אריק אינשטיין פוגש את היצ'קוק: ההרצאות הכי מעניינות בתל אביב

בואו לגלות דברים חדשים על אריק איינשטיין (צילום: ז'ראר אלון)
בואו לגלות דברים חדשים על אריק איינשטיין (צילום: ז'ראר אלון)

כמה אתם יכולים לצאת לברים, לשתות אלכוהול, לאכול במסעדות ולעשות רק כיף כיף כיף? מה דעתכם למשל על לעשות כיף וגם להשכיל על הדרך? לא אומרים כלום, רק שאספנו לכם את ההרצאות הכי שוות בעיר בזמן הקרוב. אל תפחדו לפתוח את הראש, תיאורטית

9 באוגוסט 2023

אחד מתחומי הבילוי והתרבות הכי מתפתחים בעיר בעשור האחרון הוא תחום ההרצאות. אנחנו לא מדברים כאן על הרצאות אקדמיות מייבשות באוניברסיטה, אלא על ז'אנר חדש של מופע: אדם אחד בעל בקיאות עמוקה בתחום תרבות כלשהו עומד ומרתק את שומעיו וצופיו, בדרך כלל תוך שימוש באמצעים אודיו-ויזואליים, הרבה פעמים על איזה דרינק ונשנוש ואפילו בברים ומועדונים. מדריך האירועים של טיים אאוט מלא בהרצאות מהסוג הזה, בחרנו כמה מהמוצלחות והמעניינות שבהן. תבלו.

אריק איינשטיין משנה את העולם | מועדון שבלול 

איך ומתי הפך אריק איינשטיין להיות סמל המוזיקה הישראלית? מתי התחיל את דרכו ואך הפסיק להיות ספורטאי שפשוט אהב לשיר להנאתו? הזמר האגדי שאחראי על שלל זכרונות קולקטיביים בישראל הוא תמצית סיפורה של המוזיקה המקומית. אריק איינשטיין התחיל את דרכו בלהקה צבאית, המשיך לאחר שחרורו ליצור מוזיקה בלהקות כמו ״שלישיית גשר הירקון״ ו״החלונות הגבוהים״ ולאחר מכן פצח בקריירת סולו עם עשרות אלבומי מופת. יואב קוטנר הדגול, מעריץ של איינשטיין וידידו האישי, מביא בהרצאה יוצאת דופן ומיוחדת את הסיפור האישי של מי שנושא באיתן את המוזיקה הישראלית על גבו. הסיפור שאף אחד לא שמע, וכולנו רוצים לדעת, יחד עם תמונות נדירות, סיפורים אישיים וצילומי ראיונות שלא פורסמו מעולם. מעריצים שרופים? אל תפספסו.
יום ראשון 13.8, מועדון שבלול, קרליבך 23, תל אביב-יפו, לפרטים נוספים ורכישה

 

מחשבות אסורות מחדר הטיפול | מלון בראון לייטהאוס

בואו נדבר על מחשבות. כמה מתוכן אתם מדחיקים וכמה אתם באמת מעניקים להן מקום? האם יש מחשבות שאסור לנו לחשוב? איך מחשבות נוצרות בכלל? והאם מותר לנו להתעלם מקיומן או להתייחס לכל מחשבה באופן רציני וחשוב? בכל בוקר מחדש אנחנו מתעוררים אל העולם, ועד הרגע שבו אנחנו נרדמים ההכרה שלנו והחוויה שלנו בעולם מתבטאת באמצעות מחשבות שונות ומשונות. בהרצאה מיוחדת, ד״ר קרן בן יצחק, מומחית במדעי המוח ובפסיכולוגיה, מגיעה לקחת אותנו למסע מיוחד. מסע שבו נוכל להבין את המחשבות שלנו, את הטבע שלהן ולחקור את הלגטימציה שלהן. יחד עם סיפורים אישיים שיעבירו את כולנו מסע מההתחלה ועד לתודעה שלנו, שלא הכרנו לפני כן.
יום ראשון 27.8, מלון בראון לייטהאוס, בן יהודה 1, תל אביב, לפרטים נוספים ורכישה

