השנה בפסטיבל הפסנתר: אורפנד לנד, פאר טסי, נצ'י נצ' ועוד כ-250 מוזיקאים

פסטיבל הפסנתר יתקיים השנה במגוון מוקדים וישתתפו בו, בין השאר: אסף אמדורסקי, הילה רוח, ברי סחרוף, נסרין קדרי, ריו, שלומי שבן וסוניק בום לשעבר מלהקת ספייסמן 3

פסטיבל הפסנתר. מימין למעלה עם כיוון השעון: אסף אמדורסקי, ריו, אריאל זילבר, פאר טסי, ברי סחרוף ונצ'י נצ'
פסטיבל הפסנתר. מימין למעלה עם כיוון השעון: אסף אמדורסקי, ריו, אריאל זילבר, פאר טסי, ברי סחרוף ונצ'י נצ'
7 בספטמבר 2015

למעלה מ-250 אמנים נגנים ומוזיקאים ייקחו השנה חלק בפסטיבל הפסנתר של תל-אביב. הפסטיבל יפתח ביום רביעי ה-21 באוקטובר ויסתיים ב-24 באוקטובר. יופיעו השנה, בין היתר, Sonic Boom הלוא הוא פיט קמבר, מחצית ההרכב הנחשב Spacemen 3, שמגיע לישראל להופעת סולו אחת.

ההופעות יתקיימו זו השנה השנייה במתחם מוזיאון תל אביב לאמנות, אך בנוסף – למעלה מ-60 מופעים יתקיימו  בשמונה מתחמי הופעות שונים במסגרת הפסטיבל ובהם בית אריאלה, התיאטרון הקאמרי ומרכז ענב לתרבות.

בין ההפקות של פסטיבל הפסנתר השנה יופיעו אורפנד לנד, פאר טסי יחד עם טל שגב וציון גולן, נסרין קדרי, אריאל זילבר במופע חדש, ברי סחרוף ושלומי שבן, ואסף אמדורסקי, שיחשוף שירים חדשים מאלבומו הבא. כמו כן, דודי לוי יארח את מיקיאגי במפגש ראשון על הבמה מאז שהופיעו יחד במסגרת להקת נוער שוליים.

אורפנד לנד. צילום: Ami Bornstein
אורפנד לנד. צילום: Ami Bornstein

השנה גם יתווספו לפסטיבל גם הופעות ראפ, ביניהן נצ'י נצ' במופע אקוסטי עם פסנתר, והצמד קפה שחור חזק במופע "פסנתר שחור". גם גזרת האינדי תזכה לייצוג עם הופעות של הילה רוח שתארח את הטריו "לא" ואת אודי בונן וגליה חי. עוד יופיעו לירון עמרם והפנתרים, ג'יין בורדו יארחו את אלון עדר, פאניק אנסמבל וצמד הבנות ריו.

קפה שחור חזק. מימין: אילק סהלו ואורי אלמו. צילום: גוני ריסקין
קפה שחור חזק. מימין: אילק סהלו ואורי אלמו. צילום: גוני ריסקין

בנוסף, יתקיימו גם מופעים מיוחדים שיציינו דרך עבור משתתפיהם: אורית שחף ותום פטרובר יציינו 20 שנה לאלבום של היהודים "מציאות נפרדת", אפרת גוש תציין עשור לאלבום הבכורה ותארח את יוני בלוך, מאור כהן ישיר בודלר לציון עשור לאלבום "פרחי הרע". יתקיימו גם מפגשים של שיחה, מוזיקה ומשחק על הבמה והופעות ילדים.

גוש, תרימי! צילום: טל קירשנבאום
גוש, תרימי! צילום: טל קירשנבאום

בימים האחרונים מאות חתמו על עצומה שכתב קובי אוז ובה האשים את הנהלת הפסטיבל בבורות תרבותית. זאת מאחר ששוב נדחתה, לטענתו, בקשתו של הפסנתרן הישראלי-אלג'יראי המוערך מוריס אל מדיוני להשתתף בפסטיבל. תגובת הפסטיבל: "בשנים קודמות ניסו אמנים שונים לשלב את אל מדיוני בהופעותיהם אבל הדבר לא הסתייע, ולא בגלל הפסטיבל, נהפוך הוא. קובי אוז עצמו הציע מופע עם אל מדיוני והתקבל בברכה אלא שבסופו של דבר הוא חזר בו".

"אנו מעריכים ומוקירים את אל מדיוני ומקווים כי נוכל לשלבו בפסטיבל בשנים הבאות באותו אופן בו שולבו אומנים אחרים שפנו ונמצאה להם המסגרת המתאימה במהלך 20 שנות פעילותו של הפסטיבל". ואילו בשנה שעברה הפסטיבל ספג ביקורת על כך שהוא לא נותן במה מספקת למוזיקאים מזרחיים. אך לאור חשיפת רשימת המשתתפים השנה, אי אפשר להגיד שמנהלי הפסטיבל לא לקחו את המחאה לתשומת ליבם, שכן ייצוגים של מוזיקה מזרחית על גווניה השונים בולטים השנה יותר מבשנים קודמות.

פסטיבל הפסנתר, 21-24 באוקטובר, ההופעות יתקיימו באולם רקנאטי, אולם אסיה, אודיטוריום קאופמן, גלריה בלומנטל, גלריה ישראלית, קאמרי 3, מרכז ענב לתרבות ומרכז ברוד. עד 15 אחוז הנחה למחזיקי כרטיס דיגיתל