הכדורים שיעזרו לכם לשרוד את מבצע צוק איתן

המתלהמים מהפריפריה מפציצים את הרשת בבדיחות האספרסו שלהם, אבל מה שבאמת מעניין אותנו בתל אביב זה הכדורים הפסיכיאטריים שלנו. הנה כמה המלצות לחומרים שירימו לכם את החדר המוגן

כדורים. תרופות. צילום: Shutterstock
כדורים. תרופות. צילום: Shutterstock
9 ביולי 2014

אנחנו לא רופאים, סתם משתמשים. מדובר בטקסט לא מקצועי ולא אחראי. ראו הוזהרתם

המין האנושי נוטה לראות בלחץ וחרדה מכשולים, אבל זו הסתכלות חד־ממדית ולא כיפית בעליל שמתעלמת מהפוטנציאל הפרמקולוגי שגלום בפחדים המודרניים. עכשיו, כשהרקטות הפכו מאיום מדומין לסכנה ממשית, יש לכם יופי של תירוץ להתמסר לחרדה ולטפל בה בעזרת המיטב של הרפואה במאה ה־21. ומה אתם יודעים, הכדורים שמטפלים בימינו בחרדות הם מהמשמחים ביותר בשוק. מהסוג שגורם לעשבים המרוטים שאתם רוכשים בשוק השחור להיראות כמו כוסברה. הם מרגיעים, מרפים, ממסטלים, מחרמנים ולעתים אף הזייתיים, או במלים פשוטות יותר – הם מוחקים את הצורה. הם הופכים את המציאות המדכדכת למסיבה בפרדייז גראג'. הנה כמה מהם.

הבנזודיאזפינים

קבוצה גדולה של תרופות שכוללת שמות לוהטים כמו קלונקס, זנקס ווליום. הכדורים הללו יכולים לשמש לטיפול קצר טווח בחרדות, מה שאומר שלא קיימת תקופת המתנה מעיקה בציפייה לחגיגות. זה גם אומר שבשעות המועדות לפורענות, כלומר כל שעה שאתם ערים בה, מומלץ להקפיץ עוד מנה ולהמשיך את התדלוק. ככה אין סיכוי שהאזעקה תתפוס אתכם לא מוכנים.

האנטי דיכאוניים

אם אתם קוראים את הטקסט הזה ודמעה זולדת מעיניכם, הרי שאולי וטיפול קצר טווח הוא לא הפתרון עבורכם. יש פלח גדול באוכולוסיה שהמלחמה לא רק שגורמת לו לחרדות, היא גם הופכת אותו לעצובי. אלה ישמחו לשמוע על תרופות כמו רסיטל, סרוקסט, ציפרלקס ולוסטרל, שנוסף לחיוך על הפנים, יוסיפו להם גם מבט מזוגג. תפקידם העיקרי של הכדורים הללו, שלוקחים את הזמן לפני שהם מתחילים להשפיע, הוא אנטי דיכאוני, אך לעתים קרובות גם עוזרים לטפל בחרדות.

ברביטורטים

תרופות פרימיטיביות ולא מאוד יעילות עם סיכון לא מבוטל להרוג אתכם במקרה של מנת יתר. מהסוג שוויליאם בורוז סוגד להן ב"ג'אנקי" ושהרולינג סטונז שרו עליהן ב"Mother’s Little Helper". ובכל זאת, האם אתם באמת יכולים לסרב לכדורים שזכו לכינויים כמו "דאונרים", "גופבולז", "דולז", "בלובירדז" ו"טוטיז"? אה כן, והם דופקים את הצורה.

אזפירונים

עוד משפחה קסומה של תרופות. סוג של בנזודיאזפינים אבל עם פחות תופעות לוואי. זה נשמע טוב אבל תזכרו שתופעות לוואי זה גם הזיות, וזו בעצם הסיבה שמלכתחילה התחלתם לקחת כדורים.

קטמין

הסוס המנצח. מי היה מנחש שדווקא שאצל הווטרינר של החתול המיילל שלכם מסתתרת הפנינה הזאת? חומר ההרדמה הווטרינרי היה הדבר הכי נכון בניינטיז ולאחרונה הוא עושה קולות של קאמבק. היי, גם מלחמות מיותרות היו בניינטיז.

פרחי באך

ביץ' פליז. אם ממש בא לכם תביאו זר פרחים לסוחר שלכם, תאמינו לנו שזה יותר יעיל.