תתכוננו לחשוב עמוק על המחשבות שלכם. צילום: shutterstock
תתכוננו לחשוב עמוק על המחשבות שלכם. צילום: shutterstock

אקדמיית הביטלס: תואר שני | הביטלס וההיסטוריה

הלהקה המוכרת ביותר בהיסטוריה, אסופה של סיפורים מרתקים וסמל תרבותי לשנות ה-60 כולן – נחשפת עכשיו באמת. אורי משגב וטל שגיא הולכים לשנות את עולמכם בכל מה שנוגע לביטלס, ולהפוך אתכם ככל הנראה ממעריצים רגילים למעריצים שרופים, לא רק בהקשר המוזיקלי של הביטלס, אלא בהקשר היסטורי. כיצד הם הצליחו להשפיע על כל העולם? ומה זה אומר עלינו, האנושות ובני האדם, שכל כך נהנים מהמוזיקה שלהם גם עשרות שנים אחר כך? אל תחמיצו את הדיון למתקדמים הזה בלהקה הבריטית ששינתה את העולם.
יום רביעי 27.9, מרכז ענב, תל אביב-יפו, לפרטים נוספים ורכישה

הביטלס. מה היה שם באמת? (צילום: John Pratt/Keystone/Getty Images)
הביטלס. מה היה שם באמת? (צילום: John Pratt/Keystone/Getty Images)

היצ'קוק – לא מה שראיתם | סינמטק תל אביב

אלפרד היצ'קוק תמיד היה חריג בנוף. הסרטים שלו, גם במאה ה-21, נשארו רלוונטיים וטומנים בתוכם הרבה רבדים ופרשנויות אפשריות, שלא תמיד קל להבין ולהסביר לעצמנו. בסדרת הרצאות יחקור הנרי אונגר ברמה הפילוסופית ארבע מיצירותיו המופתיות של היצ'קוק. הסרטים שלו הם לא רק ויזואליה מעניינת, אלא טומנים בתוכם פסיכואנליזה שלמה שמתכתבת היטב עם פרויד והוגים אחרים בתחום. היצ'קוק, כך מתברר, הוא ההתבטאות של סך הרגשות והקיום שלו שבאים לידי ביטוי בקולנוע. סדרת ההרצאות תוסיף לכם עוד אספקט ליצירתו, תצביע על מה שאנחנו לא רואים ולא מבינים, ותעשיר את הבהייה המשעממת והרגילה שלנו.
יום שלישי 28.11.2023, סינמטק תל אביב-יפו, לפרטים נוספים ורכישה

היצ'קוק. מה עובר לו בראש? | צילום באדיבות סנימטק תל אביב
היצ'קוק. מה עובר לו בראש? | צילום באדיבות סנימטק תל אביב

יצירות המופת המוסיקליות בקולנוע | סינמטק תל אביב

המאסטרו גיל שוחט מגיע לסדרת הרצאות-קונצרטים חדשה בסינמטק. ההרצאות הולכות לעסוק לא רק במוזיקה, אלא בקשר המופתי שלה אל הקולנוע ומשם אל חיינו האישיים ולתרבות האנושית. בין אם מדובר בקלאסיקה ישראלית, מוזיקה קלאסית על זמנית או פסקול לסרט, בכל הרצאה שוחט ינתח יצירה מוזיקלית שונה, ויבחן אותה באור הקולנועי ובהקשר האמנותי. ייחודו של שוחט הוא לא רק בדרך בה הוא מסביר את הדברים ומציג אותם, אלא בצורה שבה ההרצאה מחברת בין כלל העולמות וגורמת לנו להבין יותר טוב את המוזיקה שאנחנו שומעים – ולא תמיד מבחינים בה. חשבתם שזה הכל? בהרצאה יבוצעו היצירות גם בלייב. כי מה זה להתחבר למוזיקה, אם לא באמת נתחבר למוזיקה?
יום חמישי 2.11, סינמטק תל אביב-יפו, לפרטים נוספים ורכישה

גיל שוחט בא להסביר לכם על מוזיקה | צילום: יח"צ
גיל שוחט בא להסביר לכם על מוזיקה | צילום: יח"צ