מה הראש: רון חולדאי חולם על מיזוג אוויר מעל כל תל אביב

רון חולדאי. צילום: איליה מלניקוב. רקע: Shutterstock
רון חולדאי. צילום: איליה מלניקוב. רקע: Shutterstock

הבחירות לראשות העיר מתקרבות, ואנחנו מציגים לששת המועמדים סדרת שאלונים זהים על ענייני העיר, התרבות והחיים עצמם. רון חולדאי רץ לקדנציה שישית ומגלה מה הכי תל אביבי בעיניו, איפה בעיר הוא אוהב לבלות ומה חסר לו כאן // שאלון "טיים אאוט" לראשות העיר. חלק ראשון

המירוץ לראשות עיריית תל אביב-יפו מתחמם לאיטו, ובמהלך החודשים הנותרים נארח את המועמדים לראשות העיר – שישה בסך הכל כרגע – לסדרה של שאלונים זהים בתחומי התרבות, העירוניות, המדיניות והחזון שהם שואפים להציג למצביעים בכרך הגדול. השאלון הראשון שאיתו אנחנו יוצאים לדרך עוסק ביחסם של המועמדים לתל אביביות עצמה: מה הם אוהבים פה ומה פחות, איפה הם מבלים, מה חסר להם בעיר וכמובן, מה הכי תל אביבי ביניהם. את המועמד הראשון בסדרה אין שום צורך להציג, ראש העיר מזה 25 שנים, רון חולדאי. זאת תל אביב שלו.

מהו הדבר שאתה הכי רוצה לשנות בתל אביב?
"מיזוג אוויר על כל העיר".

מהו הדבר שאסור לשנות בתל אביב?
"את חוף הים שלה. 13.5 ק"מ של חופים פתוחים, נקיים, מונגשים למגוון האוכלוסיות, מתקני חוף מוזלים ומחירים מפוקחים. אני ממליץ על פיתה חולדאי עם חומוס וסלטים במחיר מסובסד. אפשר לקנח גם בארטיק קרח (במחיר מוזל כבר אמרתי)".

אין יותר תל אביב מזה. הטיילת (צילום: שאטרסטוק)
אין יותר תל אביב מזה. הטיילת (צילום: שאטרסטוק)

מה הכי תל אביבי בעיניך?
"הטיילת בשעות אחה"צ בקיץ. במיוחד עכשיו אחרי שהצלחנו לפנות את כל החסמים שהיו לאורכה ולממש את החזון של רצף טיילות מגבול הרצליה בצפון ועד גבול בת ים בדרום. התוצאה – מראה מרהיב עין, פתיחת המבט לים בנקודות תצפית רבות, שבילים מסודרים להולכי רגל ורוכבי אופניים, מתקני משחק וכושר ומדשאות רחבות ידיים לבילויי משפחות ופיקניקים".

מהו הזיכרון הראשון שלך מתל אביב?
"גן מאיר, מלחמת העצמאות ילד בן 3.5 מקיבוץ חולדה שהוגלה מהקיבוץ עקב הפצצה של חיל האוויר המצרי. זו הייתה הפעם הראשונה שבה הגעתי לתל אביב".

איזו שכונה אתה הכי אוהב בתל אביב ומדוע?
"אני אוהב את כולן".

אין יותר תל אביב מזה. הבארבי בהופעה של נוגה ארז (צילום: אורון לוי)
אין יותר תל אביב מזה. הבארבי בהופעה של נוגה ארז (צילום: אורון לוי)

מהו הפרויקט העירוני (בביצוע העירייה) האהוב עליך?
"יש כל כך הרבה אבל מי שמכיר אותי יודע שבתי הספר לחינוך מיוחד הם ציפור נפשי. חשוב לי שהחינוך המיוחד יקבל את ההשקעה הרבה ביותר. אני מאמין שחברה חזקה מורכבת ממגוון של אנשים, ושתפקידו של החינוך המיוחד הוא לאפשר לילדים להגיע לעצמאות מרבית, תוך מיצוי הפוטנציאל הטמון בהם, על מנת שיוכלו להשתלב בקהילה שבה הם חיים".

מהו מוסד התרבות האהוב עליך בתל אביב?
"מועדון הבארבי. ואני מצפה להופעות בעוד מספר חודשים, בביתו החדש של המועדון בנמל יפו המחודש. לאחרונה הייתי שם בהופעה של "פול טרנק" ששרו את השיר ש'תפס' אותי 'סתלבט בקיבוץ'".

איפה אתה אוהב לבלות בתל אביב?
"אצל הסאלוף בשוק התקווה בשישי בצהריים. אוכל, ערק, אנשים טובים ואווירה נהדרת".

אין יותר תל אביבי מזה. הסאלוף בשוק התקווה (צילום: ניב טובול)
אין יותר תל אביבי מזה. הסאלוף בשוק התקווה (צילום: ניב טובול)

מה חסר לך אישית בתל אביב?
"תל אביב ממלאת אותי בהתרגשות וחדוות יצירה. למלא את החסר זה עיסוקי ביום יום".

מהי עמדתך לגבי מחאת קפלן?
"המחאה הכי חשובה של העם היהודי מאז קום המדינה. גאה לקחת בה חלק".