השתקמו ומצאו בית חם

לפעמים קשה להאמין שבעלי חיים יכולים להשתקם ולתת אמון נוסף בבני אדם אחרי שעברו טראומה, אבל לננסי, בזוקה וסורא – האיר המזל, הם התמסרו לטיפול החירום שקיבלו ואומצו על ידי משפחות אוהבות

ננסי במהלך השיקום. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל - תל אביב
ננסי במהלך השיקום. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל - תל אביב

החיים לא התחילו בקלות לחתול בזוקה ולכלבים לואי וננסי, אבל למזלם לסיפור שלהם יש סוף טוב שנגמר בטיפול ובאימוץ מחמם לב. הם אותרו והגיעו לאגודה לצער בעלי חיים במצבים לא קלים שם טופלו ולאחר מכן אומצו על ידי משפחות חמות ואוהבות, שסיפורן נגע ללבן והם הילכו עליהם קסם כשנפגשו. אנשי אגודת צער בעלי חיים בתל אביב סיפרו לנו את הסיפור שלהם.

[tmwdfpad]

ננסי – כלבת משפחה מושלמת

"את הכלבה המקסימה ננסי, רועה גרמנית יפהפייה בת שש שנים מצאתי לפני כחודש, בזמן שהייתי בפארק באזור המרכז עם חברתי יולי. היא נראתה מוזנחת מאוד, רזה, מכוסה בקרחות, עורה היה מגורה ומלא קילופים ופרוותה מדובללת וקשה", מספרת עדי גוט, המתנדבת צער בעלי חיים בישראל בתל אביב במסגרת שירות לאומי, "היא ניגשה אלינו במבט מתחנן, כאילו ביקשה שנציל אותה מהמצב הנורא אליו נקלעה ואנו מיהרנו להביאה לאגודה".

מבדיקת השבב התגלה כי הבעלים הרשומים מסרו אותה לפני שנים, וכי הטיפול הווטרינרי האחרון שקיבלה היה לפני חמש שנים. לדברי וטרינרית האגודה, ננסי עברה כמה המלטות, סבלה מקדחת קרציות ועורה דרש טיפול ממושך.

ננסי ועדי גוט. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב
ננסי ועדי גוט. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב

יולי ועדי החליטו לקחת חסות על ננסי ולנקוט בכל המאמצים הנדרשים על מנת לשקמה ולמצוא לה בית חם שיוכל להשכיח את כל הסבל וההזנחה שעברה. לכל אורך הדרך ננסי שיתפה פעולה ונראה היה כי היא מעריכה את העזרה הניתנת לה. תוך זמן קצר ניכר שיפור משמעותי במצבה, משקלה עלה ולאחר מקלחת עם שמפו רפואי מיוחד גם פרוותה הפכה מבריקה ונעימה למגע.

ננסי ומשפחת שמעוני המאמצת. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב
ננסי ומשפחת שמעוני המאמצת. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב

לפני כשבועיים הסתיים תהליך השיקום של ננסי והיא הייתה מוכנה להתחיל פרק חדש בחייה. בעמוד הפייסבוק של האגודה, העלתה עדי פוסט על עליה, בו סיפרה אודותיה וכתבה כי היא תהיה כלבת משפחה מושלמת: חברותית לאנשים ולכלבים, מחונכת ובעלת אופי נינוח ורגוע. "יש לה המון אהבה לתת, ומי שיאמץ אותה יזכה בכלבה נהדרת ונאמנה שתלווה אותו עוד שנים ארוכות", כתבה עדי. בני משפחת שמעוני, שנחשפו לסיפור הגיעו לאגודה וסיפרו על הרועה הגרמנית שגידלו אשר מתה מזקנה בגיל 16. הם התאהבו בננסי והחליטו לאמץ אותה ולהעניק לה בית חם ויציב. "כעת אני נפרדת מננסי באהבה גדולה ומאחלת לה ולמשפחתה החדשה שנים ארוכות של אושר", מוסיפה עדי.

