הוליווד חוגגת: סצנות השנה החדשה הכי טובות בקולנוע

הקולנוע האמריקאי לא מוותר על מסורת ערב השנה החדשה, שלרוב כיפית ורומנטית אך לפעמים קורים בה דברים פחות שמחים. הנה הסצנות הכי טובות

29 בדצמבר 2019

10. כל הזמן שבעולם (2013)

לא מעט סרטים, בעיקר קומדיות רומנטיות, מנצלים את המנהג להתנשק ברגע תחילת השנה החדשה כדי לאחד את האוהבים. אבל מה אם הנשיקה לא יוצאת מושלמת כמו בחלומות? לטים (דונל גליסון) יש יכולת לחזור בזמן, תכונה משפחתית שאביו מגלה לו בגיל 21, אחרי מסיבת השנה החדשה שבה הוא חש בודד מתמיד. התכונה הזאת עוזרת לו לכבוש את מרי (רייצ'ל מקאדמס) ובמסיבת הסילבסטר הבאה, כשהוא מתקשה לנשק אותה כמו בסרטים, הוא חוזר אחורה שוב ושוב עד שיצליח.

"כל הזמן שבעולם"
"כל הזמן שבעולם"

9. יומנה של ברידג'ט ג'ונס (2001)

רנה זלווגר נסעה ללונדון לגלם את הרווקה המבולבלת שמדי תחילת שנה מנסחת החלטות לגבי חייה, כמו "אפסיק לעשן" ו"אמצא בחור נחמד ואפסיק לצאת עם פרוורטים", ולא עומדת באף אחת מהן. עלילת הסרט ארוזה בין שתי סצנות שנה חדשה: בראשונה היא פוגשת את קולין פירת' במסיבה בבית הוריה ומחליטה מיד שהוא אינו "מיסטר רייט" שלו חיכתה כל חייה, בעיקר בגלל הסוודר המגוחך שהוא לובש. בחלוף שנה, אחרי שגילתה שמוטב לא לעשות החלטות מהותיות על פי סוודר, הוא קונה לה יומן חדש שבו תוכל לכתוב החלטות חדשות. בסיום הם מתאחדים ברחוב, ולמרות שהשלג מלאכותי הנשיקה מתוקה בהחלט.

8. בתולות הים (1990)

סרט התבגרות אהוב, על אמא שר ובנותיה וינונה ריידר וכריסטינה ריצ'י. במסיבת התחפושות בערב השנה החדשה, שר דופקת הופעה מהממת כבתולת ים, ומקבלת סוג של הצעת נישואים מבוב הוסקינס, בעוד הבנות מתכרבלות על המרפסת בבית ומביעות משאלות בלתי אפשריות לשנה הבאה.

7. רכבת הקרח (2013)

כמה שנים לפני שכבש את העולם עם "פרזיטים", בונג ג'ון הו ביים את הסרט הסוריאליסטי המבריק הזה, על רכבת שסובבת את העולם בעתיד פוסט אפוקליפטי, ונושאת על גביה את אחרוני השורדים. כשהפועלים המנוצלים (בהם כריס אוונס וג'יימי בל) מורדים במשטר הדרקוני שעל הרכבת, בריונים חמושים בגרזנים יוצאים לטבוח בהם. בדיוק אז הרכבת משלימה סיבוב והם עוצרים לכמה שניות לסמן את כניסת השנה החדשה. תתקשו למצוא סצנת חג אבסורדית יותר.

6. לילות בוגי (1997)

האפוס המסחרר של פול תומאס אנדרסון על תעשיית הפורנו בקליפורניה של שנות ה-70 מחליף כיוון באופן אלים בערב שנת 1980. במסיבה המונית בביתו של הבמאי ג'ק הורנר, עוזר הבמאי ביל תומפסון (וויליאם ה. מייסי) מסתובב בין החוגגים לחפש את אשתו. הוא מוצא אותה מזדיינת באחד החדרים. זאת לא הפעם הראשונה. הוא סוגר את הדלת בשקט, הולך למכוניתו, שולף אקדח מתא הכפפות, חוזר למסיבה, וכשהחוגגים מתחילים את הספירה לאחור הוא יורה שלוש יריות אל תוך החדר. ואז הוא יורה בעצמו. כל המהלך הדרמטי הזה מצולם בשוט ארוך אחד, ועם תחילת העשור החדש שום דבר כבר לא יהיה אותו דבר.

