מורגן ספרלוק ("לאכול בגדול") חוזר למסך עם תכנית חדשה

מורגן ספרלוק, ההוא מ"לאכול בגדול", חוזר למסך עם קטשופ על הידיים. הפעם על הכוונת: האומה האמריקאית

מורגן ספרלוק בתוכנית "שבעת החטאים"
מורגן ספרלוק בתוכנית "שבעת החטאים"
2 באוקטובר 2014

רופא אובססיבי לבריאות נתבע על ידי רשת מזון מהיר. העילה לא משנה יותר מדי, משהו שקשור לשימוש לא חוקי בשם המותג. אבל האפקט שאותה תביעה הובילה אליו משמעותי ביותר. אותו רופא, ד"ר ג'ון באסו, הזדעזע כל כך מהחוצפה ומהגישה של רשת המזון המהיר, שלה ושל דומותיה, עד שהחליט לנצח אותה במשחק שלה – הוא פתח את רשת המזללות הכי מושחתת, סליזית ומרושעת שניתן להעלות על הדעת. הוא כבר לא רצה להבריא את האמריקאים, הוא רצה להאביס אותם עד פחד.

סיפורה המרתק של מסעדת Heart Attack Grill פותח את פרק הבכורה של הסדרה “7 Deadly Sins" בערוץ שואוטיים. עומד מאחוריה מורגן ספרלוק, ההוא שהתפרסם בתור זה שאכל רק ארוחות של מקדונלד'ס במשך 30 יום עבור הסרט “לאכול בגדול", ובכך הביא לשינוי התפריט של התאגיד העצום. הפעם הוא תוקף נושא צנוע מעט יותר – שבעת החטאים הנוצריים והאופן שבו הם באים לידי ביטוי בזמנים המודרניים.

חטא אחד לכל פרק, שלושה סיפורים קצרים אך מזעזעים של חוטאים גאים – המיטב שבביזאר האמריקאי. עם אווירת אימה בולטת ומעט הרהורים חסרי עומק, ספרלוק מספר על אדם שמתחזה לנכה בכיסא גלגלים (קנאה), גבר צעיר עם פטיש לנשים בגיל השלישי (תאוות בשרים), אישה שיצרה אתר שיימינג לנשים ששכבו עם גברים נשואים (זעם), כוכבת פורנו בעלת חזה עצום שמסכן את בריאותה (גאווה), שירות לחיפוש שוגר דדי עבור גולד דיגרז (חמדנות), בית לוויות עם חלון דרייב ת'רו (עצלות) ועוד מגוון של אנשים שמגלמים בדמותם כל מה שיחריד את האפיפיור.

הסדרה לא מעמיקה יותר מדי בדיון או בחקר החטאים עצמם, והיא נוקטת את גישת “מי אני שאשפוט", משפט שאיתו מסיים ספרלוק כל פרק, אבל האפקט המצטבר של החטאים לצד צילום נפלא ומגוון דימויים ויזואליים הולמים, מספק אפקט מחריד ואף מרתיע, ממש כמו אותו רופא שחולם לזעזע את הלקוחות שלו למען בריאותם. לא בטוח שזה יביא לו הרבה יותר מרייטינג, אבל זה בהחלט מספק את יצר הסקרנות, וכל עוד זה לא חטא – מי אנחנו שנשפוט?