[tobutton text="%22%u05D4%u05E6%u05D8%u05E8%u05E4%u05D5%20%u05DC%u05DE%u05D5%u05E2%u05D3%u05D5%u05DF%20%u05D5%u05E7%u05D1%u05DC%u05D5%20%u05D4%u05D8%u05D1%u05D4%22" link="%22https%3A//segmanta.com/s/517/%3Fr%3Dta%22" theme="red1" target="_blank" track="true" ]

בזוקה – עתיד ורוד

לפני כחודשיים הגיע למרפאת אגודת צער בעלי חיים חתול שעבר התעללות קשה. החתול נגרר ברחובות כשהוא קשור בחבל ופרוותו נצבעה בצבע ורוד, שנתן השראה לשמו: בזוקה. הוא סבל מהתייבשות ומפצעים עמוקים באזורים שונים בגופו כתוצאה מכוויות. ד"ר לנה אלגרבלי, וטרינרית האגודה, העניקה לו טיפול ראשוני כדי שיתחזק. בנוסף לפצעים, הוא סבל ממחלה ויראלית ומדלקות בעיניים. לאחר שבזוקה טופל הוא החל להתאושש. צוות האגודה דאג לפנק אותו וללטפו כל העת. למרות ההתעללות שעבר והפצעים מהם סבל, הוא נתן אמון מלא במטפלים והתגלה כחתול חברותי ונוח שנהנה מתשומת לב ואוהב להתלטף ולהתפנק.
בזוקה התחזק, משקלו עלה, פצעיו החלימו ובאגודה החלו לחפש עבורו בעלים שיעניקו לו עתיד ורוד ואופטימי, מלא אהבה וגרגורים.

בזוקה במהלך השיקום. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב
בזוקה במהלך השיקום. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב

סיפורו של בזוקה פורסם באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות ובעקבותיו, הגיעו לאגודה שמוליק ויקיר והחליטו לאמץ אותו .בינתיים, פרוותו גולחה, אך הוא עדיין נושא את השם בזוקה.

בזוקה והמאמצים. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב
בזוקה והמאמצים. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב

סורא – שמחת חיים בכל מצב

כשהיה בן ארבעה חודשים, נמצא הכלב סורא על ידי עוברי אורח בתל אביב כשראשו נפוח ופצוע. הוא הובא לאגודת צער בעלי חיים, שם גילו הווטרינרים בראשו חמישה חורים מודלקים ופצעים בצוואר שככל הנראה נגרמו מנשיכות כלב.  סורא נכנס מיד לחדר הניתוחים ופצעיו טופלו ונוקזו. צוות האגודה, שהתאהב מיד בגור המקסים, נרתם לסייע לסורא וטיפל בו במסירות ובאהבה. יועצת האימוצים גל בבא, העניקה לו את שמו המיוחד, שפירושו "שמיים" ביפנית.

סורא במהלך השיקום. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב
סורא במהלך השיקום. צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב

התיאבון והמרץ ששבו אל סורא, העידו כי הוא נמצא בדרך הנכונה להחלמה מלאה. הכלבים של צוות העובדים וכלבי האגודה התחברו אליו במהירות הודות לאופיו החברותי. סיפור אהבה נרקם באגודה בין סורא לבין חני, כלבה נוספת שטופלה במרפאה.

כאשר הפצעים בראשו של סורא החלו להחלים והצלקות נעלמו, הוא קיבל חיסונים ועבר סירוס ובהמשך הועבר למחלקת הכלבים המועמדים לאימוץ. מיום ליום ניתן היה לראות כיצד הוא משתנה, גופו גדל ומתארך ואופיו מתעצב. למרות הסבל הרב שעבר סורא, הכאבים מהם סבל והתקופה הארוכה בה היה תחת טיפול רפואי – הוא עדיין שמר על שמחת חיים מדבקת והעניק המון אהבה בחזרה.

סורא בביתה החדש. צילם: משפחת גמבורג
סורא בביתה החדש. צילם: משפחת גמבורג

סיפורו של סורא פורסם בעמוד הפייסבוק של האגודה, ונגע לליבם של בני משפחת גמבורג ממושב צופים. בני המשפחה, המגדלים שני כלבים וחתול, הגיעו לאגודה והחליטו לאמץ את סורא ולהעניק לו בית חם.

[tobutton text="%22%u05DC%u05DB%u05DC%20%u05D4%u05DB%u05EA%u05D1%u05D5%u05EA%20-%20%u05D4%u05D7%u05EA%u05D5%u05DC%20%u05D5%u05D4%u05DB%u05DC%u05D1%22" link="%22http%3A//timeout.co.il/%25D7%2594%25D7%2597%25D7%25AA%25D7%2595%25D7%259C-%25D7%2595%25D7%2594%25D7%259B%25D7%259C%25D7%2591/page/1%22" theme="blue1" target="_blank" track="true" ]