תראו מי בא: הרגעים הגדולים של כריס רוק

נרעשים מהודעת ההגעה של אחד מהסטנדאפיסטים הגדולים בעולם, חזרנו לקריירה הענפה של הקומיקאי המבריק ואספנו את הרגעים הגדולים ביותר בקריירה שלו. מחדר השמפנייה ועד לאלימות משטרתית

כריס רוק
כריס רוק
11 במאי 2017

I Was Born a Suspect

עוד בראשית דרכו, כסטנדאפיסט בן 21 עם לוק קלישאתי לשלהי האייטיז, הרגעים שבהם רוק בשיאו מכילים תמהיל בין אמירה חברתית לבין סתם צעקות. בשניהם הוא מצוין.

[tmwdfpad]

CB4

סרט פארודי משנת 1993 שנחשב לכישלון, כשכריס הצעיר כותב ומככב בו, אך רק כרבע מאה מאוחר יותר זכה להערכה הראויה לו – פארודיה חדה על גנגסטראפ (עם דגש על N.W.A), סרטי פשע־רחוב ותעשיית המוזיקה בכללותה.

Defending Rap Music

אהבתו של רוק למוזיקת היפ הופ לא נעצרה בסרט פארודי. לאורך השנים המשיך רוק לצחוק על הז'אנר השחור. בקטע המיתולוגי מהמופע "Never Scared" רוק זועק את הבעיות שלו עם להיטי הראפ הנוכחיים (ב-2004, כן?) ולמה הממשלה שונאת ראפ.

No Sex In the Champagne Room

אחרי כל כך הרבה קטעים על מוזיקה, זה היה רק עניין של זמן עד שכריס רוק יזמר בעצמו. בערך. בשנת 1999 הוציא רוק פארודיה משעשעת ללהיט הניינטיז המאוס "Wear Sunscreen" (זה עם העצות הטרחניות שמזכיר לכם לשים מקדם הגנה). הגרסה של רוק מתמקדת דווקא בחדר האחורי של מועדוני החשפנות, ומה לא תמצאו שם. ואם אהבתם את זה, בטח גם תתאהבו בשיר המצחיק שיצר יחד עם ברי ווייט לפסקול של "ספייס ג'אם" – "Basketball Jones".

Job vs. Career

הפורמט הפשוט של צד א' מול צד ב' ליווה את רוק לאורך הקריירה שלו, ותרם לו הרבה. העימות הרעיוני תמיד הפך בפי רוק לקרקע פוריה לפירוק והרכבה של תפיסות, רעיונות ואירועים יומיומיים. כשהוא מדקדק את ההבדל בין עבודה לקריירה, וגורם לכולנו להיזכר בעבודה הגרועה ביותר שהייתה לנו.

Head of State

אף אחד מסרטיו של כריס רוק אינו מושלם. רבים מהם נגועים בהומור נמוך לפרקים, צעקות מעיקות ובואו לא נדבר על ההזיה שהיא "Pootie Tang" (אותו יצר עם לואי סי.קיי). אבל היה בהם דבר אחד שהפך אותם לסרטים מהנים – הלב הגדול של כריס רוק. גם עם ביקורת חברתית (כמו בסרט "Down to Earth", בו הוא מתגלגל לתוך גופו של גבר לבן עשיר וזקן) או פוליטית (בסרט "ראש המדינה", שדיבר על האבסורד של נשיא שחור 5 שנים לפני אובמה), תמיד היה שם בסוף את החיוך החמים של רוק.

Gun Control

בשנת 1999, תקופה שבה ארצות הברית געשה מאירועי ירי בבתי ספר, לרגע אחד קטן גבר שחור צעיר לא היה הדבר המפחיד באמריקה. רוק, בתור מי ש"נולד חשוד", הופך את המטבע על הנערים הלבנים ועל הדרך מציע פיתרון פשוט ומבריק לדיון כלי הנשק, שעד היום מטלטל את אמריקה.

Dogma

אמריקה הלבנה, שעד אז קיבלה כמויות מאד מוגבלות של כריס רוק (וכדוגמא ניתן לראות את הקרדיט המינימלי שקיבל בתקופתו כחבר קאסט של SNL),  חטפה את נביא הזעם השחור במלוא הדרו ב"דוגמה", הסאטירה הדתית של קווין סמית'. גם עם קאדר השחקנים המרשים של הסרט, רוק גנב את ההצגה בתור השליח ה-13, שהושמט מהברית החדשה עקב היותו שחור.

Black People VS. Niggaz

הקטע המוכר, האהוב והשערוריתי ביותר של רוק לא התעסק בפערים כלכליים, בעיות נישואים או עבודות מוזרות. רגעי השיא של רוק תמיד נגעו בזווית המיוחדת שלו על הבניות חברתיות, ובמיוחד בקהילה השחורה. ברגע שהציב הפרדה בין ה"אדם השחור" ל-"ניגרז", הפרדה מדוקדקת, מלאת ביקורת וקורעת מצחוק, הוא הפך רשמית לסופרסטאר.

How Not to Get Your Ass Kicked by the Police

אותה ביקורת פנימית הפכה לעיקרו של מערכון פשוט אך מבריק, ששודר בטוק שואו קצר המועד שלו, "The Chris Rock Show". עם המבנה הפשוט של סרטון "איך לעשות" ונושא שנפיץ היום בדיוק כפי שהיה נפיץ לפני 20 שנה, כריס מנתב בחינניות בין כל המלכודות ומצליח לעורר מחשבה, להביע מחאה למגוון צדדים, ובעיקר – להצחיק ממש.