ואדי ערה פינת נחלת בנימין: אלבאבור מגיעה לדינר רש

השבוע חוסאם עבאס חוסך לנו דלק ומגיע עם מסעדת אלבאבור לדינר רש בנחלת בנימין

חוסאם עבאס. צילום: בן קלמר
חוסאם עבאס. צילום: בן קלמר
20 בנובמבר 2014

אנשים שקמלים בשלב הזה של השנה בעקבות עבודה אינטנסיבית מדי וחולמים על חופשה בצפון, בטח ישמחו לשמוע שהצפון צפוי להגיע לתל אביב: זה יקרה בשבוע הבא, במסגרת אירועי ארוחות הפופ אפ דינר רש, כשתנחת בלב העיר מסעדת אלבאבור.

השף חוסאם עבאס, אחד מצמד הבעלים של המסעדה (השני הוא נאשת עבאס, אחיו), מכיר את נפשם של התל אביבים ואת סף הגירוי הגבוה שלהם. "במשך 20 השנים שאני עובד בצפון הגיעו אליי הרבה מאוד פניות לפתוח מסעדה במרכז", הוא מספר, "ואף פעם לא רציתי להיות מתחת לאף של התל אביבים. אני חושב שלא כל המסעדות בארץ צריכות להיות בתל אביב, ויש מקום גם למסעדות בצפון ובדרום. הסועד הישראלי מבין באוכל, והסועד התל אביבי מתמצא באופן מיוחד. התל אביבים אוכלים הרבה במסעדות וחשופים לכל מה שקורה בתחום".

אז איך אתה מתכונן לקרוע את העיר?

"קודם כל אנחנו הולכים לערוך חאפלה ערבית אמיתית עם הופעה חיה של נגן עוד. חוץ מזה זאת העונה הכי טובה לבישול, כשיש לנו את כל עשבי הבר החורפיים כמו עולש בר, חוביזה ותרד בר. נבשל עם כל מה שאפשר יהיה לקטוף. כמובן שנביא גם את מנות הדגל – צוואר ממולא, קבב ומנת הקלמרי מעכו, ויש לנו גם כנאפה מאוד מיוחדת".

אחרי האירוע, יש סיכוי שתשתקע בתל אביב?

"אני לא מתכוון לפתוח בתל אביב שום דבר קבוע, אבל אולי הילדים או הנכדים שלי ירצו יום אחד. בכל מקרה, אם יש תושבים מהמרכז שרוצים ארוחה של אלבאבור, השבוע אנחנו חוסכים להם בדלק".

אלבאבור – דינר רש, נחלת בנימין 48, 24.11־29.11 8724870־050