איפה השפים אוכלים

מסעדות הקז'ואל האהובות ביותר על השפים

הבוכרית מס' 1 בעיר, חומרי הגלם של דוק וכמובן, בית תאילנדי. המקומות שהשפים הכי אוהבים לאכול בהם כשבא להם קז'ואל

בית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו
בית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו

בית תאילנדי

"מת על בית תאילנדי. בזיכרון נצרבה המנה הטבעונית של ירקות ירוקים ברוטב שיטאקה עם סטיקי רייס"– אילן גרוסי, סטאייה

המסעדה שגרמה לנו להתאהב במטבח התאילנדי עוד לפני שידענו מה זה סום טאם ממשיכה לשמור על מעמדה כפייבוריטית של העיר. יריב מלילי וזוגתו לק סונן מביאים את הקולינריה והתרבות של תאילנד באופן בלתי מתפשר, באמצעות שימוש בירקות מיוחדים הגדלים בחווה המקומית שלהם, בחלב קוקוס שנסחט במקום ובשיטות בישול מסורתית. לא פלא ששנה אחר שנה הם מככבים ברשימות חביבי השפים והקהל.
בית תאילנדי

התאילנדית בסמטת סיני

"פשוט מת על האוכל שלהם" – עידן פיינברג, פיתה פנדה

האחים ניב וצבי גרוס, לשעבר מהלידו בטבריה, רושפים אש במסעדה התאילנדית שלהם בסמטת הר סיני. אוכל עם השפעה דרום תאילנדית ומגוון קוקטיילים עושים את המקום פופולרי בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. התפריט המגוון מחולק לקטגוריות – סלטים, קארי/מרקים, טיגון עמוק, ווק וגריל, ויש גם מנות לצמחונים וטבעונים. האווירה במקום, שמציג מטבח פתוח ובר, היא מהזן ההיפסטרי המשוחרר, והתמחור הוגן. ואם לא ברור: טעים שם.
התאילנדית בסמטת סיני

חומר מקומי. דוק (צילום: אנטולי מיכאלו)
חומר מקומי. דוק (צילום: אנטולי מיכאלו)

חנן מרגילן

בשכונת שפירא נמצאת אחת ממסעדות הפועלים הכי נהדרות באזור, שמציעה את מיטב הקלאסיקות הבוכריות. בתוך חלל לא מאוד גדול, שמזכיר אולמי שמחות של פעם, מבשלים בני משפחת פוזיילוב אוכל מושלם, עשיר ומנחם הכולל מרק דושפרה עם כיסונים עדינים, באחש, פלוב, גוז'גיז'ה, צ'יבורק ועוד שפע תבשילים. יש גם מנות מגריל הבשר, שהוא אחד הטובים בעיר.
חנן מרגילן

דוק

"פשוט, מקומי ולא מחייב. בעיקר בגלל חומר הגלם המקומי" – יוסי שיטרית

אסף דוקטור (שמכהן גם כבעלים של המסעדות אייבי והאחים) מלהטט בווירטואוזיות קולינרית ראויה לציון תחת המגבלה היחידה ששם לעצמו: שימוש בלעדי בחומרי גלם עונתיים המגיעים מחקלאים ויצרנים מקומיים. גם האלכוהול מדבר עברית. התפריט משתנה בתכיפות מרשימה, לעתים מדי יום, אבל יש סיכוי טוב שתמיד תוכלו למצוא שם קלאסיקה כמו קולרבי אפוי עם גבינת המאירי. היצירתיות יוצאת הדופן הופכת את החוויה לא רק למשהו מאוד טעים אלא גם לנושא טוב לשיחה, כי לאורך הישיבה שם לא תפסיקו לדבר על האוכל.
דוק

אסף דוקטור מכה שנית. האחים (צילום: אנטולי מיכאלו)
אסף דוקטור מכה שנית. האחים (צילום: אנטולי מיכאלו)

אוזריה

"אפשר למצוא אצל אביבית טעמים רעננים טריים וישראליים. להגיע למסעדה ולהנות גם מאווירה קלילה וחמה"– ערן שוורצברד

