייה מיהרו להדוף את השיימינג ולהציג את נתוני הגיוס הגבוהים בתיכוני תל אביב: "זו טעות והטעייה וצר לנו שהצבא בוחר לנקוט בגישה זו"

אמש, לאחר הפוגה של מספר שנים, פרסם צה"ל את נתוני המתגייסים לפי ערים ויישובים, ולמרות שרק המקומות הראשונים בדירוג מתפרסמים באופן רשמי, דאגו בצבא להדליף את הנתון לפי תל אביב ממוקמת במקום ה-51 בלבד בקרב בנים בחישוב משוכלל של אחוז המתגייסים, שיעור היוצאים לקצונה ושיעור המשרתים בתפקידי לוחמה. זהו נתון נמוך במיוחד לעיר, שהתגאתה בעבר באחוזי גיוס גבוהים והובילה את המצעד מבחינת מספר המשרתים במילואים, ובעיריית תל אביב-יפו הזדרזו להדוף את השיימינג.

"זו טעות והטעייה להשוות בין עיר הטרוגנית כתל אביב-יפו המכילה מגוון אוכלוסיות, שחלקן לא מחויבות גיוס, לבין ערים הומוגניות מבחינת הרכב האוכלוסייה שלהן וצר לנו שהצבא בוחר לנקוט בגישה זו", כך הגיבה העירייה בהודעה רשמית לתקשורת. "העיר תל אביב-יפו גאה להיות הבית של מגוון אוכלוסיות המוכלות במערכת החינוך שלה, ביניהן כ-10% חרדים, 10% חסרי מעמד, כ-15% חינוך מיוחד, 5% ערבים ועוד. האמת היא שמבין ברי הגיוס לצה"ל, כ 90% ממסיימי י"ב בבתי הספר השש-שנתיים התגייסו".

בעירייה מיהרו גם לחשוף את מספר המתגייסים בחלק מבתי הספר כדי להדגים את הטענה. כך, למשל, בקרב תלמידי הגימנסיה מתגייסים 95 אחוזים מהבנים ו-92 אחוז מהבנות, בעירוני ד' עומדים המספרים על 95 אחוז ו-98 אחוז בהתאמה, בתיכון אליאנס הם מתהפכים ל-98 אחוז בקרב הבנים ו-95 אחוז בקרב הבנות, ובעירוני ט' 90 אחוז מהבנים ו-86 אחוז מהבנות.