התו הירוק בתל אביב: מה פתוח ומה סגור?

החל מהיום תותר פתיחה חלקית של עולם התרבות כמו גם מוזיאונים, תערוכות וספריות. ההנחיות עצמן די פרטניות ומעניין יהיה לראות כיצד יקוימו. כל הפרטים בפנים

הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)
הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)
21 בפברואר 2021

זה עדיין מוקדם מכדי להכריז כי נגמר, אבל החל מהיום (א') נפתחים בהדרגה חלק מהענפים שעושים את העיר שלנו מה שהיא. אנחנו מדברים, בין השאר, על פתיחה חלקית של עולם התרבות, וכן של מוזיאונים, ספריות ותערוכות לכל מי שמחזיק בתו הירוק במסגרת "הפעימה השנייה".

את התו הירוק ניתן להוריד דרך אפליקציית "רמזור" או באתר משרד הבריאות, כלומר בהנחה שיעבדו כראוי. הוא מונפק לאלה שהשלימו 2 מנות חיסון ועבר שבוע מהחיסון השני ולמחלימים עם תעודת מחלים. הכניסה לא תותר לנבדקים ולא לילדים מתחת לגיל 16 שאינם מחלימים. גם במקומות שאליהם תותר כניסה יש לעטות מסיכות, לשמור על ריחוק וכל מה שהורגלנו אליו.

תליית התערוכה החדשה "שמש גדולה צהובה. מוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
תליית התערוכה החדשה "שמש גדולה צהובה. מוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)

ההנחיות עצמן די פרטניות ומעניין יהיה לראות כיצד יקוימו. כך או אחרת הנה הן: אירועי תרבות וספורט ניתן יהיה לקיים עד ל-75% תפוסה עם גג של עד 300 איש במקום סגור, ועד 500 איש במקום פתוח. מוזיאונים נפתחים לפי מפתח של אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 10 אנשים בחלל קטן, או אדם לכל 15 מ"ר בחלל גדול.

מתוך הנחה שמדובר בחללים יחסית קטנים או צפופים ממילא, ספריות, תערוכות וחדרי כושר ייפתחו לפי הוראות משרד הבריאות לפי מפתח של אדם אחד לכל 7 מ"ר. באירועי תרבות וספורט יידרשו המארגנים להקפיד על כניסה ויציאה מדורגת, תיאסר כניסת אוכל ושתייה, יערך רישום מוקדם, יהיו מקומות ישיבה מופרדים בין קפסולות של משפחות גרעיניות וזוגות, סדרנים ושילוט.

גם המסחר בעיר נפתח, לפחות רשמית, החל מהיום וזה כולל את הקניונים, השווקים, חנויות הרחוב ועוד. מערכת החינוך כבר נפתחה באופן חלקי ובהתאם לדירוג הרמזור העירוני. מי שיאלצו להישאר עדיין בבית הם תלמידי כיתות ז' עד י'.

וישנה גם רשימה של ענפים שעדיין סגורים. הם עתידים להיפתח, בהנחה שלא יהיו הפתעות, במסגרת "הפעימה השלישית" ב-7 במרץ. אנחנו מדברים על מסעדות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. אה, וכמובן, תלמידי כיתוב ז' עד י' שייתכן שישובו ללמוד.