קיץ חם: האם תל אביב המחוסנת תהפוך ליעד הפופולרי בעולם?

סרטון הומוריסטי שהוציאה עיריית תל אביב-יפו ומראה לעולם את ההכנות האחרונות בעיר לקראת שובם של התיירים כבר זכה למאות אלפי צפיות מסביב לעולם. הקאמבק של התיירים לעיר צפוי להתרחש עם פתיחת השמיים בעוד כשבועיים

עוד קצת מלח לא יזיק פה. מתוך קמפיין עיריית תל אביב-יפו
עוד קצת מלח לא יזיק פה. מתוך קמפיין עיריית תל אביב-יפו

היכונו להתנפלות הגדולה: השמיים לישראל נפתחים, הביקוש באירופה ליעדים ירוקים נטולי קורונה מזנק, ותל אביב צפויה להפוך לאחד היעדים התיירותיים החמים בעולם בקיץ הקרוב, בהנחה ובתקווה שלא תפרוץ מלחמה או אינתיפאדה בימים הקרובים. עיריית תל אביב-יפו נערכת בהתאם ומשגרת כבר עכשיו קמפיין רשתות בינלאומי שמסביר פניו לתיירים.

"אנחנו מחוסנים ואנחנו מוכנים! העיר שלנו מחכה לכם!", קראה העירייה לתיירי העולם בטוויטר ובפייסבוק, והסרטון החמוד שמלווה את הקמפיין (ובו נראים תושבי העיר כשהם עוסקים בהכנות אחרונות לקראת בואם של התיירים שנעדרו מכאן במשך יותר משנה – המציל מוסיף מלח לים, השומר במוזיאון עורך אימוני "שששש" אחרונים"), זכה כבר למאות אלפי צפיות לאורך הסופ"ש והופיע בשלל ידיעות באתרי התיירות הבינלאומיים.

אימונים אחרונים גם לחדרניות. מתוך קמפיין עיריית תל אביב-יפו
אימונים אחרונים גם לחדרניות. מתוך קמפיין עיריית תל אביב-יפו

הסרטון הוכן לקראת פתיחתה של המדינה לתיירים החל מה-23.5, ומתוך שאיפה לנצל באופן מקסימלי את חזרתה הסוערת של תל אביב לחיים בשבועות האחרונים, שהופכת אותה לאחת הערים הכיפיות ביותר בעולם כרגע ללא עוררין. "תיירים יקרים, התגעגענו אליכם!", אמר ראש העיר רון חולדאי במסר לתקשורת הזרה, "תיירות נכנסת תמיד הייתה חלק מהזהות של תל אביב-יפו, ואני נרגש לארח אתכם בקרוב שוב. מעבר לחוויה האורבנית, תרבותית וקולינרית יוצאת הדופן שאנחנו מציעים, כעיר מחוסנת אנחנו גם מבינים את האחריות הנדרשת בעת הזאת. בטיחותכן ובריאותכן הם בעדיפות עליונה עבור כל תעשיית התיירות בעיר ונעשה הכל כדי שתבלו ותיהנו ותחזרו בשלום הביתה".

חזרתם של התיירים צפויה לסייע בשיקומה של הכלכלה העירונית שנפגעה ב-2020 קשות מהיעדרם. במהלך 2019 ביקרו בתל אביב מיליוני תיירים שתרמו רבות לרנסנס הקולנרי של תל אביב ואכלסו בתפוסה גבוהה את בתי המלון שלה, ואם הכל יעבוד כמו שצריך עושה רושם שהמחצית השנייה של 2021 תמשיך בדיוק מאיפה שעזבנו את החיים במרץ 2020. הקיץ בעיר  צפוי להיות חם מתמיד.