השפית אביבית פריאל־אביחי מזמינה אתכם למסע קולינרי באגן הים התיכון עם דגש על טאפאס ברים ספרדיים ואוזריות יווניות. המקום, שמעוצב בחן מרענן נטול יומרה, צופה על שוק לוינסקי, שממנו מגיעים רבים מחומרי הגלם. העיקרון המנחה: אוכל פשוט שהכינה יד אמן, לצד היצע משמח של אלכוהול (הרבה אניס לסוגיו) וקוקטיילים. האווירה עליזה, הרבה בזכות מוזיקה ים תיכונית מפעם ומעכשיו שמלקטת אופיר לאמי (השותפה של פריאל). בשעות הערב עומד לרשותכם הנקסט דור – סופלקי בר מבית אוזריה, אם בא לכם אווירה קלילה ולא מחייבת.
אוזריה

אקסטרה ברוט מקונג

מאז שהפציעה 'אקסטרה ברוט מקונג' (כבר של 'ברוט' הסמוכה), היא נשארת נאמנה לאותנטיות של מטבחי סין, בורמה, לאוס, תאילנד וקמבודיה, דרכן זורם נהר המקונג. בזכות הבנתו העמוקה של השף גיא רובננקו, שמסתובב שנים רבות במזרח אסיה ומלקט חומרי גלם אותנטיים ונדירים אותם הוא מתבל בניואנסיים יחודיים, נולד פה מטבח עשיר וחד פעמי של טעמים חושניים ומסעירים. ניחוחות של ארצות רחוקות, ציורים מצחיקים של דמויות מלוכסנות על קיר ירוק, כלי פלסטיק צבעוניים ופסקול מעולה. רעננות אסיאתית במיטבה.

מקונג

השפים שהשתתפו בפרויקט: אדם זיו, אבי ביטון, אבי קונפורטי, אביב משה, אביבית פריאל, אוראל קמחי, אורי נבון, אורי שביט, אורי שפט, אידית פדידה, אייל לביא, שי קיצ'ס, אילון אמיר, אילן גרוסי, איתן טרבלוס, אלדד שמואלי, אליאב גולדנברג, אסי לוי, אסף גרניט, אסף דוקטור, אסף זילברשטיין, אסף שנער, ארז קומרובסקי, ארי ירזין, אריק דרחני, אריק רוזנטל, בינו גבסו, בנצי ארבל, ברק אהרוני, ברק יחזקאלי, גולן גורפינקל, גיא גמזו, גיא מלכה, דיוויד פרנקל, דן זוארץ, הדיי עפאים, הראל זכאים, ויקטור גלוגר, זוזו חנא, חוסאם עבאס, חיים כהן, חנוך שכטר, טום אביב, יאיר יוספי, יהונתן בורוביץ, יהלומה לוי, יובל בן נריה, יוגב ירוס, יונתן רושפלד, יוסי שטרית, יוסף שטרית, יורם ניצן, יזהר סהר, יניר גרין, ירון קסטנבאום, יריב ברונשטיין, יריב מלילי, ליאור הדס, ליאור הרגיל, מאיר אדוני, מאיר דנון, מוטי טיטמן, מושיקו גמליאלי, מיכאל גרטופסקי, מיקי שמו, מרב ברזילי, נוף עתאמנה, ניר ויימן, ניר צוק, נתי מנשה, נתי שפריר, עומאר עלוואן, עומר מילר, עזרא קדם, עידו פיינר, עידן פיינברג, עינב אזגורי, עינב ברמן, עמוס שיאון, ענר בן רפאל, ערן שוורצברד, ערן שרויטמן, צחי בוקששתר, קובי בכר, קרן קדוש, רונן סקינזיס, רועי ענתבי, רז רהב, רימה אולברה, רמה בן צבי, רן שמואלי, שאול בן אדרת, שחף שבתאי, שיראל ברגר, שלום קדוש, שניר אנג סלע, שרון כהן, שרי אנסקי, תומר אגאי, תומר טל, תמר כהן צדק.