הרבה יותר מרק פיינט

פיינט, מאג או אולי טוליפ? כל בירה ומה שמתאים לה

לחיים. צילום: שאטרסטוק
לחיים. צילום: שאטרסטוק

תוכן שיווקי

היום כבר אפשר למוטט באופן מוחלט את התיאוריה שגדלנו עליה המדברת על הקנקן ועל מה שיש בתוכו. כן, ברור שהאריזה עושה את המוצר ושהמיתוג הוא הכל (כמעט). אותו הדבר קורה גם בתחום הכוסות לבירה. חשוב איזו בירה תמזגו אבל לא פחות מכך – לתוך מה תמזגו אותה. אפשר למצוא היום שלל כוסות לבירה: החל מכוס הפיינט הפשוטה והיעילה לבירות היומיום ועד לגביעים מעוצבים וחרוטים לבירות מתוחכמות. הפרמטרים החשובים במבנה הכוס הם אלו שמאפשרים יצירת ראש קצף כהלכה ואפשרות להתרשם מהמאפיינים של כל בירה – נראות טובה של המשקה מבעד לזכוכית, הפצה אופטימלית של ארומת הבירה, קלות אחיזה וגרימת חשק לשותה להרים את הכוס ולקרבה אל פיו.

פיינט Pint

כוס הבירה הנפוצה ביותר באמריקה ובבריטניה, בעלת מבנה גלילי עם חלק תחתון צר ומתאימה לסוגי בירה בסיסיים, בעיקר מקבוצת האייל, שאותם נהוג לשתות בכמויות גדולות. הפיינט קיימת בשתי גרסאות: הפיינט האמריקאי ששווה ל־473 מ"ל, וכוס הפיינט הבריטי הנדיבה יותר, שמפנקת ב־591 מ"ל ומיועדת לבירות עם ראש קצף גדול.

פיינט. צילום: שאטרסטוק
פיינט. צילום: שאטרסטוק

לאגר  Lager- פילזנר Pilsner

כוס השליש האולטימטיבית המגיעה ללא רגל אך עם תחתית עבה ויציבה. הכוס פשוטה וצרה יחסית ומאפשרת צפייה צלולה בפילזנר הקליל או בבירות הלאגר השוכנות בפנים.

כוס גבוהה לבירת חיטה Tall Wheat Beer

עם מבנה גוף רחב בחלק העליון אך צר משמעותית בחלק התחתון, כוס החיטה היא כוס הבירה הגבוהה ביותר שמאדירה את המראה המעורפל ואת ראש הקצף המסיבי של בירות החיטה הלא מסוננות.

טוליפ Tulip

כוס הקרויה על שם הפרח בעל אותה צורה ייחודית שמחזיקה לאורך זמן את ראש הקצף, מה שהופך אותה למתאימה במיוחד לבירות סטאוט יבשות ולאיילים בלגיים וסקוטיים כהים.

טוליפ. צילום: שאטרסטוק
טוליפ. צילום: שאטרסטוק

מאג Mug

על זמנית וקלאסית, המאג היא הכבדה והמסיבית מבין כל הכוסות, בעלת ידית אחיזה, אהודה במיוחד בגרמניה ובצ’כיה, שם זקוקים השתיינים לכוס גדולה במיוחד. היא מכילה חצי ליטר ומתאימה למגוון סוגי בירות: איילים, פורטרים, סטאוטים וכמובן לאגרים.

ביג מאג. צילום: שאטרסטוק
ביג מאג. צילום: שאטרסטוק

גביע Goblet/Chalice

כוס גביעית המאופיינת בפה רחב ומחייבת אחיזה מלמטה, נפוצה בעיקר בקרב המבשלות הבלגיות. הפתח הרחב עוזר לבירה להישאר קרה יותר, תורם לתסיסה חזקה יותר של הטעמים ומאפשר ליהנות מהריחות המורכבים של בירות בלגיות קלאסיות.

גביע בירה. צילום: שאטרסטוק
גביע בירה. צילום: שאטרסטוק

פלוט  Flute

כוס שמפניה. תאמינו או לא, גם לכוס כזו יש בירות שממלאות אותה. היא מתאימה בעיקר לבירות מסוימות שתהליך ייצורן דומה לזה של היין המבעבע והן בעלות גיזוז גבוה. המבנה הקטן והצר אוגר בתוכו את בועות הגז הפעלתניות ושומר על הארומות.

הכי חשוב- תעשו לחיים. צילום: שאטרסטוק
הכי חשוב- תעשו לחיים. צילום: שאטרסטוק

 

כוס יין Wine Glass

במקרה הזה מדובר בכוס יין גדולה, מבנה ייחודי שמתאים במיוחד לחובבי האיילים המנזריים שמגיעים מבלגיה. זוהי כוס בעלת נפח של 650 מ"ל שמאפשרת לכל הטעמים הפירותיים לעקוץ בכל לגימה.

אז תרימו עוד כוס של בירה. צילום: שאטרסטוק
אז תרימו עוד כוס של בירה. צילום: שאטרסטוק