הקרפ דה לה קרפ: הקרפים הכי טובים בתל אביב

במילוי פיסטוק וחלבה, עם גרטן תפוחי אדמה או בתוספת נוטלה ותותים - ארבע גרסאות אהובות במיוחד לקינוח הצרפתי ואחת שבאה מהודו

קרפ שוקולד ובייגלה בברטון קרפרי (צילום מתוך עמוד האינסטגרם)
קרפ שוקולד ובייגלה בברטון קרפרי (צילום מתוך עמוד האינסטגרם)
13 בינואר 2020

את הפעם הראשונה שאכלתי קרפ אני זוכרת באמת. זה היה איך לא, בפריז, ואמי הסבירה לי שזה משהו בין חביתה לפנקייק, אבל היא לא הסבירה לי שזה הרבה יותר. הקרפ הצרפתי הוא נצחי כנראה, וגם אם נדמה שמדובר בקינוח מהאייטיז הוא לגמרי יכול להיות בשורה מנחמת במיוחד ביום חורפי וקריר.

מלוח ומתוק | ברטון קרפרי

את הבשורה על חזרתו של הקרפ העניקה לנו קבוצת חברים שפתחה דוכן באבן גבירול וסניף נוסף בשדרות וושינגטון. הקרפ במרקם מדויק להפליא והאפשריות רבות ומרובות, יש ללא גלוטן(מבוסס על קמח כוסמת) יש טבעוני, יש מתוק ויש מלוח. מומלץ במיוחד עם גרטן תפוחי אדמה וקרם פרש (34ש״ח), או עם חמאת בוטנים, שוקולד חלב ושברי בייגלה (26 ש״ח). יאמי.
ברטון קרפרי

פיסטוק וחלבה | אוטלו

בגלידרייה הנפלאה מגישים קרפ צרפתי קלאסי, דקיק ומתקתק המצטיין בתוספות שמפיחות בקלאסיקה הנושנה חיים חדשים. המומלצת שלנו היא תוספת הפיסטוקים והחלבה שמעניקה למנה טוויסט ים תיכוני. למפונקים באמת כדאי ללכת על גרסת הנוטלה ותותים טריים, כי יש דברים שהם נצחיים (48-46 ש"ח).
דיזנגוף 165, 03-6889890. הרצל 12, 03-6889880

אוטלו (צילום מתוך עמוד האינסטגרם)
אוטלו (צילום מתוך עמוד האינסטגרם)

קרפ אוכמניות טבעוני | בנדיקט

בבנדיקט מבינים שגם לטבעונים מגיע ליהנות מהקינוח המופלא ומצטיינים בקרפ צרפתי טבעוני ממולא בשוקולד מריר עם ריבת אוכמניות טרייה וצלחת פירות העונה. השילוב של השוקולד עם האוכמניות מנצח, היעדר החמאה בקושי מורגש והקרפ מפתיע במרקם קליל ונמס בפה. לא לפספס (34 ש"ח).
בנדיקט

טבעוני. קרפ בבנדיקט (צילום: נמרוד סונדרס)
טבעוני. קרפ בבנדיקט (צילום: נמרוד סונדרס)

קרפ כרובית טבעוני | גודנס

בדיינר הטבעוני מגישים קרפ העשוי כמיטב המסורת הצרפתית מקמח כוסמת, ולטובת הטבעונות ממולא בקרם קשיו, כרובית, עלי רוקט, עגבניות, בצל וצ'ילי. מנה קלילה ונפלאה שכבר צברה מעריצים רבים ולא בכדי (42 ש"ח).
גודנס

דוסה הודית | מא פאו

נכון שארץ מוצאו של הקרפ היא צרפת, אבל אי אפשר להתעלם מהדוסה ההודית האהובה. כאן הקרפ עשוי מבלילת אורז ועדשים וממולא בתפוחי אדמה. באגף המילויים יש הרבה אופציות, והחביבה עלינו היא גרסת העוף טיקה – נתחי עוף שהושרו ביוגורט בטרם נצלו. מנה שמחזירה אותנו מייד לטיול אחרי צבא גם כשאנחנו במרכז תל אביב (58 ש"ח).
מא פאו 

דוסה, מא פאו (צילום: אנטולי מיכאלו)
דוסה, מא פאו (צילום: אנטולי מיכאלו)