מלצרי כל העולם, התאחדו: עובדי קפה נואר הקימו ועד

המלצרים קמים ומתנערים: עובדי המסעדה המוכרת התאגדו במסגרת הסתדרות הנוער העובד והלומד וצפויים להיפגש עם ההנהלה בתחילת השבוע הבא

צילום: לושיק ווהאבה
צילום: לושיק ווהאבה
2 במרץ 2017

פריצת דרך בקרב עובדי ענף המסעדנות. עובדי קפה נואר, המסעדה הוותיקה ברחוב אחד העם בתל אביב, התאגדו השבוע במסגרת הסתדרות הנוער העובד והלומד, שאחראית על התארגנויות בקרב צעירים, והגיעו למספר העובדים הנדרש ליציגות. העובדים מבקשים להסדיר את תנאי העבודה שלהם, שלטענתם מנוגדים לחוזה העבודה שלהם ושוללים מהם זכויות בסיסיות.

עד כה הצטרפו להתארגנות עשרות מעובדי המסעדה – מלצרים, ברמנים, עובדי מטבח, מארחות ומנהלי משמרת. מדובר בהתארגנות יוצאת דופן בענף פרוץ, שעובדיו לרוב אינם מקבלים את התנאים שלהם זכאים עובדים על פי חוק. בשנים האחרונות נעשו מספר נסיונות התאגדות בענף המסעדנות, כולל הקמת איגוד מלצרים. ההתאגדות הבולטת בשנים האחרונות הייתה במקדונלד'ס, שם התנהל מאבק רווי יצרים בין הנהלת החברה בישראל להסתדרות.

אתמול קיבלו העובדים מכתב תשובה מהנהלת המסעדה למכתב היציגות שהם שלחו, ובו נמסר כי בתחילת השבוע הבא תתקיים פגישה בין הצדדים. העובדים דורשים לחתום על הסכם קיבוצי.

לדברי עדי טכרוש, מלצרית בקפה נואר, ההתארגנות התחילה בקרב המלצרים, "לאחר שהבנו שלא משלמים לנו כל מה שאמורים לשלם ואנחנו לא מקבלים מה שראוי – זכויות סוציאליות, תלוש משכורת, שעות נוספות ועוד. היום רוב העובדים הצטרפו, והמטרה היא לקבל את הזכויות הבסיסיות האלה".

מהנהלת המסעדה נמסר בתגובה: "אנו מחבקים את עובדינו המקצועיים והמצוינים. תמיד נהיה קשובים להם ולצרכיהם, נתייחס לכל טענה ונפתור דברים כתמיד, כמשפחה חמה ואוהבת. דלתנו הייתה ותמשיך להיות פתוחה לכל בקשה או שאלה של מי מעובדינו. עובדינו הם חלק בלתי נפרד מהצלחת קפה נואר".