5. מכסחי השדים 2 (1989)

אחרי שהתמודדו עם ענק המרשמלו בסרט הראשון, היה צריך להגדיל את האיום בסרט ההמשך. אז בערב השנה החדשה סליים זורם ברחובות ניו יורק וגורם לכאוס. במטרה לעודד את רוחם של התושבים, המכסחים המנוסים מקימים את פסל החירות לחיים, והאישה עם האבוקה מתנתקת ממקומה באי ופוסעת לעבר מנהטן בדיוק בזמן למסיבה.

4. הדירה (1960)

הקומדיה הרומנטית העצובה של בילי וויילדר היא משיאי הז'אנר, ובעידן Me Too היא עדכנית מתמיד. אחרי שנוצלה מינית על ידי הבוס הנשוי שלה, נערת המעלית שירלי מקליין סוף סוף זוכה שהוא ייקח אותה למסיבת ערב השנה החדשה (אשתו זרקה אותו). כשהיא יושבת מולו עם כתר לראשה, היא מבינה שהיא בכלל לא רוצה אותו, אלא את הפקיד הנבוך ג'ק למון שטיפל בה במסירות אחרי שניסתה להתאבד. כשמתחילה שירת "זמנים עברו" (השיר הסקוטי העתיק המזוהה עם החג) היא עוזבת את המסיבה ורצה אליו, והסרט מסתיים כמו שרק וויילדר יכול היה לסיים אותו.

3. הבהלה לזהב (1925)

רבים מכירים את מחול הלחמניות הקסום של צ'רלי צ'פלין, אבל לא כולם זוכרים שזה בעצם חלום של הנווד הבודד בערב ראש השנה. צ'רלי הזמין את אהובתו ואת חברותיה לארוחה חגיגית בצריפו העלוב שאותו קישט במיוחד, ובזמן שהוא מחכה להן הוא חולם שהוא מקסים אותן עם צמד לחמניות מרקדות. כשהוא מתעורר בחצות ומוצא את עצמו לבד, הוא פותח את הדלת ושומע את "זמנים עברו" המושר במסיבה שנערכת באולם הריקודים לא רחוק משם. בעומדו בדד הוא מרכין ראשו והלב מתרסק.

2. הסנדק 2 (1974)

לא כל הנשיקות מתוקות. הוואנה, 31.12.1958. בזמן שבחוץ המורדים מפילים את הדיקטטורה הצבאית, בפנים חוגגים את ערב השנה החדשה. המאפיונר מייקל קורלאונה (אל פאצ'ינו) שנאלץ לסיים את עסקיו בקובה, מפלס דרכו בין המוני החוגגים, מחבק את אחיו פרדו שבגד בו, ואומר לו שמטוס מחכה לקחת אותם למיאמי. ואז הוא מנשק אותו על שפתיו ואומר "אני יודע שזה היית אתה, פרדו. שברת את ליבי". כך הוא חותם את גורלו בנשיקת מוות לצלילי מוזיקת ריקודים קובנית באחד הרגעים הזכורים ביותר בקולנוע.

1. כשהארי פגש את סאלי (1989)

מסיבת ערב השנה החדשה משמשת רקע לסצנת האיחוד הרומנטי המושלמת בקומדיה הרומנטית המושלמת על שני חברים שמתאהבים זה בזו אחרי שנים של חברות ומערכות יחסים לקויות עם אנשים אחרים. כשהארי (בילי קריסטל) מתייצב במסיבה רגע לפני חצות ומתוודה על אהבתו, סאלי (מג ריאן) דוחה אותו מחשש שהוא בא רק בגלל שהרגיש בודד בחג. אנשים מסביב מתחילים את הספירה לאחור, והארי נושא בפניה נאום אהבה שזכה לאינספור חיקויים. ואז מגיעה הנשיקה לצלילי "זמנים עברו". הארי כדרכו עוצר לשאול מה משמעות השיר. "זה על חברים ותיקים" היא עונה.